2022-06-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Detta är verkligen ett bisarrt uttalande, om sin egen befolkning. HAHA NI SKA SITTA I SKYDDSRUM, ERA SMÅ RÖVUNGAR, NI HAR FEL FÖRÄLDRAR. Det visar vilket skitland Ukraina är.

Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Jag tror du också behöver se den ukrainske presidentens tal, han låter värre än värsta tal hittler höll

haha, rystrollen altso....
Måste vara en konspiration att "sanningen har blivit gömd", istället för, undrar varför sådant här "sprängstoff" till avslöjanden som bekräftar alla mina naiva och barnsliga rysstrollfakta/känslor, har gömts undan i flera år, men nej....

Det är farligt att låna andra människors osubstansierade tankar, risken är ju att de är precis lika efterblivna som ens egna, eller värre.

Här är talet, men visst , jag håller med er om att det ryssarna gör mot ukraina är vidrigt. även om ni önskar att det inte var ryssarnas fel....

https://youtu.be/Mr0TUpyPOJg?t=2981

Även om rysstrollmedia gärna vill få det till att han pratar framtid, så gör han inte det.....

Edit:

Glömde ju länka rysstrollningen ni gick på.... grattis, ni är alla på samma nivå som "franska vänsterfittor som gör rysstrolldokumentärer"....

https://youtu.be/22pP964AXfg
Senast redigerad av slö 2022-06-17 kl. 10:55.
Citera
2022-06-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
4. FN är en bra grej och ett diplomatiskt forum. Däremot var de tvungna att ge alla supermakter veto för att få dit dem en gång i tiden. Utan veto existerar inte FN. USA skulle inte delta i FNs diskussioner ifall de inte hade veto.

Nu var det ju så att det var Storbritannien och USA som drev på för bildandet av FN. Sovjet och Frankrike blev, som segrarmakter, medgrundare av FN. Utan dessa stater hade FN inte ens funnits. Sedan att grundarna gav sig själva vissa extra rättigheter kan man ha synpunkter på.

Men förfalska inte historien genom att hävda att det var FN som gav vissa länder privilegier för att de skulle komma med.

Det var USA:s president Franklin D Roosevelt som gav FN dess namn. Winston Churchill samtyckte (ingen annan hade något att säga till om i namnfrågan, btw). Och hela idén med FN går tillbaka till den s.k. Atlantdeklarationen från 1941 där 26 allierade stater, med Storbritannien i spetsen, drog upp riktlinjerna för det pågående kriget.

Dessutom var det inte bara supermakter som fick vetorätt. Kinas plats i säkerhetsrådet innehades av Chiang Kai Sheks Taiwanbaserade kinesiska regering de första 25 åren, trots att den regeringen i princip inte kontrollerade just mer än ön Taiwan.
Senast redigerad av Auric 2022-06-17 kl. 11:09.
Citera
2022-06-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Stollen Solovyov har bjudit in några stolpskott till sin show. Själv står han och kallar Tyskland för nazister och vill anfalla de. Sen är där en otäck äldre man Andrey Gurulyov som påstår att Ryssland ska inta hela Ukraina. Han är parlamentsledamot och tidigare militär. Putinregimen har helt tappat det om det inte framgått redan.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1537559550433296384

Jo men det låter bra: följ upp Ukraina-fiaskot med ett anfall på Tyskland. Strålande idé.

Jag tror inte att Putin-regimen har tappat "det". Man har aldrig haft "det". Det är naiva Väst-humanister och diplomater som trott att ryssarna haft otur: Ojsan de råkade bara välja fel ideologi 70 år men efter det blir de nyktra, psykiskt friska och fulla av självrespekt. Så enkelt är det inte.

Ryssarna har väl blivit så knäppa som de egentligen alltid varit. Det är bara vi som har blundat.

Ukraina-kriget kommer att gå till världshistorien som det största militära fiaskot sedan Hitler gick in i Ryssland. Även om jag var Putin-kramare, skulle jag inte kunna komma en enda bra grej med detta.

Allt är 100% dåligt, från botten och upp.

Fotfolket dör i drivor, generaler dör, hardware slösas bort, pengar slösas bort, civila dör, mat brinner, bränsle brinner, mål i Ryssland attackeras, Rysslands rykte är nedspolat i toaletten, intelligentian flyr från Ryssland, byggnader och infrasktruktur för tusentals miljarder dollar förstörs, det finns ingen chans till återuppbyggnad, civila torteras ihjäl utan mål och mening, ryska soldater krökar hejvilt osv osv.

Det är misär på en obegriplig nivå. Att ett I-land med 140 miljoner invånare och enorma resurser presterar så j-a dåligt, går inte att ta in. Skäms, ryssjävlar, skäms.

Putin påstår att han ska förbättra en dåligt situation. Han har gjort allt sämre.
Citera
2022-06-17, 10:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Georgiska frivilliga i den internationella brigaden strider i Siverdonesk.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1537269188024205312?s=20&t=rheLjvi03IElvdOioFTDLA

Någon som vet vilken låten är?

Edit: Det är imagine Dragons med "friction"
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-06-17 kl. 11:07.
Citera
2022-06-17, 11:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
En till båt blir befodrad till ubåt!

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1537685819279949825?t=wVWA18u4AUXsDv2x0bxOJQ&s=19
Det verkar inte vara en jättestor båt utan ser mer ut som ett litet lastfartyg eller bogserare. Ormön är farligt vatten dock.

https://twitter.com/aus_forum/status/1537686321388728321
Citera
2022-06-17, 11:00
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
haha, rystrollen altso....
Måste vara en konspiration att "sanningen har blivit gömd", istället för, undrar varför sådant här "sprängstoff" till avslöjanden som bekräftar alla mina naiva och barnsliga rysstrollfakta/känslor, har gömts undan i flera år, men nej....

Det är farligt att låna andra människors osubstansierade tankar, risken är ju att de är precis lika efterblivna som ens egna, eller värre.

Här är talet, men visst , jag håller med er om att det ryssarna gör mot ukraina är vidrigt. även om ni önskar att det inte var ryssarnas fel....

https://youtu.be/Mr0TUpyPOJg?t=2981

Även om rysstrollmedia gärna vill få det till att han pratar framtid, så gör han inte det.....

Edit:

Glömde ju länka rysstrollningen ni gick på.... grattis, ni är alla på samma nivå som "franska vänsterfittor som gör rysstrolldokumentärer"....

https://youtu.be/22pP964AXfg

Jag vet inte om du inte själv förstår engelskan i hans tal? Han pratar om att han ska undanhålla pensionerna till DPRs befolkning om de var på ockuperat territorium, vilket han också gjorde. De östukrainska barnen växte upp med skyddsrum i sin vardag i många år, precis som utlovat. Jävla chokladoligark, gött att han är väck.
Citera
2022-06-17, 11:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det jag skrivit är sakligt riktigt. Det är du som argumenterat för exempelvis internationell rätt, utan att ge exempel på att det finns rimlig substans bakom ett sådant begrepp.
Du svamlar osammanhängande dynga, trollar du?
Citera
2022-06-17, 11:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Presidenten upprepar idag att Melitopol, Mariupol och Krim skall befrias. Jag tror det är svårt att få en förhandlingslösning med mindre än att Ryssland lämnar hela Ukraina. https://www.youtube.com/watch?v=ZqXy2FGFrZQ
Mm, det verkar inte bättre. Ukraina verkar inte kompromissvilligt, och inte Ryssland heller.

Tre europeiska statschefer var på besök i Kiev i går och en av dem sa att det är upp till Ukraina om de vill göra eftergifter för att få ett stopp på kriget. Biden har sagt samma sak. Ukraina bestämmer. Biden har nyligen bett Blinken och Pentagon tagga ned och inte uttala igen att USA vill att Ryssland ska bli så försvagat genom kriget i Ukraina att de inte gör om samma sak i andra länder. Att göra som Pentagon kan ju även ge Ukraina falska förhoppningar.

Det verkar som det är helt upp till Ukraina. I det landet finns hårda ukrainska patrioter som käkar upp Zelensky om han ger efter. Det här kan bli oerhört utdraget.
Citera
2022-06-17, 11:05
Medlem
X3treams avatar
Gazprom kutter gasseksporten til Italia og Frankrike.

Gazprom reduserte tidligere i uka eksporten via North Stream 1-rørledningen og begrunnet dette med vedlikeholdsarbeid og manglende reservedeler som følge av vestlige sanksjoner mot Russland.

Ryssland klarar inte ens underhåll av sin utrustning, det visar hur svaga de är, klarar inte att ordna reservdelar till energisektorn, mycket starkt svaghetstecken.
Citera
2022-06-17, 11:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du inte själv förstår engelskan i hans tal?
En korrekt översättning ligger i spoilern.

Det är som du kan läsa, eller höra själv i talet (hela talet är länkat) eller om du har någon ukrainsk vän kan få översatt, den är korrekt i spoilern, jag har kollat med en vän.

Citat:
Han pratar om att han ska undanhålla pensionerna till DPRs befolkning om de var på ockuperat territorium, vilket han också gjorde.
Nej.

Citat:
De östukrainska barnen växte upp med skyddsrum i sin vardag i många år, precis som utlovat. Jävla chokladoligark, gött att han är väck.

Jo, det är ju konsekvenserna av att ryssen och ryssterrorister mördar i donbass sen 2014.
Senast redigerad av slö 2022-06-17 kl. 11:09.
Citera
2022-06-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Gazprom kutter gasseksporten til Italia og Frankrike.

Gazprom reduserte tidligere i uka eksporten via North Stream 1-rørledningen og begrunnet dette med vedlikeholdsarbeid og manglende reservedeler som følge av vestlige sanksjoner mot Russland.

Ryssland klarar inte ens underhåll av sin utrustning, det visar hur svaga de är, klarar inte att ordna reservdelar till energisektorn, mycket starkt svaghetstecken.

Det är väntat, det kommer bli mycket värre.
Citera
2022-06-17, 11:08
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du inte själv förstår engelskan i hans tal? Han pratar om att han ska undanhålla pensionerna till DPRs befolkning om de var på ockuperat territorium, vilket han också gjorde. De östukrainska barnen växte upp med skyddsrum i sin vardag i många år, precis som utlovat. Jävla chokladoligark, gött att han är väck.

Oavsett vad som faktiskt sägs eller avses, så kan man ju faktiskt undra varför Ukraina skulle finansiera pensioner i andra länder? Bör inte varje land ansvara för sina egna pensionssystem? Vill man vara ett självständigt land, som de där båda folkrepublikerna, så får man inte bara ta sig sina rättigheter utan man får även ta ett ansvar för sitt land.
Senast redigerad av Auric 2022-06-17 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in