2022-06-16, 23:48
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag, och många med mig, anser att roten till det onda i Ukraina främst ska sökas i USAs vanvettiga handlingar de senaste decennierna. Den tiden är förbi när skurkstaten USA kunde bete sig hur som helst mot andra länder.

Visst kommer Ryssland lida pga sanktioner och liknande, men tyvärr tror jag vi i Europa kommer fara minst lika illa närmsta åren. Dessutom så har västvärldens så kallade ledare kort minne, vem vet, om ett par år så kanske Ryssland är förlåtet och det är business as usual?

Se bara hur skurkstaten USA kunnat bete sig genom åren utan en enda sanktion, deras otaliga brott mot mänskligheten får Ryssland att framstå som Moder Theresa.

Sitt inte och inbilla dig att ni är så många, det blir bara pinsamt.

Enligt mig är Ryssland de senaste 20 åren den absolut värsta skurkstaten, du kan ju försöka övertyga nån om motsatsen.

Moder Teresa? Du framstår som svagbegåvad.
Citera
2022-06-16, 23:49
Medlem
X3treams avatar
Brustyper produsert av The Coca-Cola Company, som Coca-Cola, Fanta og Sprite, vil om kort tid ikke være mulig å kjøpe i Russland.

I stedet vil det bli lansert brus med nye navn og logoer, men som skal ha lignende smaker, ifølge avisen Fontanka. Coca-Cola vil bli erstattet med «Funky Monkey Cola», mens Fanta skal erstattes med «Funky Monkey Orange», skriver de.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/brus-produsert-av-coca-cola-forsvinner-fra-russiske-butikkhyller.95vonUCON?
Citera
2022-06-16, 23:50
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Nåja, om USA har lyckats undkomma sina brott mot mänskligheten så ska väl det här kriget också kunna glömmas.

Det är väl bara vettvillingar i den här tråden som tror att våra ledare i väst är särskilt moraliska av sig. USA har bombat sönder halva klotet och aldrig har de tvingats äta upp sina kriminella krig mot försvarslösa stater.

Det beror på att USA är ekonomiskt, kulturellt och framförallt militärt mäktigt.

Ryssland är inget av det.
Citera
2022-06-16, 23:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
OK, om du litar på märkliga konspirationsteorier så förstår jag varför du tror att Ukraina egentligen vinner.

Att ryssarna inte har en fungerande statsbiödning är ingen myt.
Citera
2022-06-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur ser alla FB-experter på utvecklingen i separatistområden som var ockuperade redan 2014-22? Det sker allt mer attacker där så invånarna i dessa republiker berörs ju mer av kriget än tidigare (Och mer än i Ryssland). Och de har nu allmän mobilisering så alla män måste blir soldater i ett blodigt krig. Även gamla gubbar, sjuka och handikappade. Även detta slipper Ryssland. De får också väldigt gamla vapen, hjälmar etc. från Ryssland medans Rysslands armé tar de modernaste sakerna (Deras militär har också begärt mer hjälp av Ryssland från Kreml, men de ryska regeringen bara hänvisade till ryska försvarsdepartementet).

Kan detta påverka viljan där att vara egna republiker, kan de tröttna på kriget? Kan de söka separatfred med Ukraina?

Illustration; en stor explosion av ammunition idag i Luhansk: https://twitter.com/antiputler_news/status/1537525642169880578

Det kanske börjar gå upp för dem att de blivit lurade av Ryssland.
Citera
2022-06-16, 23:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det beror på att USA är ekonomiskt, kulturellt och framförallt militärt mäktigt.

Ryssland är inget av det.

Enligt mig är det USA`s främsta exportvara : Kultur

(lite offtopic)
Citera
2022-06-16, 23:58
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Grattis Ryssland att ni blir av med det där amerikanska giftet. Nu slipper ryssarna bli som jänkarna - världens fetaste folk, med diabetesnivåer som ingen annanstans.

7000 anställda hade de, där ligger nog problemet.
Citera
2022-06-16, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det kanske börjar gå upp för dem att de blivit lurade av Ryssland.

Ja det är det jag undrar hur tankarna går där i "republikerna". De hade redan en krympande och åldrande befolkning p.g.a. av en stagnerande ekonomi. Pensionärerna var kvar för enligt rykten kunde de få pension från både Ukraina och Ryssland.
Citera
2022-06-17, 00:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här är ett gäng nya rekryter från ORDLO (typ Donbas tror jag) som ser riktigt trevliga ut ju. Tydligen skickade till fronten i Kharkiv region.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1537508641393238018
Citera
2022-06-17, 00:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är ett gäng nya rekryter från ORDLO (typ Donbas tror jag) som ser riktigt trevliga ut ju. Tydligen skickade till fronten i Kharkiv region.
https://twitter.com/Militarylandnet/status/1537508641393238018

Det kanske är hemvärnsgubbarna och älgjägarna?
Citera
2022-06-17, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tyvärr ändrade Putin reglerna och bestämde att alla som köper gas MÅSTE betala i rubel!
Inget land har avtalat att betala i rubel, men som vanligt bryter Putin även detta avtal som alla andra avtal han brutit mot.

Ryssland införde sanktioner mot väst, att de måste betala med rubel. Eller får man inte införa sanktioner
Citera
2022-06-17, 00:09
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Det stämmer att USA som varandes hegemon klarat sig undan ansvar för sina otaliga brott mot mänskligheten. Men jag gör bedömningen att den tiden är förbi, om än inte att USA helt plötsligt skulle tvingas ta ansvar för sina folkrättsbrott och kriminella gärningar. Vi går in i en ny tid med ett USA på dekis och ett nytt geopolitiskt block bestående av Ryssland, Kina och ett par andra spelare.

Nej det gör vi inte, Kina kan segla upp men RySSland har bränt ut sig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in