2022-06-16, 17:18
Medlem
Storstädade hemmet igår och behövde lite annorlunda musik för att bli pumpad och lyssnade på några av Einars nysläppta låtar post-mortem. "Koppla av" är skön och även "Lilla Nisse", hade låtarna på replay medan jag städa i flera timmar. Aldrig varit ett fan av svensk rap och tycker de allra flesta är lallare som tror sig alldeles för mycket och enbart lever på sina låtar tack vare den stora skaran småbarn som lyssnar på genren. Men Einar var verkligen duktig på det han gjorde och särskilt för sin ålder. Han begravde alla kackerlackor på rapscenen som tror de är något. Tror det sved i mångas ögon att en svensk blev mest spelade artisten och krossade alla på flera plan.

Bara 19 år dessutom...Tänk så mycket låtar han kunde ha släppt fram till 25-30, antagligen många hits som aldrig blev av. Förövrigt skiljer sig "Koppla av" och "Lilla Nisse" från typiska raplåtar i soundet och i båda verkar Einar antyda att han vill ta avstånd från sin livsstil, han hyllar även sin mamma och hennes betydelse i hans liv.

Ett fegt utfört mord med en eller flera goare runt sig. De som sköt är kuksugare.
Citera
2022-06-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMajor
Har det skett någon hämd i nisses namn efter hans död? I så fall mot vem?

Mariachi kanske
Citera
2022-06-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Mariachi kanske

Får jag bara fråga varför du skriver om du inte vet? Eller varför skriver du saker när du TROR? Vadå kanske? Det ända du gör är ryktesspridning. Mariachi mördades av ett annat söderort gäng (inte Bagis eller Dalen). Det är en helt annan konflikt som pågått några år och som inte har något med Einar att göra. Folk 2022 asså...
Citera
2022-06-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Får jag bara fråga varför du skriver om du inte vet? Eller varför skriver du saker när du TROR? Vadå kanske? Det ända du gör är ryktesspridning. Mariachi mördades av ett annat söderort gäng (inte Bagis eller Dalen). Det är en helt annan konflikt som pågått några år och som inte har något med Einar att göra. Folk 2022 asså...
Han mördades av Farsta menar du?
Citera
2022-06-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMajor
Har det skett någon hämd i nisses namn efter hans död? I så fall mot vem?
Näe. Vem ska ta hans hämnd? Hans flickvän som är upptagen med att klubba varje dag som om hon firade hans död varje kväll? Eller hans mamma som snodde till sig alla hans pengar?
Citera
2022-06-17, 00:18
Medlem
finns det någon sammanfattning någonstans i tråden som är någorlunda up-to-date? jag har inte följt utvecklingen och är inte jättesugen på att läsa 21k inlägg.

tack på förhand!
Citera
2022-06-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Näe. Vem ska ta hans hämnd? Hans flickvän som är upptagen med att klubba varje dag som om hon firade hans död varje kväll? Eller hans mamma som snodde till sig alla hans pengar?
Exakt min bror hon där Alexandra springer runt o firar hans död sen han dog o springer runt med andra killar o rider på hans fame. Men mamman de såklart hon ska ha pengarna vem annars
Citera
2022-06-17, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Mario golzar är väll säkert anstiftaren

Glöm inte bort Greken som är utomlands med Ildar och Lukas
Citera
2022-06-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen457
Glöm inte bort Greken som är utomlands med Ildar och Lukas

Vem är Greken och Lukas?
Citera
2022-06-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
finns det någon sammanfattning någonstans i tråden som är någorlunda up-to-date? jag har inte följt utvecklingen och är inte jättesugen på att läsa 21k inlägg.

tack på förhand!

Det finns egentligen inga nyheter annat än att Einar rökte weed i cykelrummet med två rappare när de kom ut blev han ihjälskjuten, ena rapparen kan ha sålt ut honom. De som troligen anstiftade mordet var samma som kidnappade honom dalen/Vårby och Skarpnäck, efter att Einar blev kidnappad blev en ung kille i Skarpnäckligan mördad han var bror till den rappare som sålde ut Einar till kidnapparna, Einar kan ha haft något med det att göra. Någon månad innan han dog var han inblandad i en knivskärning på en krog som heter Nosh and chow det kan också ha något med mordet att göra.
Citera
2022-06-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Storstädade hemmet igår och behövde lite annorlunda musik för att bli pumpad och lyssnade på några av Einars nysläppta låtar post-mortem. "Koppla av" är skön och även "Lilla Nisse", hade låtarna på replay medan jag städa i flera timmar. Aldrig varit ett fan av svensk rap och tycker de allra flesta är lallare som tror sig alldeles för mycket och enbart lever på sina låtar tack vare den stora skaran småbarn som lyssnar på genren. Men Einar var verkligen duktig på det han gjorde och särskilt för sin ålder. Han begravde alla kackerlackor på rapscenen som tror de är något. Tror det sved i mångas ögon att en svensk blev mest spelade artisten och krossade alla på flera plan.

Bara 19 år dessutom...Tänk så mycket låtar han kunde ha släppt fram till 25-30, antagligen många hits som aldrig blev av. Förövrigt skiljer sig "Koppla av" och "Lilla Nisse" från typiska raplåtar i soundet och i båda verkar Einar antyda att han vill ta avstånd från sin livsstil, han hyllar även sin mamma och hennes betydelse i hans liv.

Ett fegt utfört mord med en eller flera goare runt sig. De som sköt är kuksugare.

Jag håller med i allt du skrivit. Jag är gammal tant 67år Jag brukar inte lyssna på rap, men flera av Nisses låtar är riktigt bra. Jag är speciellt förtjust i "Koppla av", man hör vilken fin röst han hade och han hade gått långt. Så sorgligt
Citera
2022-06-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90

Farsta

Spekulerar bara precis som andra gör välkommen till Flashback din nacas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in