Citat:
Precis lyssnat på senaste podden och jag är helt slut alltså. Förstår inte varför jag lyssnar när jag stör mig så. Nu är det Sofia som stör mig mest! VARFÖR den där bebisrösten, viskandet, smackandet? Och samtidigt det allvetande sättet, hon är kunnig inom konst och matlagning absolut och det märks, men hon har ett sätt som att hon kan och känner till ALLT och det gör mig tokig. Upplever att hon mästrar Elsa som ju absolut skarvar hon också när det gäller kunskapen men Elsa babblar ju mest bara på medan Sofia har ett tillbakalutat sätt och liksom vill verka kunnig inom samhällets alla skikt som jag upplever att hon inte bottnar i. När hon berättar att förra ägaren av sommarstugan hade ett vapenskåp förväntar jag mig att hon ska säga att han var jägare, men nej han var såklart ”JÄGARmästare”. Alltså tillåt mig ramla av stolen för att jag himlar med ögonen så vildsint. Det heter jägmästare, om hon nu ska slänga sig med fina titlar helt i onödan. Annan grej för ett tag sedan när hon skulle rätta Elsa i att värkstimulerande dropp (vilket Elsa fått men inte Sofia) inte innehåller oxytocin, vilket det gör. ”Neeej det är inte oxytocin” säger Sofia som uppenbarligen har noll koll på detta och Elsa låter sig tillrättavisas fast Woodan pratar strunt. Blir knäpp!
Haha fy det låter outhärdligt! Hade tänkt ge podden en ny chans nu när jag är ledig, men det låter som att jag gör bäst i att låta bli. Mm stör mig otroligt på hur Sofia är mot Elsa, att hon ska veta bäst om allt och sättet hon rättar Elsa på!