2022-06-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Perfume är i regel starkare, men behöver inte alltid vara bättre. Vet många som föredrar edt framför edp när det kommer till bleu de chanel. Det beror på vad man gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Jag föredrar EDP. Provade båda samtidigt på handlederna i affären och jag tyckte Parfum var lättare och blommigare på något vis. Mer tryck i EDP. Satt längre också.

Tack för svar!
Jag testade bara Perfume men kanske borde gå tillbaka och testa EdP innan jag slår till.
Citera
2022-06-16, 19:40
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Tack för svar!
Jag testade bara Perfume men kanske borde gå tillbaka och testa EdP innan jag slår till.
Gör det. Vilken du än väljer är det ett bra val. Båda är fantastiska!
Citera
2022-06-25, 18:17
Medlem
Kaustis avatar
Finns det någon vettig sajt online som man kan beställa hem parfymprover från? Skulle vilja prova typ Tom Ford, Hermes, Acqua Di Parma och liknande. Betalar så klart för det.

Eller är det bättre att bege sig till typ NK eller dylikt om man bor i Stockholm?

Känns sisådär att beställa en parfym för en ansenlig summa pengar utan att ha ens ha doftat på den.
Citera
2022-06-25, 18:32
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Finns det någon vettig sajt online som man kan beställa hem parfymprover från? Skulle vilja prova typ Tom Ford, Hermes, Acqua Di Parma och liknande. Betalar så klart för det.

Eller är det bättre att bege sig till typ NK eller dylikt om man bor i Stockholm?

Känns sisådär att beställa en parfym för en ansenlig summa pengar utan att ha ens ha doftat på den.
De du nämner finn ju på tex kicks och Åhléns. Men söker du dyrare av bra kvalité så kan du kolla på escentica.se.
Citera
2022-06-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Gör det. Vilken du än väljer är det ett bra val. Båda är fantastiska!
Fick chansen att prova båda samtidigt på olika handleder häromdagen och måste säga att jag upplevde en skillnad. EdP doftade mycket mer läder jämfört med Perfum. Kan också ha att göra med att försäljerskan sprutade lite mer av den upplevde jag. EdP är en vinnare för mig mellan dem två men jag kommer förmodligen göra om testet innan jag köper.
Citera
2022-06-26, 11:02
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Fick chansen att prova båda samtidigt på olika handleder häromdagen och måste säga att jag upplevde en skillnad. EdP doftade mycket mer läder jämfört med Perfum. Kan också ha att göra med att försäljerskan sprutade lite mer av den upplevde jag. EdP är en vinnare för mig mellan dem två men jag kommer förmodligen göra om testet innan jag köper.
Precis min åsikt. Tycker EDP är överlägsen. Spännande att höra vilken du väljer sen. Fast du behöver inte ha så bråttom. Ingen av dom är ju nåt man mörsar på med i 30 graders värme
Citera
2022-06-26, 15:05
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti

Finns på Gents.

https://www.gents.se/parfymprover-samples
Citera
2022-06-26, 15:09
Medlem
Adelsdams avatar
Någon som haft möjlighet att prova den nya Terre d'Hermes Eau Givree? Jag tycker den viker av lite för mycket från orginalet för att jag ska tycka att den ska vara värd att köpa. Den luktar som en grape tonic ungefär. Fräscht och somrigt, men kanske inte så spännande och lite för mainstream. Jag hade gärna velat ha lite mer rökig vetiver i bakgrunden.
Senast redigerad av Adelsdam 2022-06-26 kl. 15:26.
Citera
2022-06-27, 18:12
Medlem
Nån som testat Hermes 24? Är den bra ?
Citera
2022-06-27, 18:57
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilation
Den är väl den som folk gillar minst vad jag sett iaf. Jag gillar inte ngn av Terre. Köpte in Sedley och Greenley idag (sample).
Citera
2022-06-27, 19:56
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilation
Väldigt speciell doft. Jag tycker den luktar som omogna bananer med någon metallisk ton. Inget för mig.
Citera
2022-06-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Den är väl den som folk gillar minst vad jag sett iaf. Jag gillar inte ngn av Terre. Köpte in Sedley och Greenley idag (sample).

Skriv gärna va du tycker om sedley senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in