2022-06-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Jag är väldigt intresserad av detta. Vi får väl se om jag har koll, men vi gör ett försök

Jag har inte speciellt många niche men Parfums de Marly tycker jag har bra grejer som är rätt bra att börja med. Vet att dom har ett sample set med deras vanligaste dofter. Carlisle är en av mina absoluta favoriter. Herod och Layton också. Alla tre passar bäst höst och vinter. Percival och Sedley bra till vår och sommar.
Mancera har också bra grejer till vettigt pris. Cedrat Boise är riktigt bra. Dock har den vissa likheter med Aventus så den kanske går bort, men värd att prova i alla fall. Red Tobacco har rent jävulsk prestanda. Påminner om PdM Carlisle men är billigare. Aoud Lemon Mint är också bra.

Vad gäller designerdofter finns det ju hur mycket som helst. YSL har rätt mycket bra. Prada också. Tom Ford är dyrt men mycket bra. Ombre Leather är också en av mina absoluta favoriter.

Köp prover och samples på nätet och läs på Fragrantica. Recentioner och fakta om precis allt som har med parfym att göra.

Lycka till!

Riktigt grymt svar tack så mycket.

Den första parfums de marly jag testade var layton exclusif, gillade inte den till en start, den växte på mig dock och gillade den väldigt mycket mot slutet.

Carlisle lik layton exclusif eller helt annan doft? Rankar du carlisle som den bästa parfums de marly enligt dig så ska jag absolut testa den.

Tack för inlägget!
Citera
2022-06-16, 06:01
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilation
Riktigt grymt svar tack så mycket.

Den första parfums de marly jag testade var layton exclusif, gillade inte den till en start, den växte på mig dock och gillade den väldigt mycket mot slutet.

Carlisle lik layton exclusif eller helt annan doft? Rankar du carlisle som den bästa parfums de marly enligt dig så ska jag absolut testa den.

Tack för inlägget!
Har faktiskt inte provat Layton Exclusif. Men av de jag provat är Carlisle absolut bäst. Själv tänkte jag skaffa Kalan till hösten. Väldigt speciell doft som många avskyr men jag tycker den är fantastisk.
Citera
2022-06-16, 11:22
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Har faktiskt inte provat Layton Exclusif. Men av de jag provat är Carlisle absolut bäst. Själv tänkte jag skaffa Kalan till hösten. Väldigt speciell doft som många avskyr men jag tycker den är fantastisk.
The rabbit hole gets deeper🤭
Citera
2022-06-16, 13:43
Medlem
Bästa kilian parfymen enligt er?
Citera
2022-06-16, 13:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jubilation
Bästa kilian parfymen enligt er?

Intoxicated för min del av de jag har testat.
Citera
2022-06-16, 18:22
Medlem
Om det står mellan Perfume, EdP eller EdT är det alltid mot Perfume man ska sträva pga högre koncentration per ml?

Mer specifikt: Testade ombre leather idag och gillade den. Såg nu att det finns både EdP och Perfume. Vilken ska jag välja?
Citera
2022-06-16, 18:26
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
The rabbit hole gets deeper🤭
Menar du att man tappat det helt om man gillar Kalan?
Citera
2022-06-16, 18:50
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Menar du att man tappat det helt om man gillar Kalan?
Hehe nej, det är ett uttryck som betyder " man köper och köper och gräver sitt hål djupare och djupare ekonomiskt" och får svårt att komma ur det. Det summerar oss parfymköpare ganska bra🤣🤣
Citera
2022-06-16, 18:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Om det står mellan Perfume, EdP eller EdT är det alltid mot Perfume man ska sträva pga högre koncentration per ml?

Mer specifikt: Testade ombre leather idag och gillade den. Såg nu att det finns både EdP och Perfume. Vilken ska jag välja?
Perfume är i regel starkare, men behöver inte alltid vara bättre. Vet många som föredrar edt framför edp när det kommer till bleu de chanel. Det beror på vad man gillar.
Citera
2022-06-16, 19:01
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hehe nej, det är ett uttryck som betyder " man köper och köper och gräver sitt hål djupare och djupare ekonomiskt" och får svårt att komma ur det. Det summerar oss parfymköpare ganska bra🤣🤣
Haha. Jodå, känner till uttrycket. Menade bara om du tyckte det var helt bottenlöst eftersom just Kalan är så speciell
Citera
2022-06-16, 19:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Haha. Jodå, känner till uttrycket. Menade bara om du tyckte det var helt bottenlöst eftersom just Kalan är så speciell
Nej, inte alls😀
Citera
2022-06-16, 19:07
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av criztal

Jag föredrar EDP. Provade båda samtidigt på handlederna i affären och jag tyckte Parfum var lättare och blommigare på något vis. Mer tryck i EDP. Satt längre också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in