2022-06-16, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Grekland

Du hade alltså ingen källa på att Grekland inte konfiskerade aktier utan det var en lögn som du drog, som trodde du skulle komma undan med?

BTC hållna i en privat plånbok med egna nycklar kan inte konfiskeras, det är alltså skillnaden, som också ger BTC dess värde (en av de saker som ger BTC värde dvs).
Citera
2022-06-16, 12:18
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Exakt. Och när du växlar från BTC till USD för att köpa en vara så växlar du plötsligt till dig all den inflation/värdeminskning som USD haft sedan du köpte din BTC. Om varans pris stigit sedan du köpte BTC så var du ju inte skyddad mot det, du betalar det nya högre priset.

Tillkommer att BTC förlorat 70% av värdet senaste halvåret. Alla BTC-ägare har alltså hela USDs värdeminskning plus 70% sämre.
Ja, och? Fortfarande bättre än att hålla dollar under tvåårsperioden.

Både den senaste tvåårsperioden och senaste halvåret år godtyckligt valda perioder för att du vill göra en poäng. Ingen påstår att btc bara ökar och aldrig dumpar. Volatilitet är priset man betalar för god avkastning.
Citera
2022-06-16, 12:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Jag pratar om sannolikhet. Sannolikheten att någon tömmer min avanza-depå är noll. Sannolikheten att någon tömmer din celsius-depå verkar vara 100%. Från detta drar jag slutsatser om krypto och aktier som du inte verkar göra.
Den är inte noll.
Citera
2022-06-16, 12:20
Medlem
Citat:
Det finns inga varor (droger på darknet?) att köpa för BTC. Hade det funnits bilar att köpa hade bilpriset ändå varit kopplat till USD och priset i BTC varierat varje dag. Så BTC täcker inte för valutaförluster eller värdeminskning eller inflation. Det är en bluff som extremt okunniga går på.
Make no sense, vad babblar du om egentligen.

Gör om läxan och kom tillbaka.

1. Min kompis är storsäljare på Darknet och tar emot både betalningar i BTC & Monero. Dock så får betalningarna som sker i btc tvättas jämfört med moneron. Inga konstigheter.

2. Min kompis köpte en fläskig jävla Merca för 6 månader sedan för btc. Gissa vart?
Blocket. Inga konstigheter.

3. Bilpriset är väl kopplat till det land och valuta som den handlas i, rätta mig om jag har fel. Osäker i frågan.

4. Vilken valuta täcker valutaförluster eller värdeminskningar? hade varit ganska intressant att veta.

5. Tillskillnad från all fud som kommer när vi droppat ett tag så är detta ett STANDARD RETRACE tillbaka till 50eman på månadsgrafen. Kan folk sluta ha panik, och ha en plan istället.

6. Folk som kallar det är bluff är oinsatta, opålitliga, okunniga, och oförmögna. samt oerhört tröga :P
Citera
2022-06-16, 12:21
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Källa på det?

Du har aldrig ens hört ordet Default.
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/default
Default är inte samma som konkurs.
Citera
2022-06-16, 12:23
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
1. Min kompis är storsäljare på Darknet och tar emot både betalningar i BTC & Monero. Dock så får betalningarna som sker i btc tvättas jämfört med moneron. Inga konstigheter.

2. Min kompis köpte en fläskig jävla Merca för 6 månader sedan för btc. Gissa vart?
Perfekt. Då kan du berätta om varan kostade samma år 2020 som 2022 i BTC?

Och i så fall, försvann inte alla kunder när BTC 3-dubblades i värde, vilket också 3-dubblade priset på din kompis knark?

BTC-världen är en pytteliten sidovärld och det är USD som är det fasta och stabila och BTC mäts mot den och har alltså samma värdeminskning. Det måste till enorm hjärntvätt för att inte förstå det.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 12:29.
Citera
2022-06-16, 12:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Du hade alltså ingen källa på att Grekland inte konfiskerade aktier utan det var en lögn som du drog, som trodde du skulle komma undan med?

BTC hållna i en privat plånbok med egna nycklar kan inte konfiskeras, det är alltså skillnaden, som också ger BTC dess värde (en av de saker som ger BTC värde dvs).
Jag trodde vi gemensamt kom fram till att mina aktier på mitt avanza-konto inte kan konfiskeras? Medans alla BTC på celsius och alla Terra Luna "konfiskerats", snotts av killar smartare än sina insättare.

Att ha konfiskerings-argumentet för att köpa BTC är löjeväckande en vecka efter celsius. Det argumentet är ett av de starkaste mot krypto, den med längst svärd tar allt.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 12:30.
Citera
2022-06-16, 12:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Make no sense, vad babblar du om egentligen.

Gör om läxan och kom tillbaka.

3. Bilpriset är väl kopplat till det land och valuta som den handlas i, rätta mig om jag har fel. Osäker i frågan.

4. Vilken valuta täcker valutaförluster eller värdeminskningar? hade varit ganska intressant att veta.

5. Tillskillnad från all fud som kommer när vi droppat ett tag så är detta ett STANDARD RETRACE tillbaka till 50eman på månadsgrafen. Kan folk sluta ha panik, och ha en plan istället.

6. Folk som kallar det är bluff är oinsatta, opålitliga, okunniga, och oförmögna. samt oerhört tröga :P

Tilläggas bör att med lösningar som tex Strike så kan du köpa en vara som är prissatt i vilken valuta som helst, och betala med vilken valuta du nu föredrar (inklusive Bitcoin).

Betalningen sker blixtsnabbt, med final settlement på bråkdelar av en sekund istället för flera dagar, och framförallt utan (!) transaktionsavgifter.
En vanlig banktransaktion går i snitt igenom 17 noder på vägen innan den kommer fram. Med strike så är det en (1st) nod. Mottagaren behöver inte ens ha ett bankkonto, vilket gör lösningen perfekt för majoriteten av jordens befolkning som inte har bankkonton.
Senast redigerad av Leaston 2022-06-16 kl. 12:43.
Citera
2022-06-16, 12:31
Medlem
Citat:
Perfekt. Då kan du berätta om samma vara kostade samma år 2020 som 2022 i BTC?

Och i så fall, försvann inte alla kunder när BTC 3-dubblades i värde, vilket också 3-dubblade priset på din kompis knark?

BTC-världen är en pytteliten sidovärld och det är USD som är det fasta och stabila och BTV mäts mot den och har alltså samma värdeminskning. Det måste till enorm hjärntvätt för att inte förstå det.
1g ladd kostar 1000kr. 2020.
1g ladd kostar 1000kr. 2022.

Sen om btc stod i $50k eller $20k spelar ingen roll. För att varan du betalade för kostar precis lika mycket. Det är säljaren som tar smällen beroende på vad priset för btc ligger på. Antigen så får han mer btc för kundens 1000kr om den stod i $20k. Eller så får han färre btc om den skulle stå i $50k. Men varan kostar fortfarande 1000kr.
Så svaret på din fråga blir, att varan kostar precis lika mycket 2020, som 2022.

En knarkare slutar inte handla droger bara för att bitcoin går upp. Det måste vara enorm hjärntvätt till att inte förstå det.
Citera
2022-06-16, 12:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
1g ladd kostar 1000kr. 2020.
1g ladd kostar 1000kr. 2022.

Sen om btc stod i $50k eller $20k spelar ingen roll. För att varan du betalade för kostar precis lika mycket. Det är säljaren som tar smällen beroende på vad priset för btc ligger på. Antigen så får han mer btc för kundens 1000kr om den stod i $20k. Eller så får han färre btc om den skulle stå i $50k. Men varan kostar fortfarande 1000kr.
Så svaret på din fråga blir, att varan kostar precis lika mycket 2020, som 2022.

En knarkare slutar inte handla droger bara för att bitcoin går upp. Det måste vara enorm hjärntvätt till att inte förstå det.
Exakt. Så om drogen "pga minskande värde hos SEK" kostade 1100 kr år 2022 så steg priset även i BTC och BTC skyddar inte mot inflation och fiat.

Min fråga gällde inte om han slutar handla droger, den gällde om han var villig att betala 3 gånger så mycket bara för att BTC gått upp 3 gånger mot fiat. Men det gjorde han självklart inte. Alla droger säljs i fiat, som är det stabila, men kan betalas i BTC, som är det svajiga.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 12:42.
Citera
2022-06-16, 12:38
Avslutad
Citat:
Jag trodde vi gemensamt kom fram till att mina aktier på mitt avanza-konto inte kan konfiskeras? Medans alla BTC på celsius och alla Terra Luna "konfiskerats", snotts av killar smartare än sina insättare.

Att ha konfiskerings-argumentet för att köpa BTC är löjeväckande en vecka efter celsius. Det argumentet är ett av de starkaste mot krypto, den med längst svärd tar allt.

Det besvarar inte det jag skrev:

Dina tillgångar på Avanza är i högsta grad konfiskerbara. BTC hållna i en privat plånbok med egna nycklar kan däremot inte konfiskeras, det är alltså skillnaden, som också ger BTC dess värde (en av de saker som ger BTC värde dvs).
Citera
2022-06-16, 12:42
Avslutad
Citat:

Hur går det för dina aktier om datorn brinner upp då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in