2022-06-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Nope ska inte ha förband på så länge såret behöver luftas, är det för ärret skulle ska man lägga på solskyddsmedel men inte förband så länge!
I Stockholm verkar vården vara av en helt annan dimension än övriga landet! Mys överläkare skall ha temamöte där hennes fall skall tas upp……detta innan biopsisvar kommit på lymfkörteln, det har gått 4 veckor. Har själv behandlats för lymfcancer under 1 år och aldrig upplevt att ha ett eget team runt mig, väldigt olikt det jag själv varit med om. Båda väninnorna AB och MM verkar ha en gräddfil i vården🤓🤪
Citera
2022-06-16, 12:01
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantis2021
I Stockholm verkar vården vara av en helt annan dimension än övriga landet! Mys överläkare skall ha temamöte där hennes fall skall tas upp……detta innan biopsisvar kommit på lymfkörteln, det har gått 4 veckor. Har själv behandlats för lymfcancer under 1 år och aldrig upplevt att ha ett eget team runt mig, väldigt olikt det jag själv varit med om. Båda väninnorna AB och MM verkar ha en gräddfil i vården🤓🤪
Hon överdriver. Det heter teammöte, antar att du snubblade på tangenterna eller var det My som sa det? Inget konstigt med dessa möten då flera specialiteter är inblandade. Överläkare är inget märkvärdigt. Bara en läkare i ledande befattning. Vimlar av dom.
My har alltså ringt sin "kontaktperson" idag (?) för att fråga om hon kan åka på fotbollscup i helgen... Är det utomlands dom ska spela?

Hon sitter på balkongen med en kaffekopp, i höger hand, hon inte dricker ur för att kunna hålla upp mobilen och filma plåstret med vänster hand. Det hade ju varit för jävligt om hon hållit mobilen med högerhanden, då hade inte plåstret synts.
Det ser skarvat ut nu också och lite brunt i kanterna när man förstorar bilden. Snart når det fram till hakan.
Vad hände med den lilla biten häfta i tinningen? Behöver hon inget plåster där?

Det verkar inte vara nåt akut med hennes dödliga sjukdom. Kanske räcker med den där biopsin eller vad det var eftersom hon blev så otroligt pigg redan efter den (bortsett från 2 veckor med rullator). Allt är toppen nu.
Blir pinsamt om hela sommaren går innan nästa "operation". 🌵
Citera
2022-06-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantis2021

Eller hur med tanke på att ABs dotter fick åka ambulans för klämt ett finger i ett notställ ( glömmer jag aldrig )
Citera
2022-06-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon överdriver. Det heter teammöte, antar att du snubblade på tangenterna eller var det My som sa det? Inget konstigt med dessa möten då flera specialiteter är inblandade. Överläkare är inget märkvärdigt. Bara en läkare i ledande befattning. Vimlar av dom.
My har alltså ringt sin "kontaktperson" idag (?) för att fråga om hon kan åka på fotbollscup i helgen... Är det utomlands dom ska spela?

Hon sitter på balkongen med en kaffekopp, i höger hand, hon inte dricker ur för att kunna hålla upp mobilen och filma plåstret med vänster hand. Det hade ju varit för jävligt om hon hållit mobilen med högerhanden, då hade inte plåstret synts.
Det ser skarvat ut nu också och lite brunt i kanterna när man förstorar bilden. Snart når det fram till hakan.

Det verkar inte vara nåt akut med hennes dödliga sjukdom. Kanske räcker med den där biopsin eller vad det var eftersom hon blev så otroligt pigg redan efter den (bortsett från 2 veckor med rullator). Allt är toppen nu.

Patetiska MYtomanen Jag tror att hon roterat för fort på ” lilla kaktusen” och ramlat av helt enkelt D
Citera
2022-06-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Mycket ironi i det jag skrev - har jobbat inom vården i många år. En punktion med nål brukar räcka för diagnos men helst vill man ha material av hel körtel. Pet/Scan (röntgen) brukar användas vid misstänkt malignitet, där ” lyser” alla cancerceller. Det är bara att hoppas att My får ett bra svar, inte så roligt med behandlingarna.
Citera
2022-06-16, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Eller hur med tanke på att ABs dotter fick åka ambulans för klämt ett finger i ett notställ ( glömmer jag aldrig )
Hahaha, detta var det roligaste jag hört på länge. Dessa damer är verkligen lika My, Anna och Felicia 🤣🤣🤣
Citera
2022-06-16, 13:19
Medlem
Undrar vad personalen som jobbar " i hennes team" på sjukhuset tycker om det hon säger?
De har ju tystnadsplikt, men jag tänker vad de snackar om i fikarummet. Jag skulle skämmas ihjäl om jag vore My.
Gnäll, gnöl, pulverprotein och kaos hos Strong Mama är ganska osmart marknadsföring.
Citera
2022-06-16, 13:59
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hahaha, detta var det roligaste jag hört på länge. Dessa damer är verkligen lika My, Anna och Felicia 🤣🤣🤣

Var Vanessa som åkte plingplong taxi, inte Flisan.
Citera
2022-06-16, 14:10
Medlem
Var väl mamma Anna som beställde den. Ett klämt finger kan med fördel skjutsas till vårdcenral eller akuten beroende på tid och då i en privat bil alt. taxi. Ambulans är för svårt sjuka eller ska behövs vid allvarliga olyckor.
Citera
2022-06-16, 14:19
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Några tankar från mig till dig ❤️ Jag lever i ovisshet. Det är EXTREMT psykiskt påfrestande. Jag har fortfarande efter nästan 4 veckor inte fått besked kring tumören som man opererat bort. Jag har varit inne på KS ett flertal tillfällen för att ta fler prover 🏥 Alla jag möter är snälla och omtänksamma🙏🏻 Men jag har fortfarande inte fått några konkreta svar. Mer än att jag ska ha tålamod och att jag inte är bortglömd🙏🏻 Jag ska erkänna att jag är rädd. Jag känner mig orolig och maktlös. Tankar som snurrar. Har jag cancer? Isåfall vad har jag för cancer? Vilka behandlingar kommer jag eventuellt att behöva? Om den är godartad behöver jag ändå behandling? När kan man operation bort nästa knöl som sitter på halsmandel? Många frågor. Jag kan ta vilket besked som helst bara jag vet vad jag dealar med💪🏻👊🏻
Vi lever alla i ovisshet. Varför skulle det vara mer synd om henne? Har det gått 4 veckor är det säkert inget brådskande. Sjåpig människa. Det pratas i fikarummen.
Citat:
I helgen har Ludvigs sin första fotbollscup i Lexand.
Lexand? 🤣
Citera
2022-06-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Likes får hon, hjärtan, styrkekramar och 💪
Faktiskt ganska provocerande hur hon suktar efter att bli sedd..
Jag noterade att varken anna eller kin har kommenterat, ej heller Fisan, de var ju påväg att bli bff, när någonting hände mellan Jonas och henne och hon blev hemskjutsad på midsommar...

Det där är man ju lite nyfiken på… 🤔
Citera
2022-06-16, 14:33
Medlem
Orsaker till tumör på halsmandlarna:

”Den vanligaste riskfaktorn är en tidigare infektion med HPV-virus (gäller 85 % av tonsillcancerfallen). Tiden från smitta till att en tumör uppstår kan vara 25 år eller mer. Andra riskfaktorer är rökning och överkonsumtion av alkohol”.

Häpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in