2022-06-16, 11:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Sluta uppföra dig som en femåring, vi pratar om vad som kan ske inte om vad som är sannolikt. Jag har också mycket av mina tillgångar på Avanza.
Jag pratar om sannolikhet. Sannolikheten att någon tömmer min avanza-depå är noll. Sannolikheten att någon tömmer din celsius-depå verkar vara 100%. Från detta drar jag slutsatser om krypto och aktier som du inte verkar göra.
2022-06-16, 11:43
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Default är inte samma som konkurs.
Källa på det?

Du har aldrig ens hört ordet Default.
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/default
2022-06-16, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Om du betalar med BTC så har ju varorna fortfarande stigit lika mycket?

Btc har också stigit så jag får isf köpt lika mycket som för 2 år sen istället för hälften så mycket om jag hade haft USD
2022-06-16, 11:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Btc har också stigit så jag får isf köpt lika mycket som för 2 år sen istället för hälften så mycket om jag hade haft USD
Men USD hade ju sjunkit med 50%? Och BTC med den, om du räknar i USD.
2022-06-16, 11:48
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om avanza går i konkurs så har jag kvar mina aktier, vad trodde du. Om fogden tar mina aktier så är det för att jag har en skuld som ska betalas och skulden minskar då lika mycket som aktiernas värde. Det är inte så att fogden tar aktierna på skoj.
De kan fortfarande frysas och beslagtas. Sannolikt eller ej, det kan ske. Varför beter du dig som en femåring? Väx upp
2022-06-16, 11:49
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du kan ju inte räkna 😂
2022-06-16, 11:50
Avslutad
Citat:
Jag pratar om sannolikhet. Sannolikheten att någon tömmer min avanza-depå är noll. Sannolikheten att någon tömmer din celsius-depå verkar vara 100%. Från detta drar jag slutsatser om krypto och aktier som du inte verkar göra.

Sannolikheten att staten konfiskerar dina tillgångar på Avanza är inte noll.

Jag skrev nyss att jag har merparten av mina tillgångar på Avanza, varför pratar du om Celsius?

Du har fortfarande inte lämnat källa på att Grekland inte konfiskerade aktier, var det ännu en av alla dina lögner?

Dina slutsatser om BTC är konstaterat nonsens. BTC är till skillnad från dina tillgångar på Avanza omöjliga att konfiskera om de hålls i en privat plånbok med egna nycklar.
2022-06-16, 11:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
De kan fortfarande frysas och beslagtas. Sannolikt eller ej, det kan ske. Varför beter du dig som en femåring? Väx upp
Nej mina aktier kan inte frysas och beslagtas. Min avanza-depå skyddas av lagar och regler. BTC skyddas inte av någonting alls. Du kan ha den på din dator men brinner den upp så är dina pengar borta. Och har du dem någon annanstans som celsius så snor någon pengarna.

Lite som Vikingatiden när jag tänker efter, att äga BTC. Alla är efter dig, det finns inga lagar, och den med längst svärd tar allt.

Helt ofattbart att någon väljer BTC för att kronofogden inte kan ta dem. Samma vecka som celsius försvann med alla pengar. Staten är din vän jämfört med typer som Do Kwon.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 11:55.
2022-06-16, 11:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det här går ju bara runt i cirklar. Som jag redan förklarat räddar inte effektivare datorer dig, svårighetsgraden på brytningen ökar bara i samma takt. Det är bara konstatera att du faktiskt inte förstår dig på ens grunderna i bitcoin.
Men jag tror jag har frågat 3 gånger nu, vad är stora problemet med att Bitcoins enerig användning ökar.

Du fick det att låta som att det var ett stort problem, men du har inte förklarat varför så det går ju inte att värdera ditt påstående.

För att förekomma några svar:
Den som vill dra en lans för miljön, borde ge sig på användning av tex torktumlare och andra saker som slösar med mer energi sett till värdet det ger. Annars framstår man lite som en hyklare.

Bitcoin, till skillnad från allt annat (prove me wrong), kan drivas på energi som annars slösas bort. Detta för att man inte behöver ta energi till där miningen sker, utan man kan ta miningen till där energi källan finns.
Ett exempel på detta är att man kan ta tillvara på flare gas. Att istället för att bara elda upp energi, så kan man driva mining på det.

Andra exempel är alla dammar och liknande miljövänlig kraftverk som lagts ner pga att det inte längre var lönsama (pga att elen var dyr att frakta därifrån) som nu kan startas upp och och driva mining på plats, med 0 förluster i transport av energin.

Vidare har vi alla Vulkander och liknande geologisk aktivitet, där vansinnigt stora mängder energi går till spillo. Nu har man börjat driva Bitcoin mining på många sådana ställen, och det finns massor av projekt att utöka detta. Tex Vulkanderna i El Salvador.

Ergo: Bitcoin incentivizes renewable energy.

Med tanke på hur mycket energi (som inte är lika grön) som dagens system drar, och som Bitcoin kan ersätta, så blir Bitcoin miningen inte bara ett 0 summespel (carbon neutral) utan det till och med net vinst för miljön på det hela.
2022-06-16, 11:54
Avslutad
Citat:

2020 1 btc 10k du kan köpa säg en bil som exempel för 10k.

2022 1 btc 20k och samma bil kostar nu 20k.

Hade du köpt 1 btc hade du fortfarande fått en bil även om priset ökat 100% på grund av värdeförlusten i dollar.

Du kanske borde läsa på lite mattematik själv.
2022-06-16, 11:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej mina aktier kan inte frysas och beslagtas. Min avanza-depå skyddas av lagar och regler. BTC skyddas inte av någonting alls. Du kan ha den på din dator men brinner den upp så är dina pengar borta. Och har du dem någon annanstans som celsius så snor någon pengarna.

Lite som Vikingatiden när jag tänker efter, att äga BTC. Alla är efter dig, det finns inga lagar, och den med längst svärd tar allt.

Helt ofattbart att någon väljer BTC för att kronofogden inte kan ta dem. Samma vecka som celsius försvann med alla pengar. Staten är din vän jämfört med typer som Do Kwon.
Dina aktier kan beslagtas av kronofogden
2022-06-16, 11:56
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
2020 1 btc 10k du kan köpa säg en bil som exempel för 10k.

2022 1 btc 20k och samma bil kostar nu 20k.

Hade du köpt 1 btc hade du fortfarande fått en bil även om priset ökat 100% på grund av värdeförlusten i dollar.

Du kanske borde läsa på lite mattematik själv.
Det stavas matematik.

Berätta var du köper en bil för BTC och visa att den bilen kostade lika mycket i BTC år 2020.

Ändå en rätt lustig tanke att en biltillverkare skulle ta samma belopp för sin bil i BTC när BTC var värd $20k och $60k. Undrar vilken idiot som köpt den bilen på toppen av BTC-värderingen. I själva verket skulle en bil i BTC kosta olika varenda dag och grundvärderingen vara i USD i USA.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 12:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in