2022-06-16, 11:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Länder kan inte gå i konkurs. Du sprider många osanningar i tråden. Tredje lögnen nu. Först att Lehman Brothers hade 130k anställda, sen att det är omöjligt att frysa och konfiskera aktier och nu detta. Du borde läsa på och växa upp.
Jag är 55+ men jag undrar över din ålder?
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/6202276
Grekland kan gå i konkurs
Alla BTC-fans känns aggressiva? Jobbiga tider för er, fallet fortsätter och det är inte kul att förlora pengar.
2022-06-16, 11:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är det ens möjligt? Fundera på hur mycket brytning av nya bitcoins skulle kosta vid en sådan prisnivå, och om det finns elektronik och elektricitet för något sådant.
Självklart. Block reward halveras var fjärde år och det minskar incitament för mining.
2022-06-16, 11:03
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Exakt. All kärnkraft i världen skulle då plötsligt användas till mining. En spännande framtid.
Femte lögnen. Block rewards minskar var fjärde år.
2022-06-16, 11:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Fjärde lögnen. Många valutor som kraschat. Reichsmark är ett tydligt exempel. Väx upp.
Vi pratade om säkerheten för mina pengar på mitt avanza-konto, och du tar upp reichsmark? Något säger mig att du tycker BTC är helsäkert.
2022-06-16, 11:05
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Absolut. Kronofogden kan beslagta dessa.
Vi diskuterar inte min konkurs. Vi diskuterar säkerheten för BTC kontra min avanza-depå. Fokusera.
2022-06-16, 11:06
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Då kan du ju börja med att lära dig historia innan du kommer in i den här tråden som en historiskt analfabetisk ångvält. Grekland konfiskerade t ex alla medborgares tillgångar över ett visst värde för inte så länge sedan (som Leaston mycket riktigt påpekar). En stat kan konfiskera allt du har på en bank el en börs men har du BTC i din egen plånbok med egna nycklar så går du säker från sådant.
Grekland har gått i konkurs 4 gånger och jag bor i Sverige?

Vi diskuterade aktier och du diskuterar kontanter?
2022-06-16, 11:08
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Jag är 55+ men jag undrar över din ålder?

Alla BTC-fans känns aggressiva? Jobbiga tider för er, fallet fortsätter och det är inte kul att förlora pengar.
Det spelar ingen roll hur gammal du är. Du borde växa upp.

Fin SVT-artikel. Är det där du brukar inhämta viktig information? Länder kan inte gå i konkurs. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Statsbankrutt
2022-06-16, 11:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
För det första så är det inte bitcoin utan blockchain som påstås lösa problemet.
Bitcoin ger värdet till ekvationen som löser dilemmat. Finns det inget värde så kan du inte lösa dilemmat. Blockkjedjan i sig är inte värt något. Den kan alla tanka ner helt gratis.

Visst, du kan kopiera konceptet och kalla token för Bitcoin2 eller Kebabbcoin. Men då måste du först vinna över nätverkseffekten som Bitcoin fått genom att vara first mover på detta område. Många har försökt och alla har misslyckats. Försöken att kapa Bitcoin slutade någon gång 2018, och alternativa krypton har sedan dess försökt lösa andra problem istället.

Det är helt uppenbart att du fortfarande inte förstår Bitcoin. Men jag fortsätter skola dig, för jag vet av erfarenhet att andra som läser uppskattar att få sådant här förklarat för sig.

Citat:
Det jag glömde tillägga är att lösningen som föreslås inte heller är säker utan förutsätter att majoriteten av noderna går att lita på. Det finns ingen absolut garanti för detta.
Jo det finns en garanti som beskrivs genom hur Bitcoin löser Bysantinska generalernas dilemma. Förstår man detta så förstår man garantin.

Citat:
Wiki-artikeln om problemet nämner inte ens blockchain eller bitcoin under avsnittet "Solutions", även om bitcoin nämns kortfattat tidigare i artikeln.
Problemet, dilemmat, myntades långt innan internet var ett faktum och beskriver ett problem kring "trust" när det handlar om transaktioner. Ju mer värde som är upphängt på transaktionen som görs, desto viktigare är det med trust på att transaktionen också blir gjord.

I penningpolitik är det A och O för att undvika double spend problem, som inte ska få ske.
2022-06-16, 11:10
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vi diskuterar inte min konkurs. Vi diskuterar säkerheten för BTC kontra min avanza-depå. Fokusera.
Det är precis det jag menar. Dina aktier kan bli beslagtagna. Fogden går till Avanza och hämtar dem. Enda sättet de kan ta dina btc är om du ger dem dina nycklar.
2022-06-16, 11:10
Avstängd
Citat:
Självklart. Block reward halveras var fjärde år och det minskar incitament för mining.
Det är ett bättre svar än Leastons pladder. Det är riktigt att på lång sikt kan bitcoin öka i takt med dessa halveringar, men Leaston talade om ett värde på $1 miljon om fem år.
2022-06-16, 11:11
Avslutad
Citat:
Du skrev inte vem som yttrade detta nonsens. SEK och USA och de flesta av världens valutor utom de som försvann vid Eurons införande har 100 år på nacken.

Dollarn har förlorat 98% av sitt värde sista 100 åren. Bra argument 🤷🏼‍♂️
2022-06-16, 11:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är ett bättre svar än Leastons pladder. Det är riktigt att på lång sikt kan bitcoin öka i takt med dessa halveringar, men Leaston talade om ett värde på $1 miljon om fem år.
Vad är problemet med det?
Vad kring miningen omöjlig att Bitcoin inte skulle kunna vara värd 1 miljon dollar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in