Citat:
Att hon har åkt bil med någon som skulle åt hennes håll, tror jag också.
P.U, PK, C.L och några fler bodde i Bråten, alltså åt samma håll som H.
Dessa kan ha fått skjuts hem av en förare som bodde åt ett annat håll, s.k fyllkörning.
Men åtminstone skulle en person i bilen åt samma håll som Helena, är vad jag tror.
Annars skulle nog inte Helena åkt med.
P.U, PK, C.L och några fler bodde i Bråten, alltså åt samma håll som H.
Dessa kan ha fått skjuts hem av en förare som bodde åt ett annat håll, s.k fyllkörning.
Men åtminstone skulle en person i bilen åt samma håll som Helena, är vad jag tror.
Annars skulle nog inte Helena åkt med.
Nej, jag håller helt med dig, finns ingen anledning till att tro att hon skulle ha hoppat in med främmande då jag fått uppfattningen av att det är ett slutet sällskap, liksom inga utomstående.
Men tror du att det var fler chaufförer denna kväll eller en kille som körde hem folk ock åkte tillbaka till torget för att hämta resterande (Det är ju svaret liksom, vilka som körde, och är det som du säger att kanske någon fyllekörde så borde även folk i "gänget" veta även detta..).
Jag är ju så dåligt bevandrad i Mariestad, men man hade nästan behövt en karta över staden och sen skriva in alla adresser och se vem som bodde vart och vilka av dessa som bor nära Helena och vilka som hade nära till hamn/båtbrygga etc.
Jag köper liksom inte att ett sammansvetsat gäng inte pratade med Helena efter Stadt, klart dom snackade om vem som skulle åka med vem etc, som man gör efter krogen liksom, någon fyllekäkar, någon vill fortsätta festa och raggar efterfest etc.
Kommer ni ihåg den gamla filmen "Järngänget"? Jag får liksom den känslan av detta.. en grupp "vanliga svensson-killar" som inte har någon trasslig uppväxt eller bakgrund, inga socialt utsatta områden etc. Utan liksom medelklass/kanske t.om med lite övre medelklass med båtar och välbetalda jobb, villor, hästar etc.. Sen blir en dödad en festkväll och "gänget" måste hålla ihop.. jag kan inget om psykologi men det måste ju vara höjden av gruppmentalitet och tystnadskultur..?? (t.om med i filmen så är det en kille som spårar ur på fyllan och resten av gänget täcker upp för honom etc).