Citat:
Ursprungligen postat av
MrsEjPK
Hängt med i fallet och tråden till och från.
En sak är jag säker på.Helenas syster sa att hon bad Helena ta taxi den kvällen ,fast dom aldrig gjorde det .
Svaret på mordet kan finns där.Jag menar vad visste hon som gjorde att hon oroa sig så till den milda grad att hon bad Helena ta taxi.
Systern verkar även inte vilja veta av att någon i Helenas bekantskapskrets dvs även systerns bekantskapskrets kan vara inblandade.
Jag kan ha jättefel men jag känner att det är något systern inte vill kommer fram.Kanske har hon dåligt samvete över något.
Det är konstigt det hela eftersom vi vet genom tidigare mord statistik att offret oftast känner förövaren.Att då nititiskt hålla fast vid att det ej är några i bekantskapskretsen är lustigt.Visst det är inte roligt tanken att tänka att ens kompis/kompisar gjort detta men jag tycker det gått märkligt långt i detta fallet.
Bara några tankar.
Det är något som inte stämmer....
Angående det fetmarkerade.
OM systern visste något som gjorde henne orolig över Helenas hemfärd, så är det säkert bara hon och några få andra (+polisen) som vet. Det skulle ha kunnat vara att Helena nämnde att någon var efterhängsen inne på Stadt som hon var irriterad över, att systern kände ansvar över Helena och ville att hon skulle komma hem säkert, eller något annat. Det vet vi inte, det blir bara spekulationer.
Ur systrarnas synvinkel kan man förstå att/om de inte tror/vill tro att gärningsmannen/gärningsmännen fanns (finns?) i deras bekantskapskrets, men alla måste undersökas - inte minst de som stod offret nära.
Jag hade förhoppningar att Kalla fall-gruppen skulle kunna leda utredningen framåt, men det verkar inte bli så. Har de undersökt brett eller koncentrerade de sig enbart på ClLe, när de upptäckte honom i utredningspärmarna?