2022-06-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
https://husmask.se/home

Där kan du gå in och kolla…

Varför bara sluta trolla och redogöra? Tror du att Valueguard visar dessa siffror om en vecka?

Finansinspektionen har inte varnat ett skit utan ett av deras utfall i diverse scenarios kunde leda till fall på 30%. Hur det blev till en varning är väldigt oklart. Verkar ha blivit sanning här på FB.
Citera
2022-06-15, 21:44
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Du formulerar dig drastiskt, men visst anar man lite kickbacks från Mäklarsamfundet där...

Alla behöver en bostad, men att köpa BRF eller hus i nedåtgående marknad är såklart ett ekonomiskt vågspel.
Kickbacks från mäklarsamfundet ????

Hennes tips är direkt korkat. Bara om man verkligen behöver bostad ska man köpa.
Citera
2022-06-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
https://husmask.se/home

Där kan du gå in och kolla…
-2,941% till -6,121% enligt din källa, känns aningen häftigt att avrunda det till -15%, inte sant?
Jag begriper inte hur data från bostadsförsäljningar från 30:e juni 2022 redan kan vara registrerade men jag antar det är något man löser enklast genom att blunda.
Nåväl, om än jag fortfarande tvivlar så ska du ha ett tack som svarade.
Ha de fint
/Lennart

Edit;
Senast redigerad av poptimistic358 2022-06-15 kl. 22:14.
Citera
2022-06-16, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Spelar överhuvudtaget ingen roll om ditt syfte är att köpa för att bo flera år. Däremot om du ska spekulera i fastigheten och använda det som gambling, då finns det risker.

Vad svamlar du om? I dag kanske någon har råd med en etta i Rinkeby men om ett år en etta på Södermalm.
Det spelar således EN JÄVLA roll.
Citera
2022-06-16, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Jag trodde man köpte en bostad för att man behövde någonstans att bo. Men jag kan ha fel, man kanske ska vänta med att bo?

+1 En kort precis analyas.
Citera
2022-06-16, 06:39
Medlem
Varför köpa nu när vi kommer se priser som rasar 50 % eller mer framöver ?
Citera
2022-06-16, 07:11
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred

Bolånetorskarna - som blivit väldigt tysta på sistone - brukar i sitt genmäle frammana olika besvärjelser som att: ”det är sämre att sitta likvid”, ”man kan inte tajma marknaden”, ”man köper för att bo så har man behov ska man köpa”, ”man köper och säljer på samma marknad”, ”priserna går upp på sikt” osv.

Inget av dessa påståenden svarar förstås på varför man ska köpa nu och inte när det blivit mycket billigare.
Citera
2022-06-16, 09:05
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Du tror inte att hyrorna kommer att höjas till horribla nivåer? Undrar vem som är torsk...
Citera
2022-06-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poptimistic358
-2,941% till -6,121% enligt din källa, känns aningen häftigt att avrunda det till -15%, inte sant?
Jag begriper inte hur data från bostadsförsäljningar från 30:e juni 2022 redan kan vara registrerade men jag antar det är något man löser enklast genom att blunda.
Nåväl, om än jag fortfarande tvivlar så ska du ha ett tack som svarade.
Ha de fint
/Lennart

Edit;

Precis! Man blundar för det man inte vill se 😊 vad du svamlar om 30 juni har jag ingen aning om men lycka till!
Citera
2022-06-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QQQQQQQQQQQQQQQQQQ
Experterna sitter högt belånade i sina övervärderade bostäder. Vi har redan sett extrema fall i bopriser och detta är bara början. Experna försöker desperat hålla liv i bostadsbubblan.

Det är därför vi får se artiklar som:

-"Inflationen amorterar lånet"
-"Ha inga pengar kontant"
-"Inflationen är tillfällig"
-"Höj inflationsmålet till 5%"

Eller min absoluta favorit:
"En höjning av reporäntan kommer inte sänka inflationen"

Så mitt tips är att lyssna på flashbacks experter. De har tex. det senaste halvåret överträffat bokstavligen alla experters inflationsprognoser. Utan undantag.

Exakt
Vi skulle ha egen tråd
Sen hyllas ”för så sa flashexperten och så blev det”

Jävla pelöjönsar som bara roffar åt till sitt eget bohag mäklaräcklen…
Citera
2022-06-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Vad svamlar du om? I dag kanske någon har råd med en etta i Rinkeby men om ett år en etta på Södermalm.

Det är en helt annan sak än vad du pratade om. Du svamlade om risker. Och nej, du kommer inte ha råd med en lägenhet på Södermalm så du kan fortsätta drömma. Ekonomin fungerar i symbios. Om marknaden förvärras får du också sämre lånelöfte samtidigt som dina pengar kommer vara mindre värda. Du är en idiot helt enkelt.
Citera
2022-06-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021

Om du bara har råd att köpa en etta i Rinkeby i år kommer det vara likadant om ett år, även om räntan går upp och priserna går ner.
Högre räntor och lägre bosadpriser leder inte till att andra personer får ta ett lån som räcker för en bostad i city.

Fördelen om priserna går ner är ju såklart att du har ett mindre lån, och det är ju rätt mycket värt.
Men man ska inte inbilla sig att det är andra person som kan köpa en bostad.

Edit: Ser ut som jag var tvåa på bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in