2022-06-15, 20:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur kan man som kille låta en tjej på första dejten betala för allt? Fattar om du är student osv, man behöver verkligen inte betala för hela dejten som man (lite förelegat) men du kan ju inte låta kvinnan betala för allt. Inget alfa move där inte.
Vem har gjort det?, jag tycker att det låter väldigt alpha och självständigt att hitta på egna normer
Citera
2022-06-15, 20:06
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur kan man som kille låta en tjej på första dejten betala för allt? Fattar om du är student osv, man behöver verkligen inte betala för hela dejten som man (lite förelegat) men du kan ju inte låta kvinnan betala för allt. Inget alfa move där inte.

Jag förstår inte hur det så ofta blir en så stor grej med notan. Eftersom det är främlingar vore det väl självklart om de antingen delar på notan eller att varje person betalar för sig. Det var väl en tjej också som blev supersur för att killen inte tog notan, minns inte om det var förra säsongen.
Citera
2022-06-15, 20:17
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vem har gjort det?, jag tycker att det låter väldigt alpha och självständigt att hitta på egna normer

Titta på senaste avsnittet
Citera
2022-06-15, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag förstår inte hur det så ofta blir en så stor grej med notan. Eftersom det är främlingar vore det väl självklart om de antingen delar på notan eller att varje person betalar för sig. Det var väl en tjej också som blev supersur för att killen inte tog notan, minns inte om det var förra säsongen.

Självklart är det inget konstigt att dela på notan. Verkligen inte. Jag är inte förespråkare av den gamla skolan där mannen ska vara en ”gentleman” och alltid betala. MEN tycker det blir fel om tjejen ska betala allt på första. Där måste du gå in som man och åtminstone föreslå att dela på det, men kan inte låta henne betala allt.
Citera
2022-06-15, 20:19
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Fattar inte hur man kan ställa upp på något sånt. Det lär ju inte direkt bli en särskilt avslappnad dejt. Och på vilket sätt ökar oddsen att lyckas om dejten visas på TV. Antar att de får rejält betalt eller är folk bara dumma och vill skämma ut sig med egen vilja (för det är ju därför man tittar för att se alla pinsamheter).

Det är väl massa folk som har på delning av allt i telefonen, och som fotar och lägger ut precis hela tiden. För den sortens folk är väl inte detta några konstigheter. De är ju liksom "live" hela sin vakna tid.
Citera
2022-06-16, 00:46
Lyft blicken och fundera över trovärdigheten.
Senast redigerad av LeifAnders 2022-06-16 kl. 01:15.
Citera
2022-06-19, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angeles-bermudez
Någon som vet något mer om Peter med varghatten?

Mytoman eller talar han sanning? Om han talar sanning måste han ha det ganska gott ställt ekonomiskt. Vill veta mer...!

Ratsit ger en del...

4 hundar, inte 22
en massa maskiner som ser ut att vara för riv/bygg/transport
ingen omsättning i sitt bolag och inget med anknytning till mineralletning

Finns f ö inget företag som heter Oredog.
Senast redigerad av Kickan 2022-06-19 kl. 07:04.
Citera
2022-06-19, 17:32
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av sabrina56 2022-06-19 kl. 17:42.
Citera
2022-06-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Ratsit ger en del...

4 hundar, inte 22
en massa maskiner som ser ut att vara för riv/bygg/transport
ingen omsättning i sitt bolag och inget med anknytning till mineralletning

Finns f ö inget företag som heter Oredog.

JSIM AB som är en av hans nuvarande anställningar verkar ha gått i konkurs. På hans linkedin står det Oredog SA Ltd men vet inte hur man kollar registrerade företag i Sydafrika
Citera
2022-06-20, 14:59
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
[url]https://www.mitti.se/nyheter/schafern-rex-i-bredang-ar-en-verklig-guldklimp/lmlfj!101

"Rex har spårat fram en fyndighet som är värd över en miljard kronor i Bergslagen, säger Peter Bergman, geolog och vd för OreDog."

Oj då, det var det värsta.
Citera
2022-06-20, 15:14
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
"Rex har spårat fram en fyndighet som är värd över en miljard kronor i Bergslagen, säger Peter Bergman, geolog och vd för OreDog."

Oj då, det var det värsta.
Men det blir hastigt inflation så fort man lämnar Berslagen? och far vidare mot glasriket
Citera
2022-06-20, 16:03
Medlem
Jag blev lite nyfiken och googlade, men alla sidor om Peters företag är ju 8-10 år gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in