2022-06-15, 19:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Det finns ett antal libertarianer som lever i en total (tonårig) fantasivärld avseende Krypto/BTC. Jag förstår om man blir skeptisk till BTC/BTC-förespråkare om man lyssnar på dessa. Nej BTC kan aldrig ta fart om det inte kommer regleringar, och det hoppas många att det ska göra snart från bl a USA.
Det finns dock en risk att dessa libertarianer då bestämmer sig för att Bitcoin är tråkigt och säljer av för att satsa på något nytt, eller rentav går in för att direkt sabotera Bitcoin.
Citera
2022-06-15, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Var ska man sätta pengarna då när aktier går till helvete, egendom går till helvete, valutan går till helvete osv!? Berätta!
Just nu kan kontanter nog vara bra trots inflationen. Vänta tills allt annat rasat än mer och köpa på sig när cash is king.
Citera
2022-06-15, 19:19
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Det finns ett antal libertarianer som lever i en total (tonårig) fantasivärld avseende Krypto/BTC. Jag förstår om man blir skeptisk till BTC/BTC-förespråkare om man lyssnar på dessa. Nej BTC kan aldrig ta fart om det inte kommer regleringar, och det hoppas många att det ska göra snart från bl a USA.

Och hur kan du dra slutsatsen att BTC skulle vara den krypto som blir föremål för reglering? Du har nämligen rätt i att Krypto kommer ta fart först när reglerinagar kommer. Men det kommer då vara en stats/grupp ansluten valuta, eller desamma knutna till varandra. Dvs en EUSD och en eEur (och för den delen en eSEK). Resten kommer bli vad det var: valuta för svarthandel och spekulation. Och förlorarna där är givetvis, som alltid, de med minst tillgångar, inte flest som en del verkar tro. Visst kommer en del karteller åka på en snyting men de behöver ju inte bryta BTC för att återhämta sig, bara odla mera coca.
Citera
2022-06-15, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det finns dock en risk att dessa libertarianer då bestämmer sig för att Bitcoin är tråkigt och säljer av för att satsa på något nytt, eller rentav går in för att direkt sabotera Bitcoin.

De är välkomna att göra vad de vill, de är inte särskilt många och har ingen makt. Tills vidare lever de dessutom under förespeglingen att BTC är ett libertarianskt projekt (vilket det inte är). Dvs de kommer aldrig att kunna påverka priset.

Kina lyckades rubba priset ett tag när man förbjöd mining och trade (innehav är fortfarande lagligt). Indien och Ryssland lyckades inte ens med det, och det kan inte heller någon liten grupp libertarianer göra.
Senast redigerad av AgentofSith 2022-06-15 kl. 19:33.
Citera
2022-06-15, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Och hur kan du dra slutsatsen att BTC skulle vara den krypto som blir föremål för reglering? Du har nämligen rätt i att Krypto kommer ta fart först när reglerinagar kommer. Men det kommer då vara en stats/grupp ansluten valuta, eller desamma knutna till varandra. Dvs en EUSD och en eEur (och för den delen en eSEK). Resten kommer bli vad det var: valuta för svarthandel och spekulation. Och förlorarna där är givetvis, som alltid, de med minst tillgångar, inte flest som en del verkar tro. Visst kommer en del karteller åka på en snyting men de behöver ju inte bryta BTC för att återhämta sig, bara odla mera coca.

De valutorna är fortfarande oändliga, BTC är ändlig. Dessutom tror jag att världen vill ha en världsvaluta.
Citera
2022-06-15, 19:36
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
De valutorna är fortfarande oändliga, BTC är ändlig. Dessutom tror jag att världen vill ha en världsvaluta.

Folk vill, på samma sätt som stater, ha en valuta de kan tjäna pengar på. Men det är stater, till skillnad från folk, som stiftar lagar och regleringar. DEt finns ingen up-side med BTC för stater (annat än bananrepubliker utan egen valute och det visade ju sig heller uinte vara en vinnare) därför kommer inte en flytande världsvaluta godkännas av försäkrande parter (stater). Det skulle ju kunna dränera försäkringsgivande parter med abnormiteter som tex 500%ig ränta...
Citera
2022-06-15, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Just nu kan kontanter nog vara bra trots inflationen. Vänta tills allt annat rasat än mer och köpa på sig när cash is king.

Ja sparar en del i kontanter men drygt om det blir hyperinflation och en majsburk kostar 100 kr helt plötsligt...vafan gör man då
Citera
2022-06-15, 20:01
Avslutad
Citat:

Det finns ett uttryck som är "bitcoin, not crypto" och det är svaret på din fråga. 99% av alla krypto är inte decentraliserade
Citera
2022-06-15, 20:23
Medlem
Skadans avatar
Det är över... helt kört. Lämna skeppet innan det sjunker helt och hållet för guds skull.
Citera
2022-06-15, 20:24
Avslutad
Citat:
Folk vill, på samma sätt som stater, ha en valuta de kan tjäna pengar på. Men det är stater, till skillnad från folk, som stiftar lagar och regleringar. DEt finns ingen up-side med BTC för stater (annat än bananrepubliker utan egen valute och det visade ju sig heller uinte vara en vinnare) därför kommer inte en flytande världsvaluta godkännas av försäkrande parter (stater). Det skulle ju kunna dränera försäkringsgivande parter med abnormiteter som tex 500%ig ränta...

Det finns krafter som är bra mycket mäktigare än stater som arbetar för att ena världen. WEF och Bilderberg och alla aktörer knutna till dessa centra, såsom t ex enskilda staters politiker. De kan förslagsvis vilja ha en världsvaluta. Det är iaf min teori och förklaring till varför BTC ännu inte blivit förbjuden.

Detta är saker som är viktiga för mig när jag planerar min framtid och mina trades.
Citera
2022-06-15, 20:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Ja sparar en del i kontanter men drygt om det blir hyperinflation och en majsburk kostar 100 kr helt plötsligt...vafan gör man då
Tror du på det, köp ett hus på landet och börja odla själv. Land kommer alltid behålla ett värde.
Citera
2022-06-15, 20:46
Medlem
Yippi-kEy-yey To tha upside.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här