Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag har googlat men hittar ingenting om att Kennedy hotade Ryssland med kärnvapen. Vad de gjorde var att förhindra missilerna att nå Kuba men ingenting om att beskjuta Sovjet.
jaja, vi säger så. Såklart det var Bidens fel att Putin anföll Ukraina.
Trump är såklart fantastisk och hade undvikit kriget om han fick sitta kvar. Det fick han inte.
Jag vet inte men du har en tendens att säga emot dig själv när du argumenterar.
Först säger du att det kommer bli svält i de länder som importerar från Ukraina och sedan hävdar du att de har lager så det räcker? Jag får inte ihop det.
Först säger du att Libanon inte får vete eftersom Moskva vill vara elaka och sedan säger du att de fick leverans men ville inte ta emot.
Du säger att länder med självrespekt inte hotar med kärnvapen men vill samtidigt ignorera att USA hittills är det enda land som effektuerat sitt hot.
Du är upprörd över att Moskva exporterar ukrainskt vete eftersom de ekonomiska villkoren inte är fastslagna. Vilket är viktigast att svälten undviks i tredje världen eller att det först blir fred i Ukraina?
USA är faktiskt världens enda supermakt och självfallet är de inblandade i många konflikter världen över, så också Ukraina. Biden hade givetvis kunnat undvika att det gick så långt som det nu har gjort i Ukraina. Putin är tveklöst aggressorn men Biden hade kunnat förhindra anfallet.
En distinktion som är uppenbar för de flesta.