Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-18, 15:46
  #277
Medlem
panams avatar
Jag tycker att det är bra av SVT. De måste testa gränserna ibland, annars blir det ingen utveckling.

GO PUBLIC SERVICE!
Citera
2007-08-18, 17:39
  #278
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panam
Jag tycker att det är bra av SVT. De måste testa gränserna ibland, annars blir det ingen utveckling.

GO PUBLIC SERVICE!

När du blir äldre kommer du att förstå varför det inte är bra att utsätta makthavare för liknande situationer. Den här gången var det ofarligt, nästa gång kanske det är en syraattack. Varje gång någon blir utsatt för liknande saker så blir de försiktigare och rör sig försiktigare och definitivt mer bevakade när de är bland folk.

Jag vill inte ha den utvecklingen i Sverige och därför avskyr jag de idioter som utför dessa attentat. De förstår inte vad de ställer till med, utan de tycker bara att det är ett enstaka skämt.

Det blev stor skillnad på hur våra höga politiker rörde sig bland folk efter Palmemordet och även efter mordet på Anna Lindh. En politiker är också en människa med familj, det ska man aldrig glömma bort, oavsett vad man tycker om deras åsikter.
Citera
2007-08-19, 02:53
  #279
Medlem
Det är löjligt hur folk anser Reinfeldt vara värd mer respekt än en "vanlig" människa, men det är ännu löjligare att folk tycker det är rättfärdigt att bete sig på detta vis.
Citera
2007-08-19, 16:06
  #280
Medlem
panams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
När du blir äldre kommer du att förstå varför det inte är bra att utsätta makthavare för liknande situationer. Den här gången var det ofarligt, nästa gång kanske det är en syraattack. Varje gång någon blir utsatt för liknande saker så blir de försiktigare och rör sig försiktigare och definitivt mer bevakade när de är bland folk.

Jag vill inte ha den utvecklingen i Sverige och därför avskyr jag de idioter som utför dessa attentat. De förstår inte vad de ställer till med, utan de tycker bara att det är ett enstaka skämt.

Det blev stor skillnad på hur våra höga politiker rörde sig bland folk efter Palmemordet och även efter mordet på Anna Lindh. En politiker är också en människa med familj, det ska man aldrig glömma bort, oavsett vad man tycker om deras åsikter.

Kom inte med sånt som "När du blir äldre". Det är lågt. Sen tycker jag inte att gå på röda mattan är att röra sig bland folk.
Politikerna har valt att vara politiker, då får man räkna med att sånthär kan inträffa. Duger det inte så kan man byta jobb.
Citera
2007-08-19, 16:20
  #281
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panam
Kom inte med sånt som "När du blir äldre". Det är lågt. Sen tycker jag inte att gå på röda mattan är att röra sig bland folk.
Politikerna har valt att vara politiker, då får man räkna med att sånthär kan inträffa. Duger det inte så kan man byta jobb.

Så du anser att att det är ok att attackera och förnedra politiker? Du skriver ju nämligen:

Citat:
Politikerna har valt att vara politiker, då får man räkna med att sånthär kan inträffa.

Det är vi som valt politikerna. Det är dina föräldrar som varit med och röstat. Jag vill inte leva i ett samhälle där det är ok att angripa demokratin så här.

Jag är beredd att döda för det.

Din inställning är infantil och du är okunnig.
Citera
2007-08-19, 17:43
  #282
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panam
Kom inte med sånt som "När du blir äldre". Det är lågt. Sen tycker jag inte att gå på röda mattan är att röra sig bland folk.
Politikerna har valt att vara politiker, då får man räkna med att sånthär kan inträffa. Duger det inte så kan man byta jobb.

Du förstår inte grundproblemet och då är det inte så lätt att förklara för dig varför detta är absolut idiotiskt. Jag tror som sagt var att du kommer att förstå det när du blir äldre och får mer kunskap...
Citera
2007-08-19, 18:58
  #283
Avstängd
spoozs avatar
Ballar av stål kommer inte att sändas av SVT.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=682157
Citera
2007-08-19, 22:27
  #284
Medlem
Gizmo_Kvacks avatar
Finns det någon chans att någon annan köper materialet? Eller är inspelningen bekostad av SVT? Jag är lätt villig att betalla för att se programet, verkar vara väldigt roligt!

Älskar humorprogram där folk drivs till vansinne och fångas på film! Såvida det inte är jag som filmas, då skulle jag slå sönder kameran alternativt söka upp den ansvarige och slå sönder honom tills han går med på radera innehållet. Men det är ju en helt annan sak!
Citera
2007-08-19, 22:42
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag är beredd att döda för det.
Men jisses, skojar du? Var står du politiskt sett, om jag får fråga?
Citera
2007-08-19, 23:01
  #286
Medlem
MikeTheBikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lansig
Men jisses, skojar du? Var står du politiskt sett, om jag får fråga?

Det är vår skyldighet så det är väl inte så konstigt. Gissa varför vi har allmän värnplikt i Sverige... just så att vi skall lära oss att döda i försvar av vår demokrati. Detta gäller vare sig du är vänster eller höger!
Citera
2007-08-21, 03:44
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeTheBike
Det är vår skyldighet så det är väl inte så konstigt. Gissa varför vi har allmän värnplikt i Sverige... just så att vi skall lära oss att döda i försvar av vår demokrati. Detta gäller vare sig du är vänster eller höger!
Ja, det förklarar ju saken bättre. Jag fick för mig att han skulle ta lagen i egna händer och skära halsen av vattenspruts-förövarna i något mörkt parti på gatan.
Citera
2007-09-17, 21:48
  #288
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Åtal efter vattenattack mot Reinfeldt

Dags för subban att stå till svars:

Citat:
Vattenattacken mot statsminister Fredrik Reinfeldt slutar i domstol.
Kvinnan som sprutade vatten på honom har åtalats för ofredande.

Attacken genomfördes vid en filmpremiär i maj i Stockholm.
En kvinnlig medarbetare vid produktionsbolaget Strix låtsades intervjua Reinfeldt och sprutade sedan vatten på honom.

Tanken var att materialet skulle användas i ett kommande program, Ballar av stål, som skulle visas i Sveriges Television, men programmet kommer inte att sändas.

I somras blev kvinnan delgiven misstanke om brott och nu har hon åtalats för ofredande.

Enligt stämningsansökan var tilltaget "ett hänsynslöst beteende som inneburit en kännbar kränkning för målsäganden" skriver Expressens nätupplaga och Dagens Media.

Kvinnan förnekar brott.
- Jag tycker fortfarande inte att det är ett brott, säger hon till Expressen.
TT har sökt statsminister Fredrik Reinfeldt, men enligt hans pressekreterare Roberta Alenius är detta är en polissak som Reinfeldt inte kommenterar.

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1218975
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback