2022-06-14, 23:43
Medlem
HejaFinlands avatar
En vanlig gata i en förort till Kiev efter att Ryssland varit på besök.https://twitter.com/antiputler_news/status/1536702803837607938
Citera
2022-06-14, 23:49
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det jag tycker är intressant är de han intervjuar, vilket är 95% av hans innehåll. Strunt i vad han själv säger.
Men då förutsätter du att han faktiskt intervjuar, eller hur? En person som medvedet sprider en nyhet om ett fejkat attentat på civila redan innan kriget kan knappas antas hålla sig för god för att låta de ”intervjuade” läsa manus, från honom själv eller andra.

Sedan har du urvalet: det finns alltid flera röster och vi vet med säkerhet vilka Lancaster väljer. Säg så här: har du sett Lancaster rapportera om ett enda övergrepp eller misstänkt krigsbrott från Ryssland på ockuperad mark? Ett enda?
Citera
2022-06-14, 23:50
Medlem
HejaFinlands avatar
En bra propagandafilm mot ryssarna från ukrainska försvaret, kom inte till Ukraina för då kommer du brinna.: https://twitter.com/DefenceU/status/1536679853469990915
Citera
2022-06-14, 23:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska rymdstyrelsens chef propagerar nu för "den slutliga lösningen". Det är så mära Nazism man kan komma:

https://twitter.com/olgatokariuk/status/1536692040901304320?t=-M337kM1rbDLiFZEC-NGtA&s=19
Ännu en gammal man som sitter fast i fornstora dagar. Inga unga vill hålla på och hota med kärnvapen. Kom upp ett klipp innan idag med stollen Solovyov och det var likadant där. Nån äldre man hotar med kärnvapen men de yngre håller inte med längre.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1536736345766387713
Citera
2022-06-14, 23:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här är en T62 som de försökt förstärka med extra plåtar. https://twitter.com/666_mancer/status/1536793972881993729
Var det inte du som förutspådde att Röda Arméns offensiv skulle bara hålla på en vecka till för typ fyra dagar sen? Tre dagar kvar nu då och det verkar fanimig stämma. Pansarfordonen tog slut helt enkelt och det finns ingen nyproduktion pga komponentbrist.
Citera
2022-06-14, 23:57
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag är varken höger eller vänster eller mitten. Jag är relativt trött på dessa stämplingar.

Jag är för alla länders utveckling med det egna landet i störst intresse. Jag tror på samarbete men det är inte något som sker i EU. Rätt naivt att tro detta.

Märkligt hur Biden vann valet från sin källare och har tomma läktare vart han än åker men det var inte valfusk (trots att bevisen ökar och ökar) men Zelenskyj vann med 80% trots att han jagar och tystar sina motståndare?

Vad hände med Yanukovich?
Jag beklagar: du kom i mitt svar till Erik med yxan av någon anledning. Mitt misstag; ”Högernationalist” syftade alltså inte på dig. Jag har editerat nu.

Vad gäller Janukovich så avsattes han av sitt eget parlament. Han kommer att åtalas, och det hade han förmodligen blivit i Sverige med under liknande omständigheter (trolöshet vid förhandling med främmande makt, 19 kap. 14:e paragrafen i Brottsbalken https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700).
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-06-15 kl. 00:02.
Citera
2022-06-14, 23:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Var det inte du som förutspådde att Röda Arméns offensiv skulle bara hålla på en vecka till för typ fyra dagar sen? Tre dagar kvar nu då och det verkar fanimig stämma. Pansarfordonen tog slut helt enkelt och det finns ingen nyproduktion pga komponentbrist.

Ja jag sa till helgen, lördag skulle de stanna upp. Vi får se om det blir så.
Citera
2022-06-14, 23:59
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
En lögnare och Kreml-megafon som Lancaster är sämre än ingen rapportering alls. Han är inte enögd utan blind, och du får en blandning av lögn och sanning som inte går att reda ut.

Vi talar alltså om en så sorglig individ att han framhävdar i sin ursprungliga version fastän han är överbevisad, vilket exemplet med det fejkade IED-överfallet tydligt visar:
https://twitter.com/plnewstoday/status/1496127170728579073?s=21&t=qJmTXjoCMw5AfFmndjQ-MQ
Alla, och jag menar alla, som ägnar en minut åt att studera klåparen Lancasters egna bilder fatttar att det är fejk. Det måste han rimligen begripa när han får se skisser på hur kranier sågas upp på exakt samma sätt vid obduktion. Ändå framhärdar han i att det är äkta.
Varför skall någon lyssna på en sådan uppenbar lögnare och sagoberättare?

Apropå fejk, hur står det till med TikTok-tjetjenerna? Sist man hörde något så filmade en sig själv när han sprängdes i luften. Sedan tvärtyst, liksom…..
Citera
2022-06-15, 00:03
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men då förutsätter du att han faktiskt intervjuar, eller hur? En person som medvedet sprider en nyhet om ett fejkat attentat på civila redan innan kriget kan knappas antas hålla sig för god för att låta de ”intervjuade” läsa manus, från honom själv eller andra.

Sedan har du urvalet: det finns alltid flera röster och vi vet med säkerhet vilka Lancaster väljer. Säg så här: har du sett Lancaster rapportera om ett enda övergrepp eller misstänkt krigsbrott från Ryssland på ockuperad mark? Ett enda?

Om alla de intervjuade läser från manus, så är det intressant i sig självt. Inse hur lögnaktiga ukrainare i så fall skulle vara, och inse i så fall hur lite man kan veta om någon krigsrapportering som bygger på vittnesmål eller intervjvuer. Postmodernismen skulle bli total.

Jag håller dock med dig i att han heller inte är fri från vinkling, jag har inte sett några av hans informanter rapportera DPR-eller ryska krigsbrott. (notera att han aldrig vad jag vet rapporterat från Bucha eller dessa områden). Men så är det även om du tar en MSM-reporter från Ukraina-sidan. Många av dem har inte rapporterat ett enda ukrainskt krigsbrott heller.
Citera
2022-06-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag är varken höger eller vänster eller mitten. Jag är relativt trött på dessa stämplingar.

Jag är för alla länders utveckling med det egna landet i störst intresse. Jag tror på samarbete men det är inte något som sker i EU. Rätt naivt att tro detta.

Märkligt hur Biden vann valet från sin källare och har tomma läktare vart han än åker men det var inte valfusk (trots att bevisen ökar och ökar) men Zelenskyj vann med 80% trots att han jagar och tystar sina motståndare?

Vad hände med Yanukovich?

Han flydde till sin polare Putin i Ryssland, dom två hade lite prassel under täcket tillsammans. Han är väl en välbeställd flykting som lever gott från pengarna han plockade med sig. Och han är kanske esset i Putin kavajärm som han hoppas plocka fram.
Citera
2022-06-15, 00:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om alla de intervjuade läser från manus, så är det intressant i sig självt. Inse hur lögnaktiga ukrainare i så fall skulle vara, och inse i så fall hur lite man kan veta om någon krigsrapportering som bygger på vittnesmål eller intervjvuer. Postmodernismen skulle bli total.

Jag håller dock med dig i att han heller inte är fri från vinkling, jag har inte sett några av hans informanter rapportera DPR-eller ryska krigsbrott. (notera att han aldrig vad jag vet rapporterat från Bucha eller dessa områden). Men så är det även om du tar en MSM-reporter från Ukraina-sidan. Många av dem har inte rapporterat ett enda ukrainskt krigsbrott heller.
Du blandar och ger och har uppenbart helt olika måttstockar. Om en reporter på BBC eller CNN hade genomfört en bluff som IED-attentatet Lancaster rapporterade 22/2 så hade han inte bara fått sparken, han hade aldrig jobbat för ett mediebolag igen. Det vet både du och jag. Och detta är långt ifrån det enda som Lancaster har i sitt CV.

Så varför tycker du att vi skall ge Lancaster chansen att lura oss igen?
Citera
2022-06-15, 00:08
Medlem
Branden igår i Belgorod, Ryssland, skall ha varit i en buss-servicestation. Den kanske användes för militära ändamål

Branden idag har jag inte kunnat utröna.

Det står en del på "Belgorod on twitter" Klicka gärna på fliken "senaste händelser"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in