Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Men då förutsätter du att han faktiskt intervjuar, eller hur? En person som medvedet sprider en nyhet om ett fejkat attentat på civila redan innan kriget kan knappas antas hålla sig för god för att låta de ”intervjuade” läsa manus, från honom själv eller andra.
Sedan har du urvalet: det finns alltid flera röster och vi vet med säkerhet vilka Lancaster väljer. Säg så här: har du sett Lancaster rapportera om ett enda övergrepp eller misstänkt krigsbrott från Ryssland på ockuperad mark? Ett enda?
Om alla de intervjuade läser från manus, så är det intressant i sig självt. Inse hur lögnaktiga ukrainare i så fall skulle vara, och inse i så fall hur lite man kan veta om någon krigsrapportering som bygger på vittnesmål eller intervjvuer. Postmodernismen skulle bli total.
Jag håller dock med dig i att han heller inte är fri från vinkling, jag har inte sett några av hans informanter rapportera DPR-eller ryska krigsbrott. (notera att han aldrig vad jag vet rapporterat från Bucha eller dessa områden). Men så är det även om du tar en MSM-reporter från Ukraina-sidan. Många av dem har inte rapporterat ett enda ukrainskt krigsbrott heller.