Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Lite väl magstarkt att kalla Putin och oligarkerna för tjuvar, no?
Tror inte det är en rättvis beskrivning av en tjuv, kleptokrati är snarare en blanding av diktator och mafioso.
men visst, stjäl man så är man en tjuv.
Citat:
Oavsett så är Ryssland bra mycket mer utvecklat och en bättre situation nu än för 20 år sen.
beror ju helt på vad du menar med bättre situation, de har ju förlorat sin status som MFC, har en mycket farlig demografisk situatition (befolkning som minskar igen), förlorat nödvändig import och exportmarknad.
Deras bnp per capita utvekling har varit svag gentemot andra uländers, och i dagsläget så pekar inget på att ryssland kommer att bli ett i-land, allt pekar istället på att det kommer bli ett u-land.
Citat:
Jag tror folk behöver boka en resa dit och faktiskt uppleva kulturen, träffa människor och få en annan insyn än det som läser i media.
Jag har varit i ryssland, och inte bara i Moskva.
Citat:
Jag har iofs utförligt beskrivit varför till exempel USA är världens supermakt. De har stulit andra länders resurser och briljanta hjärnor för egen vinning. Detta kan ingen förneka. Folk argumenterar för att väst skickar vapen och pengar och förlänger död och krig pga av att man står upp mot våldet.
väst skickar vapen för att det behövs, demokrati och frihet är inga medfödda förmåner bara för att någon enskild fötts in i det.
Citat:
Är det typ som me-too och #vigillarolika eller?
Nej. inte alls faktiskt. däremot så är demokrati en förutsättning för att de ska finnas, precis som flashback.... men demokratier skapas på det sättet som du ser utspela sig i ukraina just nu.
Citat:
Dessa rörelser passar väl in som jämförelser med dagens syn på Ukraina (USA) - Ryssland-konflikten.
Nej. inte alls faktiskt, det som ligger till grund för alla sanktioner och stödet till ukraina bygger på konsensus och resulution 1/11.
facebook och twitter är inga riktiga platser......
Citat:
Det är samma dårar som stöttar Mee-too, BLM och VGO som nu stöttar genomruttna Ukraina, trots att otaliga punkter i avtalet mellan länderna brutits.
Nej, det finns en mycket bredare konsensus och internationell rätt som reglerar det ena, inte det andra...
Citat:
Du kan försöka med din trötta rationalism att förklara hur det är okej och lyckas i ditt eget sinne för egen tillfredsställelse. Det förändrar inget.
Verkligheten är vad den är, att man känner något kring den förändrar ingenting. eller ja, då hamnar man i känslor och hamnar fel, tex i meto, blm, marxism eller något liknande känslomos.
Citat:
De facto är att Ryssland kommer tjäna enormt på att bli separerade från Europa och dess korrumperade globalister och psykfallen i USA.
Det är ingen risk. eller ja, "tjäna enormt" = Nordkorea så har du rätt.
Citat:
Sanna mina ord - Ryssland kommer leda världen i det mesta inom 10-15 år tack vare det. Ska bli intressant att se vad ursäkterna är då.
Kognetiv dissonans är ett farligt tillstånd att befinna sig i, du lyckas nog bättre bland andra känslomänniskor, typ metoo, blm osv.
ryssland har en oerhört tuff och eländig framtid att gå till mötes. långt värre än den de nu upplever.