2022-06-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Lite fegt av herr Sjöberg att skicka fram Sara för att bedyra nåt hon omöjligen kan veta. Eller menar hon sig ha spenderat all tid de senaste 35 åren vid hans sida?

Påståendena om sexköp kommer dessutom från tiden långt innan Dumpen så de kan i alla fall inte kopplas till nån pågående kampanj mot denna.

Var kommer det där ryktet ifrån? Lyssnade igenom AMK morgon 13 juni. I en timme slaktar grabbsen Dumpen. Skulle vara märkligt att dom missade den heta potatisen.
Citera
2022-06-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är bara så rubbat. De finns ju de som tror att flickor i mitten och i högre tonåren är de som föder mest friska barn. Vilket inte är fallet. En artonåring som får barn har lika stor risk att få ett barn med downs syndrom som en kvinna kring fyrtio år.

Det är rätt beklämmande med alla dessa män som tror sig ha koll på hur flickor och kvinnor fungerar på alla möjliga sätt.

Sen i yngre tonåren så går ju flickorna fullständigt sönder och läcker både urin och avföring efter en förlossning i allt för tidiga år. Som ingen har råd att betala vård för. I vissa områden i världen kickar de ju ut kvinnan ur familjen ut på vägarna för att försörja sig genom tiggare.
Dessa män har någon underlig idé om att kvinnor för 200 år sedan och tidigare födde barn i tidig tonår vilket inte alls överensstämmer med verkligheten .
Vill man visa källa på att det varit helt normalt och vanligt att vuxna män attraheras av 12 -14 åringar så borde man rimligtvis kunnat hitta en bättre källa en någon knepig typ på Youtube som har egna idéer om hur kvinnokroppar fungerar
Citera
2022-06-14, 18:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Nu när det finns över hundra gäddor skulle det vara väldigt intressant att få ta del av deras livsöden i samma format som Saras. Även i denna grupp finns väl rimligtvis också ett antal miserabla barndomar med misshandel, övergrepp, missbrukande föräldrar, eget missbruk, ensamhet, mobbning osv.

Varför ska gäddorna beskrivas som endimensionella och enbart onda och/eller löjliga? Om det finns förklaringar (inte ursäkter) till att man väljer att köra rattfull finns det väl antagligen också förklaringar (inte ursäkter) till att dessa beter sig som de gör?

Svårt att lösa problem om man inte tar tillfället i akt och letar mönster när man har möjligheten. (Och då menar jag inte genom att man kör upp en kamera i ansiktet.)

Är det inte komiskt att deras försvar när de hänger ut förståndshandikappade människor är att de minsann får ta sitt ansvar, medan det är jättesynd om Sara på grund av... orsaker. Allt är alltid alla andras fel när Sara tar dåliga beslut. Det är så synd om henne, alla andra är elaka buhu.
Citera
2022-06-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnaJZ
Vi vet att du ljuger. Lägg av

Hur kan du påstå det? Torleifdottir verkar väldigt genuin och ärlig med mycket insiktsfulla inlägg. Jag tycker att allt verkar stämma mycket väl. Det är sånt man ser direkt när man ser känslan som texten är skriven på. Det går inte att fejka.
Citera
2022-06-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnaJZ
Vi vet att du ljuger. Lägg av

Vilka är vi? Vem är du? Du har ingen som helst aning om vad oskyldiga har fått utstå.
Citera
2022-06-14, 18:27
Medlem
Det är ju uppenbart att både höjdhopparn och tjackpundaren är lätt begåvningshandikappade. De har någon slags god intention - att stoppa pedofiler genom att hänga ut dem. De får en kick av det och glada hejarop av sin svans.

Sen när anhöriga till peddot hamnar i kläm reagerar de som lågbegåvade med aggressionsproblem. De går till attack och blir sårade. Ska någon komma och säga att de gör fel? De gör ju rätt! Jävla pedofilkramare! Dö!

Någon drar ett pedofilskämt. Pedofilkramare! De borde dö!
Citera
2022-06-14, 18:29
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Patrik Sjöberg anklagas för sexköp, är det sant???
Det är väl ändå ingen som skulle trilla av stolen av förvåning om det var sant givet hans image?

Du kan googla "Jenny Wenhammar + <lämpligt mansnamn>" om du är intresserad. Jag har själv ingen uppfattning om sanningshalt men jag misstänker att Dumpen skulle vifta bort henne med misogyna etiketter som "rabiat", "hysterisk" eller "labil".

Anklagelserna kom innan Dumpen fanns i alla fall.
Citera
2022-06-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Var kommer det där ryktet ifrån? Lyssnade igenom AMK morgon 13 juni. I en timme slaktar grabbsen Dumpen. Skulle vara märkligt att dom missade den heta potatisen.

Det finns en kvinna med initialerna J.W som online har skrivit en lång text gällande ryktet.
Citera
2022-06-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Du har verkligen pajjat skivan! Men du vet inte allt om gäddorna, så kan du bara ge dig. Du kör med någon form av hjärntvätt: Sara är......
137 inlägg just nu med typ samma text, väldigt enformigt.

Vad gör du själv för att skydda barn mot pedofiler?

Nej, jag kan inte ge mig.
Det är intressant hur ni Dumpen-följare vill tysta ned mig, du kan ge dig själv.
Citera
2022-06-14, 18:30
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är väl jättebra om kicksökare och narcissister får sina kickar genom att stoppa och avslöja människor som söker kontakt med barn på nätet , åtminstone en av de drygt 100 de fångat in sitter väl fortfarande häktad

Ja , det är väl bra , men eftersom motivationer och drivkrafter troligtvis är kicksökande bekräftelse och pengar så uppstår en diskrepans mellan det som sker och den uppmålade verkligheten. Och i det som sker finns ingen vidare ansvarskännande för barnens situation. Uppföljning, att anlita riktiga psykologer, att ge barnen stöd och hjälp. Pengarna går till Saras sexchattar och kaos-liv. Att hon är helt nykter är svårt att bara acceptera som sanning från en person med så tydligt antisociala mönster som hon haft:
Senast redigerad av st33r 2022-06-14 kl. 18:33.
Citera
2022-06-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Nej, jag kan inte ge mig.
Det är intressant hur ni Dumpen-följare vill tysta ned mig, du kan ge dig själv.
Stå på dig!!
Citera
2022-06-14, 18:38
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ser vi upptakten till ett smaskigt internetkrig just nu?

Patrik verkar anklagad för sexköp vilket han förnekar och Sara drar sitt livs historia:

https://dumpen.se/2022/06/14/misogyna-maffian-har-talat/

På andra sidan har vi alltså AMK-podden, Henko från Haveristerna (han är fan överallt) och tidningen ETC. Känns som ett recept på en perfekt shitstorm!

Ska man börja poppa popcorn?

När man studerar vad samtliga inblandade propagerar för så får jag intrycket av det inte är någon som har fel i sin sak. Alla kan motivera sin ståndpunkt och argumentera för den men INGEN är intresserad av förstå motståndarsidan.

"Moa" som är ihop med gädda har rätt från sin synvinkel. Likaså Patrik & Sara samt alla andra som anser sig ha något att säga om Dumpen.

Men det finns bara en enda sanning i samtligas ögon och är du inte med på den så ska du anses vara totalt efterbliven. Låsningen är så hård hos alla att de aldrig kommer komma till en lösning. Det kommer bara bli värre.

Vad skall det bli krig om?

Huruvida pedofili är okej? Förutom queer organisationerna som nu flaggar finns det ingen, INGEN, som tycker att våldtäkt av barn är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in