2022-06-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Hon försöker utmåla sitt livslånga missbruk med tyck synd om lilla mig, jag är en stark duktig tjej!!
.

Ja, det där reagerade jag också på. Jag blir alltid misstänksam när någon med ett struligt förflutet skönmålar sin historia. Allt som hänt var någon annans fel. Själv har de aldrig varit onda.

Av erfarenhet så vet jag att struliga människor oftast har en mer komplex historia än så. De har säkerligen varit offer i många situationer, men lika ofta har de varit förövare. Det är aldrig svartvitt.
Citera
2022-06-14, 17:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Patetiskt hur hon spelar ut ”misogyna maffian”/feministkortet. När hon pratar om sitt missbruk

Jag har själv missbrukat och umgåtts med folk som missbrukat och självmedicinerat.

Bland de som missbrukar finns människor som aldrig skulle få för sig att köra drogpåverkade eller delta i våldsbrott

Bland de som missbrukar finns också kicksökare och narcissister med empatistörningar.

Sara är en enormt manipulativ person.

Hon försöker utmåla sitt livslånga missbruk med tyck synd om lilla mig, jag är en stark duktig tjej!!

Men senaste domen föll för tre år sen?

Har man dömts för drograttfylla 5 gånger har man antagligen kört rattfull hundratals gånger .

Att haft det svårt och haft ett missbruk betyder inte att du är en fin människa under ytan eller ä att missbruket kan förklara den du är när du missbrukar.

Jag tror inte hon är en bra ärlig människa. I röttegångsmaterial har andra pekat på henne som psykopat. Jag tror hon mycket väl kan vara det. Inte den starka duktiga tjejen hon försöker få bekräftelse som.
Jag tycker det är starkt gjort av S att ha kommit så här långt.
Det är lika lätt att se det som positivt istället för negativt. Tar mindre energi också.
Ni ska väl inte dra ner varandra.
Citera
2022-06-14, 17:14
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tycker det är starkt gjort av S att ha kommit så här långt.
Det är lika lätt att se det som positivt istället för negativt. Tar mindre energi också.
Ni ska väl inte dra ner varandra.

Ja, Jag håller helt med dig. Förstår inte allt detta hatet mot Sara och Patrik men framför allt Sara. Hade svenska myndigheter faktiskt hade arbetat mot att stoppa pedofiler hade dessa baksidor funnits också. (Idag får pedofiler bara "vård" och sedan faller tillbaka i att våldta barn igen) Flera av gubbarna i dumpen är ju återfallsförbrytare.
Citera
2022-06-14, 17:15
Medlem
Citat:
Patetiskt hur hon spelar ut ”misogyna maffian”/feministkortet. När hon pratar om sitt missbruk

Jag har själv missbrukat och umgåtts med folk som missbrukat och självmedicinerat.

Bland de som missbrukar finns människor som aldrig skulle få för sig att köra drogpåverkade eller delta i våldsbrott

Bland de som missbrukar finns också kicksökare och narcissister med empatistörningar.

Sara är en enormt manipulativ person.

Men senaste domen föll för tre år sen?

Har man dömts för drograttfylla 5 gånger har man antagligen kört rattfull hundratals gånger .

Att haft det svårt och haft ett missbruk betyder inte att du är en fin människa under ytan eller ä att missbruket kan förklara den du är när du missbrukar.

Jag tror inte hon är en bra ärlig människa. I röttegångsmaterial har andra pekat på henne som psykopat. Jag tror hon mycket väl kan vara det. Inte den starka duktiga tjejen hon försöker få bekräftelse som.
Är väl jättebra om kicksökare och narcissister får sina kickar genom att stoppa och avslöja människor som söker kontakt med barn på nätet , åtminstone en av de drygt 100 de fångat in sitter väl fortfarande häktad
Citera
2022-06-14, 17:20
Medlem
LightFandangos avatar
Nu när det finns över hundra gäddor skulle det vara väldigt intressant att få ta del av deras livsöden i samma format som Saras. Även i denna grupp finns väl rimligtvis också ett antal miserabla barndomar med misshandel, övergrepp, missbrukande föräldrar, eget missbruk, ensamhet, mobbning osv.

Varför ska gäddorna beskrivas som endimensionella och enbart onda och/eller löjliga? Om det finns förklaringar (inte ursäkter) till att man väljer att köra rattfull finns det väl antagligen också förklaringar (inte ursäkter) till att dessa beter sig som de gör?

Svårt att lösa problem om man inte tar tillfället i akt och letar mönster när man har möjligheten. (Och då menar jag inte genom att man kör upp en kamera i ansiktet.)
Senast redigerad av LightFandango 2022-06-14 kl. 17:24.
Citera
2022-06-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Hade jag vart intresserad och känt att jag hade kapacitet att styra upp något själv så hade jag gjort det?

Jävligt konstigt resonemang att bara för att man inte har tilltro till en tjackis från hässleholm att göra saker på rätt sätt så ska man göra det själv. Funkar inte riktigt så gubben.

Ja det var ett jävla konstigt resonemang. Vad jag menar med det är egentligen att Dumpen sätter problemet på karten. Fler kan följa och dessutom lära av andras misstag. Tycker att detta är något som är lågprioriterat.

Jag vet att Drottning Silvia vill göra ett besök hos polisen och just kring de här frågorna. Hon fick andra förslag att besöka men hennes talesperson sa att det var just den här roteln som arbetar med sexuella brott mot barn. Och först så sa polisledningen att de fick inte visa några hemska bilder för drottningen, men hur det där blev var att det var drottningen ville se. Polisledningen som var där fick också se våldsamma våldtäkter på väldigt små barn. Och polisledningen som haft skygglappar länge vaknade till och det gavs mer resurser att jobba för att barn ska slippa bli våldtagna och så vidare.
Citera
2022-06-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felloh
Banken borde ju undra var alla swish till hennes privata konto kommer ifrån?
Jag själv sålde endel grejer o fick hem papper o fick redovisa vartenda öre i swishbetalningarna o de är inte i närheten av lika många överföringar sara har fått. Granskning av banken lär komma förr eller senare, hur ska hon redovisa de?

Någon som vet om hennes taxerade inkomst på drygt 100k är från soc eller sjukersättning?

Soc är ett bidrag, och således redovisas inte det som taxerad inkomst. Tycker att sjukersättning/sjukpenning låter rimligare i så fall.
Citera
2022-06-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecofriendly
Är det detta Samhälle vi vill leva i verkligen? Att hänga ut folk för nöjets skull, kom inte med skitsnack som att man måste vet vilka de är. Köper inte den iden, finns bättre sätt att jobba emot Pedofileri.

Om man njuter av att se familjer få sina liv förstörda är man verkligen bättre människa själv? Visst ska man väl försöka jobba emot att hindra barn ifrån att bli utsatta, det är väl bra man lägger ner tid på det. Även mer forskning behöver läggas kring ämnet. Pedofil är ju inget naturlig tillstånd direkt. Dock till er som älskar Dumpen har jag dåliga nyheter för er,det är inte pedofil att attraheras av unga tonårs tjejer. Oavsett vad Lagen och Moralen säger.

Så långt som människan har kommit i utvecklingen och vi lär oss mer och mer om våran egen historia och hur våra kroppar fungerar och vad som är naturligt och inte.

Det förvånar mig att inte mer inser hur naturligt det är för en man att tända på en 14 åring tjej eller tvärt om att en äldre kvinna tända på en vältränad kille i tonåren. Detta är någon som pågått i tusentals år. Ska människan bara förväntas att bli av med en attraktion den haft under hela människans historia?

Sara och Patrik borde lida rättsligt och ekonomskt för det lidande det orsakat. Visst är det barn vuxna ger sig på med det menar jag 0-12 så kan ja förstår de kanske kan vara en bra ide. Fast när det gäller tjejer och killar som ändå har sex ser jag inte problemet varför dem inte skulle få ha det med någon dem är attraherade av oavsett ålder ? Snacka inte om Lagen med mig, för den skiter Sara och Patrik fullständigt i med tanke på deras förflutna.

De män som vill ligga med barn under femton år borde tänka sig för ordentligt. Och dessutom sen ge intervjuer med Sara.

Vad är problemet?
Citera
2022-06-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
De män som vill ligga med barn under femton år borde tänka sig för ordentligt. Och dessutom sen ge intervjuer med Sara.

Vad är problemet?
De som tycker att det är ok att ha sex med underåriga är väl ungefär som killen som bryter på ryska i filmen på Youtube men de märkliga idéerna om att tjejer borde bli gravida så tidigt som det biologiskt är möjligt eftersom kroppen mår bäst då
Citera
2022-06-14, 17:36
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ser vi upptakten till ett smaskigt internetkrig just nu?

Patrik verkar anklagad för sexköp vilket han förnekar och Sara drar sitt livs historia:

Patrik Sjöberg anklagas för sexköp, är det sant???
Citera
2022-06-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som tycker att det är ok att ha sex med underåriga är väl ungefär som killen som bryter på ryska i filmen på Youtube men de märkliga idéerna om att tjejer borde bli gravida så tidigt som det biologiskt är möjligt eftersom kroppen mår bäst då

Det är bara så rubbat. De finns ju de som tror att flickor i mitten och i högre tonåren är de som föder mest friska barn. Vilket inte är fallet. En artonåring som får barn har lika stor risk att få ett barn med downs syndrom som en kvinna kring fyrtio år.

Det är rätt beklämmande med alla dessa män som tror sig ha koll på hur flickor och kvinnor fungerar på alla möjliga sätt.

Sen i yngre tonåren så går ju flickorna fullständigt sönder och läcker både urin och avföring efter en förlossning i allt för tidiga år. Som ingen har råd att betala vård för. I vissa områden i världen kickar de ju ut kvinnan ur familjen ut på vägarna för att försörja sig genom tiggare.
Citera
2022-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Fint inlägg, jag håller med dig i stora drag.
Barn bör få betydligt mer stöd än vad som är en verklighet idag och barnen ska vi värna om. Skon klämmer hos mig när man offrar riktiga barn till anhöriga som är helt oskyldiga och med all sannolikhet redan väldigt traumatiserade av att ha förlorat en förälder och fått sin trygghet förstörd för att en sida som Dumpen inte kan agera på ett konstruktivt sätt.

Jag skiter fullständigt i männen, jag sa upp bekantskapen med personen i min närhet som blev ertappad av Dumpen vilket även hans partner gjorde omgående. Problemet är dock att mannens barn mår väldigt dåligt och när det väl kom ut i skolan vad deras svin till far hade gjort så raserade deras liv ännu en gång. Man kan inte offra riktiga barn och oskyldiga anhöriga, det är inte rätt.

Senaste fallet med kvinnan som talade ut i tidningen har tydligen slutat upp med att hon behövt lämna sitt hem med sina barn trots att hon inte har gjort någon något ont och endast ville skydda sina barn.

Vi vet att du ljuger. Lägg av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in