2022-06-14, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ecofriendly
Om man njuter av att se familjer få sina liv förstörda är man verkligen bättre människa själv? Visst ska man väl försöka jobba emot att hindra barn ifrån att bli utsatta, det är väl bra man lägger ner tid på det. Även mer forskning behöver läggas kring ämnet. Pedofil är ju inget naturlig tillstånd direkt. Dock till er som älskar Dumpen har jag dåliga nyheter för er,det är inte pedofil att attraheras av unga tonårs tjejer. Oavsett vad Lagen och Moralen säger.
Man kan vända på det och se det så här: Eftersom alla män är vad dom är (kåtbockar) men inte är ärliga med det vid dejting och äktenskap så utnyttjar de en falskhet och tillförskansar sig fördelar som en ärlig person inte får.
Är det då egentligen inte mer än rätt att även dessa tvingas vara ärliga och inte låtsas vara någonting de inte är?

När en kvinna eller psykolog för den del frågar mig tänder du på barn så säger jag sanningen. Nej inte på barn men om ingen lag funnits och bortsett från eventuell moral/samvete så skulle jag säkert ha knullat henne (även om jag inte använder så starka uttryck).
Sen om psykologer hade klassat mig sig som pedofil på lösa ord utan förstånd så hade det blivit deras problem, i vanlig ordning anmälningar och "prickar".

De kvinnor jag haft som haft minderåriga flickor har inte reagerat och inte lagt någon vikt vid mina ord och då är det okej för mig att lämna frågan och inte prata mer om det. Då vet jag nämligen att de kan tänka rationellt och inte agerar hysteriskt och dömande.

Vad jag menar är: Det måste finnas belägg för påståenden. Det räcker inte med att någon säger att han har mördat för att dömas för mord, eller påstår sig vara missbrukare för att det ska ge konsekvenser. Det räcker för misstankar och därefter för att begära t ex lever och/eller urintest men allt utöver det är inte korrekt och fel begångna av tjänstemän som inte kan juridik.
Senast redigerad av Shood1981 2022-06-14 kl. 14:20.
Citera
2022-06-14, 14:27
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Idiot är jag möjligt. Men inte våldtäktsman iaf.

Det är väl bra att allmänheten varnas? Ta migrän-hen-martin som exempel. Ingen vettig människa kommer ju låta sina barn vara i närheten av hen-peddot nu😄

Varna allmänheten? Varför? killen verkar ju varken ha skadat sina egna eller någon annan unge. Han blev påkommen när han försökte göra det. Men det var med rätt mycket lockmedel som normalt inte förekommer. Utan lockfågeln hade killen förmodligen bara levt vidare utan att någon skada hade skett.

Orsaken till varför jag faktiskt inte springer runt och våldtar är för att jag har det bra. Jag har en bra inkomst och stabilt liv. Jag vet av erfarenhet att det perfekta brottet inte existerar. Det är alltid något du inte tänkte på, eller något du inte kände till, du gör alltid något misstag. Dvs så länge jag håller mig i skinnet och inte hittar på några större dumheter så får jag behålla det livet. Men självklart är jag säkert mer mottaglig för lockelser än de flesta.

Dumpens gäddor får sina liv ruinerade med små möjligheter att komma tillbaka. Nu tror jag bara de flesta Gäddor blir knäckta som människor. Men det finns antagligen en del Gäddor som släpper lös och följer sina drifter när fördämningarna släppt. Det är ju vad de seriösa organisationerna varnar för. Det är sådant som kommer att visa sig om några år.

Om du nu ska arbeta uppsökande som Dumpen så ska du leverera en skarpt formulerad varning till Gäddorna. Du klarade dig den här gången. Men du måste skärpa dig. Vi har ögonen på dig. Det tror jag skulle få bättre verkan om du vill minska antalet offer och påverka i positiv riktning.
Citera
2022-06-14, 14:35
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför krävs det pengarna ska redovisas och finnas någon form av bolag
Sitter mängder på Youtube och vill ha donationer till sina egna privata konton så att de kan fortsätta avslöja den riktiga sanningen , de har inga bolag trots att de uppenbarligen har Youtube som huvudsakliga sysselsättning

Varför? För att reglerna är sådana. Så fort du får en inkomst ska den redovisas och skattas. Youtuber ska också skatta på sina intäkter. Antingen betalas pengarna ut som en lön av youtube eller så har youtuberna en egen verksamhet. Enskild firma är väl det enklaste i det läget.

Du kan flyga under radarn ett tag men skatteverket är en mäktig fiende. Jag tror att Sara kommer att bli överraskad. Bokföringsbrott och skattebrott är en sådan grej som straffas rätt hårt och det är ett brott du kan utföra passivt. Dvs du genomför brottet genom passitivitet.

Dumpen bedriver idagsläget hela sin verksamhet svart. Dvs pengarna de rör sig med är svarta pengar. Problemet är att det är spårbart så det kommer att bita dem i baken senare.
Senast redigerad av fido1986 2022-06-14 kl. 14:40.
Citera
2022-06-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Varför? För att reglerna är sådana. Så fort du får en inkomst ska den redovisas och skattas. Youtuber ska också skatta på sina intäkter. Antingen betalas pengarna ut som en lön av youtube eller så har youtuberna en egen verksamhet. Enskild firma är väl det enklaste i det läget.

Du kan flyga under radarn ett tag men skatteverket är en mäktig fiende. Jag tror att Sara kommer att bli överraskad. Bokföringsbrott och skattebrott är en sådan grej som straffas rätt hårt och det är ett brott du kan utföra passivt. Dvs du genomför brottet genom passitivitet.

Dumpen bedriver idagsläget hela sin verksamhet svart. Dvs pengarna de rör sig med är svarta pengar. Problemet är att det är spårbart så det kommer att bita dem i baken senare.
Bokföringsbrott är inget som kan drabba privatpersoner , du måste ha någon form av företag för att vara skyldig att bokföra transaktioner .
Man får dessutom syssla med hobbyverksamhet och tjäna upptill ett visst belopp utan att behöva skatta för detta
Citera
2022-06-14, 14:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bokföringsbrott är inget som kan drabba privatpersoner , du måste ha någon form av företag för att vara skyldig att bokföra transaktioner .
Man får dessutom syssla med hobbyverksamhet och tjäna upptill ett visst belopp utan att behöva skatta för detta

Grundregeln är att så fort du får en intäkt så blir du en näringsidkare och ska redovisa det hela.

Även hobbyverksamheter ska redovisas. Lite special. Men kan garantera att Dumpen inte räknas som någon hobbyverksamhet.

Det bästa Sara och Patrik kan göra är att ta hjälp av någon redovisningskonsult som löser allt och förekommer skatteverket. Problemet med den lösningen är att förmodligen är det en massa underlag som inte finns som ska fram då. Samt en massa pengar som inte finns som ska till staten.

Ringer du och är jävligt gullig så kan du kanske få registrera företag och moms med bakdatering. Lite emot regelverket misstänker jag men skatteverket brukar vara hjälpsamma om du ringer och försöker göra rätt för dig.
Citera
2022-06-14, 15:07
Medlem
Citat:
Grundregeln är att så fort du får en intäkt så blir du en näringsidkare och ska redovisa det hela.

Även hobbyverksamheter ska redovisas. Lite special. Men kan garantera att Dumpen inte räknas som någon hobbyverksamhet.

Det bästa Sara och Patrik kan göra är att ta hjälp av någon redovisningskonsult som löser allt och förekommer skatteverket. Problemet med den lösningen är att förmodligen är det en massa underlag som inte finns som ska fram då. Samt en massa pengar som inte finns som ska till staten.

Ringer du och är jävligt gullig så kan du kanske få registrera företag och moms med bakdatering. Lite emot regelverket misstänker jag men skatteverket brukar vara hjälpsamma om du ringer och försöker göra rätt för dig.

Så om Patrik bara ställer sig i telefonkö hos Skatteverket så löser det sig? Det låter lite väl enkelt.

Kanske bäst att Dumpen agerar nu så det inte kommer en sköntaxering längre fram.
Citera
2022-06-14, 15:07
Medlem
Covid.Costners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Men hur står det till med läsförståelsen egentligen? Lava har väl aldrig skrivit att MS kände till detta?

Hur står det till med läsa-mellan-rader-förståelsen egentligen? Spenderar man en hel dag på att skriva långa inlägg efter långa inlägg om diverse förfaranden gällande anställningar av suppleanter och kännedom om deras pedofila förflutna osv osv om man inte försöker antyda att det gått till på ett visst sätt? Är man osäker eller neutral lägger man inte ner den tiden.
Senast redigerad av Covid.Costner 2022-06-14 kl. 15:13.
Citera
2022-06-14, 15:10
Moderator
Carlboms avatar
Ser vi upptakten till ett smaskigt internetkrig just nu?

Patrik verkar anklagad för sexköp vilket han förnekar och Sara drar sitt livs historia:

https://dumpen.se/2022/06/14/misogyna-maffian-har-talat/

Citat:
Journalisten Christoffer Röstlund från ETC, “Komikern” Martin Soneby och den där poddgubben Henko som gjort sig ett namn på att dricka öl och prata skit om andra har blivit kompisar för att gemensamt få styrka att prata skit om mig och Patrik i Martins Sonebys podd.

På andra sidan har vi alltså AMK-podden, Henko från Haveristerna (han är fan överallt) och tidningen ETC. Känns som ett recept på en perfekt shitstorm!

Ska man börja poppa popcorn?

När man studerar vad samtliga inblandade propagerar för så får jag intrycket av det inte är någon som har fel i sin sak. Alla kan motivera sin ståndpunkt och argumentera för den men INGEN är intresserad av förstå motståndarsidan.

"Moa" som är ihop med gädda har rätt från sin synvinkel. Likaså Patrik & Sara samt alla andra som anser sig ha något att säga om Dumpen.

Men det finns bara en enda sanning i samtligas ögon och är du inte med på den så ska du anses vara totalt efterbliven. Låsningen är så hård hos alla att de aldrig kommer komma till en lösning. Det kommer bara bli värre.
Citera
2022-06-14, 15:18
Medlem
Citat:

Överskott av hobbyverksamhet ska redovisas , blir det inget överskott behövs det inga redovisningar .
Dumpen behöver alltså inte ta in någon redovisningsfirma som sitter och bokför Swish in som betalar mat, uppehälle och drivmedel för resa mellan olika orter, eller inbetalning som täcker kostnaderna för hemsida .
Citera
2022-06-14, 15:18
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Varna allmänheten? Varför? killen verkar ju varken ha skadat sina egna eller någon annan unge. Han blev påkommen när han försökte göra det. Men det var med rätt mycket lockmedel som normalt inte förekommer. Utan lockfågeln hade killen förmodligen bara levt vidare utan att någon skada hade skett.

Orsaken till varför jag faktiskt inte springer runt och våldtar är för att jag har det bra. Jag har en bra inkomst och stabilt liv. Jag vet av erfarenhet att det perfekta brottet inte existerar. Det är alltid något du inte tänkte på, eller något du inte kände till, du gör alltid något misstag. Dvs så länge jag håller mig i skinnet och inte hittar på några större dumheter så får jag behålla det livet. Men självklart är jag säkert mer mottaglig för lockelser än de flesta.

Dumpens gäddor får sina liv ruinerade med små möjligheter att komma tillbaka. Nu tror jag bara de flesta Gäddor blir knäckta som människor. Men det finns antagligen en del Gäddor som släpper lös och följer sina drifter när fördämningarna släppt. Det är ju vad de seriösa organisationerna varnar för. Det är sådant som kommer att visa sig om några år.

Om du nu ska arbeta uppsökande som Dumpen så ska du leverera en skarpt formulerad varning till Gäddorna. Du klarade dig den här gången. Men du måste skärpa dig. Vi har ögonen på dig. Det tror jag skulle få bättre verkan om du vill minska antalet offer och påverka i positiv riktning.

Hur vet vi att han inte har eller är kapabel till att våldta barn? Oavsett andelen lockmedel så dök killen ändå upp för att träffa och knulla barn
Citera
2022-06-14, 15:49
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara
Patriks påstådda sexköp kommer de nämligen inte någonvart med, då det är en ren och skär lögn.
Lite fegt av herr Sjöberg att skicka fram Sara för att bedyra nåt hon omöjligen kan veta. Eller menar hon sig ha spenderat all tid de senaste 35 åren vid hans sida?

Påståendena om sexköp kommer dessutom från tiden långt innan Dumpen så de kan i alla fall inte kopplas till nån pågående kampanj mot denna.
Citera
2022-06-14, 16:50
Medlem
st33rs avatar
Patetiskt hur hon spelar ut ”misogyna maffian”/feministkortet. När hon pratar om sitt missbruk

Jag har själv missbrukat och umgåtts med folk som missbrukat och självmedicinerat.

Bland de som missbrukar finns människor som aldrig skulle få för sig att köra drogpåverkade eller delta i våldsbrott

Bland de som missbrukar finns också kicksökare och narcissister med empatistörningar.

Sara är en enormt manipulativ person.

Hon försöker utmåla sitt livslånga missbruk med tyck synd om lilla mig, jag är en stark duktig tjej!!

Men senaste domen föll för tre år sen?

Har man dömts för drograttfylla 5 gånger har man antagligen kört rattfull hundratals gånger .

Att haft det svårt och haft ett missbruk betyder inte att du är en fin människa under ytan eller ä att missbruket kan förklara den du är när du missbrukar.

Jag tror inte hon är en bra ärlig människa. I röttegångsmaterial har andra pekat på henne som psykopat. Jag tror hon mycket väl kan vara det. Inte den starka duktiga tjejen hon försöker få bekräftelse som.
Senast redigerad av st33r 2022-06-14 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in