2022-06-14, 12:08
Medlem
DennisOlofs avatar
@Rabnoralex jo.

Det är något jag undrar över, vem var föraren av fordonen och vem vad det som omkom.

Jag antar den där Omar omkom men var det han som körde bilen ?

Och den som omkom var det en passagerare fram eller bak i bilen ?
Citera
2022-06-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag förstår inte hur man lyckas köra in i ett träd om man är 14-15 år. Mopedister brukar inte köra in i träd vid den åldern, så den omogna bilföraren trampade nog på gaspedalen och tappade kontrollen över bilen.
Moppen gör 30-40 km/h… Bilen, tja om du haft körkort så hade du vetat att den går aningen fortare. Det är skillnad på att framföra ett fordon i 30 km/h respektive 130km/h. Men du kommer kanske också börja övningsköra någon dag…
Citera
2022-06-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Bilen är en av de inblandades förälders bil. Den killen ligger nu på intensiven.
De tog bilen olovandes, så det är inget sådant.

Flera av grabbarna är helt vanliga killar som fått för sig att busköra och är inget "gängkrimminellt avskumm", man har inte begått några brott, varit påverkade eller liknande utan man har helt enkelt dragit till ett ställe som är välkännt övningskörningsområde och sedan total havererat.

Idiotiskt oavsett, men det är inte "mer tragistkt" än så.

Det där stämmer inte,ingen inblandades förälder äger bilen.
Nyckeln stals hemma hos en kompis till dom ena dagen o dagen efter stal dom bilen. Bilägaren är en vän till mej så därför vet jag att det inte stämmer.
Citera
2022-06-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truone
Första vittnet på plats, intressant att det är gryningspyromanen. Kan förklara att brinner en del runt stan..

Är du säker på just den uppgiften?

Källa?
Citera
2022-06-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Några skadade andra mer alvarligt.

Den person som omkom, var det föraren av bilen och var det den där Omar som några länkade till som hade en bild hos Ik Sleipner ?

Blir alltid besviken när oskyldiga får sota för andras dumheter, speciellt när det är olyckor (fast i detta fall kanske inte en olycka till 100% men flera oskyldiga i bilen som borde veta bättre).

Frågan är väl om man är så himla oskyldig, om man väljer att sätta sig i en stulen/lånad bil med en 14årig kompis bakom ratten??
Citera
2022-06-14, 12:22
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFluff
Nyckeln stals hemma hos en kompis till dom ena dagen o dagen efter stal dom bilen. Bilägaren är en vän till mej så därför vet jag att det inte stämmer.

Med sådana polare behöver man inga fiender.

Liknande hände mig i gymnasiet på en fest, där en kille, naturligtvis invandrare, snodde tjejens föräldrars bil.
Citera
2022-06-14, 12:24
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nu vet jag inte om du bott under en sten senaste åren men kriminella femtonåringar skjuter utan större betänkligheter ihjäl varann så att några slika juveler bryter sig in i ett hus och snor en bilnyckel alternativt ringer på och hotar sig till densamma är väl knappast bortom rimlighetens horisont?
Det är nog inte 15-åringar som vill skjuta ihjäl varann, det är äldre killar som ber 15-åringar skjuta, en 15-åring skulle aldrig kunna fixa ett vapens ens. På samma sätt kan han inte fixa en låsspärr. 15-åringar som kör bil hör också till ovanligheterna, så sannolikare att de tar sig in i hus för att stjäla pengar eller för att de är på besök. Men visst, det är bara spekulationer som bygger på sannolikheter, som bygger på tidningsartiklar. Jag är inte polis.
Senast redigerad av Barents 2022-06-14 kl. 13:03.
Citera
2022-06-14, 12:24
Medlem
Citat:

Spelar ägaren B* Larss*n kid i samma fotbollslag som grabbarna?
Citera
2022-06-14, 12:28
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabnoralex
Uppfattade som att föraren var Omar och någon av hans kompisar dog i kraschen. Som inte ens kan få något straff för det efter som han var under 15 år. Hoppas åklagaren driver det till rättegång, trots inget straff kan dömas.
Om en åkl tror sig kunna driva ett åtal till en fällande dom emot den/de åtalade, så begär åkl en rättslig prövning av saken.
I detta fall så verkar det som att tre personer är minst 15 år och därmed åtalbara.
Flera rubriceringar är möjliga, bl.a. tillgrepp av fordon, i det fall att detta kan bevisas.
Citera
2022-06-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Ja, himla tur att de körde in i ett träd och inte körde på andra oskyldiga personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Troligt eller inte, det är precis vad som hänt.

De förstod att sonen tagit den när de inte heller hittade reservnycklarna.

Är inget barn inblandat från bilägaren utan är så kallade kompisar som snodde nyckeln vid besök hos dom.
Citera
2022-06-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clue
Spelar ägaren B* Larss*n kid i samma fotbollslag som grabbarna?

Nej det gör dom inte vad jag vet.
Citera
2022-06-14, 12:29
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Är inget barn inblandat från bilägaren utan är så kallade kompisar som snodde nyckeln vid besök hos dom.

Tänk att sno nyckeln till en kompis/bekants föräldrars bil...

När man precis besökt dem. Trodde idioterna att ingen skulle veta vilka det var.

Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in