2022-06-14, 10:54
Medlem
DennisOlofs avatar
@Dr.Krankentot jag antar dom inte hade säkerhetsbälte på.

Även om kan kör långsamt (mer än 40km/h) så räcker det med en kraftig smäll för att risken är stor att man skadas ordentligt eller avlider.

Dessutom vad jag kan se från bilderna i media ser det ut som bilen smällt i kraftigt i ett träd och skadorna på bilen är ganska stora. Då smäller det ordentligt om man inte har bälte på sig vilket är troligt med tanke på att det säkert var kaos i bilen under färden, 7st personer plus det skulle inte förvåna mig om dom spelade musik.
Citera
2022-06-14, 10:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Förstod att det skulle komma en sådan kommentar, jag uttryckte mig slarvigt.

Det jag menar är att det är ingen flykt fårn ett bankrån, narkotikasmuggling eller något sådant.
De hade kunnat köra ihjäl oskyldiga.
Citera
2022-06-14, 11:11
Medlem
sebbekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det gör jag inte, jag har direktkontakt med en av de inblandades styvförälder.

Då får kolla din källa för ägarna till bilen har ingen son i den åldern.
Senast redigerad av sebbekillen 2022-06-14 kl. 11:20.
Citera
2022-06-14, 11:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@Dr.Krankentot jag antar dom inte hade säkerhetsbälte på.

Även om kan kör långsamt (mer än 40km/h) så räcker det med en kraftig smäll för att risken är stor att man skadas ordentligt eller avlider.

Dessutom vad jag kan se från bilderna i media ser det ut som bilen smällt i kraftigt i ett träd och skadorna på bilen är ganska stora. Då smäller det ordentligt om man inte har bälte på sig vilket är troligt med tanke på att det säkert var kaos i bilen under färden, 7st personer plus det skulle inte förvåna mig om dom spelade musik.

Jag förstår inte hur man lyckas köra in i ett träd om man är 14-15 år. Mopedister brukar inte köra in i träd vid den åldern, så den omogna bilföraren trampade nog på gaspedalen och tappade kontrollen över bilen.
Citera
2022-06-14, 11:40
Medlem
Tragiskt som fan såklart!
Bara skummat igenom tråden, men inte svårt att komma över tex föräldrarnas bilnycklar. Föräldrarna behöver absolut inte vara inblandade på någotvis.
Vi är nog flera här inne som lånade föräldrarnas bilar innan vi hade åldern inne...
Men som sagt, oavsett tragiskt som fan med dom unga grabbarna!!
Citera
2022-06-14, 11:44
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Tragiskt som fan såklart!
Bara skummat igenom tråden, men inte svårt att komma över tex föräldrarnas bilnycklar. Föräldrarna behöver absolut inte vara inblandade på någotvis.
Vi är nog flera här inne som lånade föräldrarnas bilar innan vi hade åldern inne...
Men som sagt, oavsett tragiskt som fan med dom unga grabbarna!!

Haha, öh nej?
Citera
2022-06-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Några skadade andra mer alvarligt.

Den person som omkom, var det föraren av bilen och var det den där Omar som några länkade till som hade en bild hos Ik Sleipner ?

Blir alltid besviken när oskyldiga får sota för andras dumheter, speciellt när det är olyckor (fast i detta fall kanske inte en olycka till 100% men flera oskyldiga i bilen som borde veta bättre).

Uppfattade som att föraren var Omar och någon av hans kompisar dog i kraschen. Som inte ens kan få något straff för det efter som han var under 15 år. Hoppas åklagaren driver det till rättegång, trots inget straff kan dömas.
Citera
2022-06-14, 11:56
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är det jag skriver, om de stulit bilen så gjorde de så via nyckel för de klarar inte spärr-tekniken, och sannolikheten att 15-åringar går in i främmande personers hem för att stjäla just en bilnyckel känns låg. Så de fick bilnyckeln, eller visste var den låg.
Nu vet jag inte om du bott under en sten senaste åren men kriminella femtonåringar skjuter utan större betänkligheter ihjäl varann så att några slika juveler bryter sig in i ett hus och snor en bilnyckel alternativt ringer på och hotar sig till densamma är väl knappast bortom rimlighetens horisont?
Citera
2022-06-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Bilen sägs vara bästan ny plus att det var en dyr kärra. Såna behöver rätt nyckel flr att köras? Nya har ju startspärr och annat också. Var det nån av deras bekantas bil?

Nedan noterad bil anmäldes igår måndag 13 juni 2022 som stulen.
Bilen fanns ej på sin plats när dess ägare tidigt på morgonen kom ut ur sin bostad för att åka till sitt arbete.

fabrikat: KIA
modell: Sportage 1,7 CRDi SP
årsmodell: 2015
registreringsnummer: MTM 319
färg: svart

ägare:
Bo Larsson
född 1964 och 58 år
Albrektsvägen 30 A
Norrköping

Bildspel med KIA Sportage 2015

Förkortningen Di i bilens modellbeteckning visar att fordonet är utrustat med en dieselmotor. Motorns slagvolym är på 1,7 liter och dess effekt 116 hästkrafter.
Senast redigerad av Knochenbrecher 2022-06-14 kl. 12:22.
Citera
2022-06-14, 12:02
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knochenbrecher
Nedan noterad bil anmäldes igår måndag 13 juni 2022 som stulen.
Bilen fanns ej på sin plats när dess ägare tidigt på morgonen kom ut ur sin bostad för att åka till sitt arbete.

fabrikat: KIA
modell: Sportage 1,7 CRDI SP
årsmodell: 2015
registreringsnummer: MTM 319
färg: svart

ägare:
Hans fru har facebook och inga spår av att dom haft något engagemang med inneboende, låter långsökt att bilen skulle stulits vid en hemmafest eller liknande. Ödets ironi att hon 13/4 delade ett inlägg om ett bilinbrott med "Hoppas såna här åker fast."
Citera
2022-06-14, 12:05
Medlem
Första vittnet på plats, intressant att det är gryningspyromanen. Kan förklara att brinner en del runt stan..
Citera
2022-06-14, 12:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Vad tror du om att maska den oskyldige bilägarens namn?

Vad hjälper det när du inte maskat i din citering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in