Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Ja jag har inte hört henne tala om det så jag kan inte uttala mig. Det finns ju flera orsaker att folk pratar lite förskönande om sina egna felsteg. Men har de varit omfattande och stora sådana så låter det aldrig bra när man försöka slingra sig förbi i stället för att tala om att man har förändrat sig, tar sitt ansvar och det kommer aldrig hända igen.
Jag vet inte ens om hon var sexuellt utnyttjad eller våldtagen som barn men det ligger ju nära till hands att tror det. Och det kan ju vara en anledning att hon känner så starkt för det här med gubbar som våldtar små barn. Att såna barn så ofta hamnar snett i tillvaron. Och begår brott redan som unga och även i äldre åldrar. Att något går snett och man hittar inte spåret igen. Man kan ju död av att vara nog destruktiv. Det är sorgligt. Mycket sorgligt.
Jag önskar att vi i vårt land skulle kunna ha mindre klasser och fler lärare men även elevstödjare som finns där för att prata och ha kontakt med så att man kan fånga upp barn innan de totalt tappar fotfästet.
Fint inlägg, jag håller med dig i stora drag.
Barn bör få betydligt mer stöd än vad som är en verklighet idag och barnen ska vi värna om. Skon klämmer hos mig när man offrar riktiga barn till anhöriga som är helt oskyldiga och med all sannolikhet redan väldigt traumatiserade av att ha förlorat en förälder och fått sin trygghet förstörd för att en sida som Dumpen inte kan agera på ett konstruktivt sätt.
Jag skiter fullständigt i männen, jag sa upp bekantskapen med personen i min närhet som blev ertappad av Dumpen vilket även hans partner gjorde omgående. Problemet är dock att mannens barn mår väldigt dåligt och när det väl kom ut i skolan vad deras svin till far hade gjort så raserade deras liv ännu en gång. Man kan inte offra riktiga barn och oskyldiga anhöriga, det är inte rätt.
Senaste fallet med kvinnan som talade ut i tidningen har tydligen slutat upp med att hon behövt lämna sitt hem med sina barn trots att hon inte har gjort någon något ont och endast ville skydda sina barn.