2022-06-14, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Saras pappas barn? Alltså Sara och eventuella syskon till henne?

Ojsan, jag menade henns barns pappa.
Citera
2022-06-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Saras pappas barn lever enligt hennes senaste snyftartikel på Dumpen och han verkar dessutom vara en bra pappa.

Så i Saras fall är det okej att hon har varit kriminell och knarkat till den grad att hon knappt minns hennes brott (enligt henne själv) och att hon flera fall av rattfylla där hon riskerat andras liv bakom ratten när hon varit påverkad. Men Sara ska ha frikort för att döma andra hur som helst och även i fall där barn och oskyldiga riskerar att hamna illa.

Det är ju bra om han är en bra pappa. Träffades han och Sara när hon fortfarande var kriminell?

Har Sara någon gång yttrat att andra inte får prata om hennes kriminalitet och brottslighet?
Citera
2022-06-14, 11:17
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Jag är inte din bror.
Hon är dömd för stöld, bedrägeri och snatteri och hon har får in Swish-donationerna till hennes privata konto. Det är inte lämpligt beteende och speciellt inte när Dumpen har varit i gång under mer än 1 år.
Men, bror. Hon gör ju en god gärning. Eller hur?' Eller du kanske gillar ljusskygga pederaster med blöt kuk?
Citera
2022-06-14, 11:18
Medlem
Citat:
Och Sara var i studen när hon satte sig flertalet gånger hög och påverkad och körde bil och riskerade andra människors liv. Hon är den sista som ska döma andra med tanke på hur hon har betett sig och speciellt inte i fall där oskyldiga kommer till skada.

Det är väldigt tydligt hur förskönande hon är när det kommer till hennes egna domar, snyfthistorier, miljöpåverkan, hon minns inget och så vidare. Men när dessa män som ännu inte begått övergreppen hamnar i hennes händer är obarmhärtig även mot oskyldiga anhöriga.

Hon skriver att hon knappt minns brott hon har begått och det säger ganska tydligt om vilket skick hon har varit i när hon har satt sig bakom ratten och riskerat oskyldiga medmänniskors liv. Varför ska Sara hanteras annorlunda?
Hon har sonat sina brott
Vad menar du med att döma människor ,Patrick och Sara har ingen makt att döma någon , de avslöjar människor innan brottet begåtts
Citera
2022-06-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är ju bra om han är en bra pappa. Träffades han och Sara när hon fortfarande var kriminell?

Har Sara någon gång yttrat att andra inte får prata om hennes kriminalitet och brottslighet?

Fantastiskt att han är en bra pappa, verkligen. Det unnar man hennes och alla barn.
Nej, men hon har varit förskönande i sin beskrivning av brotten hon har begått och bortförklarande. Det går inte ihop med hur han ger sig på männen som ännu inte begått brott och hur skoningslös hon är mot anhöriga.
Citera
2022-06-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon har sonat sina brott
Vad menar du med att döma människor ,Patrick och Sara har ingen makt att döma någon , de avslöjar människor innan brottet begåtts

Du kan inte be folk att acceptera att hon har "sonat sina brott" medan hon själv håller män skyldiga för resten av deras liv med en evig uthängning oavsett vad männen gör för att "sona sina brott" som aldrig inträffade.
Citera
2022-06-14, 11:27
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Men, bror. Hon gör ju en god gärning. Eller hur?' Eller du kanske gillar ljusskygga pederaster med blöt kuk?

Bingo. Dumpens belackare kommer i några utvalda smaker.

1: Pedofiler.
2: Anhöriga till pedofiler som inte ser problemet.
3: Paragrafryttare som bryr sig mer om Dumpens metoder än pedofilerna de sätter dit.
4: Godhetsknarkare som bryr sig mer om förövare än offer.
Citera
2022-06-14, 11:33
Bannlyst
Dumpen är en moral grej, och baserat på lagar skapta av människan. Som dessutom både Patrik och Sara skiter fullständigt i för den delen.

Vi behöver inte mer tabu och sociala normer än vad vi idag har. Alla har rätten till att älska vem de vill, ha sex med vem de vill. Oavsett ålder så länge båda fysiskt är redo för sex.

Inte en chans att någon tonårs tjej vill ligga med någon av dem som hängts ut i Dumpen. Och skulle någon vilja de av fri vilja är de inte upp till staten och sociala normer att bestämma om det ska vara lagligt eller inte.

Det är krig, pandemier och samhället håller på kollapsa.

Ska verkligen människor behöver leva efter strikta regler som tar ens frihet ifrån än?Få sitt liv förstört för någon är under en viss ålder.

Vad vi behöver är ett liberalt samhälle där ålder inte spelar roll utan åldersgränser gällande sex mellan personer som har de via samtycke. Så länge både uppnått könsmognad eller tonåren ser ja faktiskt inte problemet.
Citera
2022-06-14, 11:38
Medlem
Citat:
Fantastiskt att han är en bra pappa, verkligen. Det unnar man hennes och alla barn.
Nej, men hon har varit förskönande i sin beskrivning av brotten hon har begått och bortförklarande. Det går inte ihop med hur han ger sig på männen som ännu inte begått brott och hur skoningslös hon är mot anhöriga.

Ja jag har inte hört henne tala om det så jag kan inte uttala mig. Det finns ju flera orsaker att folk pratar lite förskönande om sina egna felsteg. Men har de varit omfattande och stora sådana så låter det aldrig bra när man försöka slingra sig förbi i stället för att tala om att man har förändrat sig, tar sitt ansvar och det kommer aldrig hända igen.

Jag vet inte ens om hon var sexuellt utnyttjad eller våldtagen som barn men det ligger ju nära till hands att tror det. Och det kan ju vara en anledning att hon känner så starkt för det här med gubbar som våldtar små barn. Att såna barn så ofta hamnar snett i tillvaron. Och begår brott redan som unga och även i äldre åldrar. Att något går snett och man hittar inte spåret igen. Man kan ju död av att vara nog destruktiv. Det är sorgligt. Mycket sorgligt.

Jag önskar att vi i vårt land skulle kunna ha mindre klasser och fler lärare men även elevstödjare som finns där för att prata och ha kontakt med så att man kan fånga upp barn innan de totalt tappar fotfästet.
Citera
2022-06-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ja jag har inte hört henne tala om det så jag kan inte uttala mig. Det finns ju flera orsaker att folk pratar lite förskönande om sina egna felsteg. Men har de varit omfattande och stora sådana så låter det aldrig bra när man försöka slingra sig förbi i stället för att tala om att man har förändrat sig, tar sitt ansvar och det kommer aldrig hända igen.

Jag vet inte ens om hon var sexuellt utnyttjad eller våldtagen som barn men det ligger ju nära till hands att tror det. Och det kan ju vara en anledning att hon känner så starkt för det här med gubbar som våldtar små barn. Att såna barn så ofta hamnar snett i tillvaron. Och begår brott redan som unga och även i äldre åldrar. Att något går snett och man hittar inte spåret igen. Man kan ju död av att vara nog destruktiv. Det är sorgligt. Mycket sorgligt.

Jag önskar att vi i vårt land skulle kunna ha mindre klasser och fler lärare men även elevstödjare som finns där för att prata och ha kontakt med så att man kan fånga upp barn innan de totalt tappar fotfästet.

Fint inlägg, jag håller med dig i stora drag.
Barn bör få betydligt mer stöd än vad som är en verklighet idag och barnen ska vi värna om. Skon klämmer hos mig när man offrar riktiga barn till anhöriga som är helt oskyldiga och med all sannolikhet redan väldigt traumatiserade av att ha förlorat en förälder och fått sin trygghet förstörd för att en sida som Dumpen inte kan agera på ett konstruktivt sätt.

Jag skiter fullständigt i männen, jag sa upp bekantskapen med personen i min närhet som blev ertappad av Dumpen vilket även hans partner gjorde omgående. Problemet är dock att mannens barn mår väldigt dåligt och när det väl kom ut i skolan vad deras svin till far hade gjort så raserade deras liv ännu en gång. Man kan inte offra riktiga barn och oskyldiga anhöriga, det är inte rätt.

Senaste fallet med kvinnan som talade ut i tidningen har tydligen slutat upp med att hon behövt lämna sitt hem med sina barn trots att hon inte har gjort någon något ont och endast ville skydda sina barn.
Citera
2022-06-14, 11:52
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Det är inkonsekvent av ETC och Moa att säga att barnen skadas om det kommer ut en bilder på pappa Pontus och en chattlogg som visar vad pappa Pontus ville göra med en sexåring på ett hotellrum.

Men plötsligt ska barnen då med den andra föräldern meddela omvärlden att hon har funderat om hon måste mörda sina barn.

Hur vrickat är inte det, när man just har sagt att barn inte mår bra av negativa saker om föräldrar i media? Dessutom säger mamman att hon kan tänka sig att ta livet av sig själv också.

Sen kan man fråga sig om denna mamma skulle gömma bevis på att Pontus har barnporr? Det låter som om hon gärna skulle ställa upp på att hjälpa Pontus så att det inte kommer fram något mer. Det låter så när hon pratar förminskande om hans tillstånd utifrån vad läkare ha sagt och annat som hon sockrar lite på för att hjälpa sin man och barnens pappa Pontus. Jag känner inte att jag litar på henne någonstans när hon går ut berätta om att hon ville döda barnen etc.
Det är faktiskt helt otroligt jävla hjärndött.
Citera
2022-06-14, 11:59
Medlem
Citat:
Fint inlägg, jag håller med dig i stora drag.
Barn bör få betydligt mer stöd än vad som är en verklighet idag och barnen ska vi värna om. Skon klämmer hos mig när man offrar riktiga barn till anhöriga som är helt oskyldiga och med all sannolikhet redan väldigt traumatiserade av att ha förlorat en förälder och fått sin trygghet förstörd för att en sida som Dumpen inte kan agera på ett konstruktivt sätt.

Jag skiter fullständigt i männen, jag sa upp bekantskapen med personen i min närhet som blev ertappad av Dumpen vilket även hans partner gjorde omgående. Problemet är dock att mannens barn mår väldigt dåligt och när det väl kom ut i skolan vad deras svin till far hade gjort så raserade deras liv ännu en gång. Man kan inte offra riktiga barn och oskyldiga anhöriga, det är inte rätt.

Senaste fallet med kvinnan som talade ut i tidningen har tydligen slutat upp med att hon behövt lämna sitt hem med sina barn trots att hon inte har gjort någon något ont och endast ville skydda sina barn.
Hon som talade ut i etc berättade alldeles själv att hon inte kunde klara lånen på bostaden på egen hand , dessutom hade hon sagt upp sig från sitt jobb och var föräldraledig .
Hon hade varit i samma situation utan publicering på Dumpen eftersom det hade räckt med info om mannens chattandet och tänkta möten för att han skulle fått lämna hemmet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in