2022-06-14, 10:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
"Stöldanmälan" föll väl direkt när man såg att det var 15-åringar. Så unga är sällan så tekniskt duktiga att de kan stjäla en modern bil. Det kan inte heller vara vanligt att så unga går in i okända människors hus och letar just bilnycklar.

”Tekniskt duktiga”? En 15-åring i dag har nog jävligt mycket lättare att få igång en modern bil än en genomsnittlig pensionär.

Har man sett en förälder starta en bil en gång så kan man såklart få igång den själv efter några försök. Det är ingen jävla rymdraket vi snackar om.
Citera
2022-06-14, 10:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Tekniskt duktiga”? En 15-åring i dag har nog jävligt mycket lättare att få igång en modern bil än en genomsnittlig pensionär.

Har man sett en förälder starta en bil en gång så kan man såklart få igång den själv efter några försök. Det är ingen jävla rymdraket vi snackar om.
Kanske har du en SAAB 1991, men alla bilar sedan 20 år har en startspärr och ska inte kunna startas utan nyckel. Bilstölder har gått ner enormt de senaste 20 åren.
Citera
2022-06-14, 10:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Kanske har du en SAAB 1991, men alla bilar sedan 20 år har en startspärr och ska inte kunna startas utan nyckel. Bilstölder har gått ner enormt de senaste 20 åren.

Men nu hade väl ungarna nyckeln eller?
Citera
2022-06-14, 10:34
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men nu hade väl ungarna nyckeln eller?
Det är det jag skriver, om de stulit bilen så gjorde de så via nyckel för de klarar inte spärr-tekniken, och sannolikheten att 15-åringar går in i främmande personers hem för att stjäla just en bilnyckel känns låg. Så de fick bilnyckeln, eller visste var den låg.
Senast redigerad av Barents 2022-06-14 kl. 11:19.
Citera
2022-06-14, 10:36
Medlem
Citat:
Jag är osäker på vad det tragiska är, om en 14-åring stjäl en bil, kör sina kompisar i högsta fart så att helt oskyldiga kan dödas, och sedan dödar en kompis. Om det tvärtom hände oftare så skulle de med babian-gener (vita eller svart) lugna ner sig.

Jag är jättenöjd med tråden. Divine internention, karma, finns många ord för denna nöjdhet.

Att tycka det är ok oavsett vad dom gjort eller vilka dom är när någon dör o flera är allvarligt skadade är ju sjukt .
Tänk på att dessa har anhöriga Oxå som inte gjort detta , oavsett vad så tycker man inte det är ok när någon dör i olyckor
Citera
2022-06-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Du känner alla 14-15-åringarna? Varför umgås du med små barn som är kriminella ut i fingerspetsarna?

Hur vet du att detta inte var första grejen dom gjorde?
Kriminella ut i fingerspetsarna är ju knappast om det var första dom gjorde
Citera
2022-06-14, 10:44
Medlem
DennisOlofs avatar
Några skadade andra mer alvarligt.

Den person som omkom, var det föraren av bilen och var det den där Omar som några länkade till som hade en bild hos Ik Sleipner ?

Blir alltid besviken när oskyldiga får sota för andras dumheter, speciellt när det är olyckor (fast i detta fall kanske inte en olycka till 100% men flera oskyldiga i bilen som borde veta bättre).
Citera
2022-06-14, 10:46
Medlem
Kan det ha varit sex invandrargrabbar och en mer”svensk” kille?

Ett fenomen är att invandrargäng utnyttjar svaga ”svenskar” utan kompisar.

Jag har upplevt lintottar som plötsligt bryter på rinkebysvenska och som gör skitjobben åt babbegängen.

Han kanske tvingades ”låna” bilen för att få vara med i gänget? Då är risken stor att han var förare av bilen också.
Citera
2022-06-14, 10:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det är det jag skriver, om de stulit bilen så gjorde de så via nyckel för de klarar inte spärr-tekniken, och sannolikheten att 15-åringar går in i främmande personers hem för att stjäla just en bilnyckel känns låg.

Hur vet du att de gick in i en främmande persons hem och snodde nyckeln? Det troligaste är väl att någon tagit sina pärons nyckel till bilen?
Citera
2022-06-14, 10:49
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hur kan det gå så illa att en liten pojke dör för att få köra bil? Livet hade knappt blrjat
Citera
2022-06-14, 10:51
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Att tycka det är ok oavsett vad dom gjort eller vilka dom är när någon dör o flera är allvarligt skadade är ju sjukt .
Tänk på att dessa har anhöriga Oxå som inte gjort detta , oavsett vad så tycker man inte det är ok när någon dör i olyckor
Problemet är inte hur jag tänker, jag är en skötsam person, jag har empati. Problemet är hur brottslingarna tänker och att de saknar empati. Då är de inte heller värda empati. Min empati är inte oändlig, och alla som har oändlig empati brukar få ett dåligt liv eftersom de utnyttjas av empatilösa.

En empatilös 14-årig brottsling behöver gränser och straff, inte kärlek och empati.
Senast redigerad av Barents 2022-06-14 kl. 10:56.
Citera
2022-06-14, 10:52
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hur kan det gå så illa att en liten pojke dör för att få köra bil? Livet hade knappt blrjat
Fråga den 14-åring som körde en stulen bil. Även hans föräldrar är värda en fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in