2022-06-14, 10:35
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nu råkar jag vara en ganska duktig kritiker av forskning eftersom jag läser sånt dagligen.

Hade du inte kallat mig efterbliven hade jag kanske kunnat lära dig något om vad forskning faktiskt är, för du har helt uppenbart ingen som helst aning.

Du är en papegoja, med mindre ån huddjup förståelse för vad du pratar om, men försöket tala med Moses tydlighet.
För mig är det lika relevant som att hans sandaler skulle ha något att säga.

Visa mig forskningen du hänvisar till, så ska jag peka ut att det inte handlar om riktiga forskare.
Det är kvasivetenskaper som inte hör hemma någon annanstans än på historiens soptipp.

Innan de förstör livet för alldeles för många människor.
Speciellt ur gruppen som är mest självmordsbenägen av dem alla.

Vi pratar om psykisk ohälsa och detta är den senaste trenden bland dessa autister och borderlinepersonligheter.
Ett socialt virus, en trendsjukdom man hänger på sig lite som andra sociologiska experiment som gått snett, men avslöjats av bland annat Sokal Squared och nu senast Matt Walsh.
Du får gärna svara på min fråga om varför du tror att transsexualitet inte går att forska om.

Du vet att vemsomhelst bara kan slå upp Wikipedia?
https://en.wikipedia.org/wiki/Causes...r_incongruence
Citera
2022-06-14, 10:39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Du får gärna svara på min fråga om varför du tror att transsexualitet inte går att forska om.

Du vet att vemsomhelst bara kan slå upp Wikipedia?
https://en.wikipedia.org/wiki/Causes...r_incongruence
Visst, låt oss börja här:
Om jag skulle påstå att "Trans finns inte" och motivera det med "om kvinna och man är sociala konstruktioner, så kan man inte gå från det ena till det andra som om de vore binärer.
De kan inte vara både social konstruktion och "tilldelade kön" samtidigt.

Jag har en motfråga.
Kan du definiera en kvinna och en man?
Citera
2022-06-14, 11:06
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Visst, låt oss börja här:
Om jag skulle påstå att "Trans finns inte" och motivera det med "om kvinna och man är sociala konstruktioner, så kan man inte gå från det ena till det andra som om de vore binärer.
De kan inte vara både social konstruktion och "tilldelade kön" samtidigt.
Vem har påstått att kön enbart är en social konstruktion? Du får tro att det är så om du vill, men faktum är att män och kvinnor har olika hjärnor, vilket har bevisats genom vetenskap.
Citera
2022-06-14, 11:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vem har påstått att kön enbart är en social konstruktion? Du får tro att det är så om du vill, men faktum är att män och kvinnor har olika hjärnor, vilket har bevisats genom vetenskap.
Din "forskning", ditt jävla pucko!

https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8

Skulle vi ha en vuxen diskussion här eller inte?
Jag har skitdåligt med tålamod för nån som bara jamsar runt sitt eget ego och beter sig helt oförstående för vad hen själv säger.

Nu är det inte bara män och kvinnor som har olika hjärnor, utan precis alla människor utom möjligen någon siamesisk tvilling har sina egna hjärnor.
Likheterna är många, men skillnader finns också. Men det är mer skillnader på hjärnorna inom gruppen män än det är på mäns och kvinnors genomsnittshjärnor.
Några saker skiljer dock mäns och kvinnors hjärnor åt helt könsbundet och det är de signalsubstanser och neurokemin i dem. Den största skillnaden är testosteron och östrogenhalterna, men det finns runt 50 olika substanser som ger skillnader.
En annan skillnad är att mäns hjärnor är större och att synapserna ofta går mer inom hjärnhalvorna, medan kvinnors signaler ofta går emellan hjärnhalvor, vilket ger kvinnor lite fördelar i bland annat kommunikation/språk.

Jag tror inte jag ska fördjupa detta för dig. Jag tror jag passerat flera portar redan som du missat, där du fastnat på "social konstruktion".

"Trans" förkastar nämligen biologiska kön. Okej?
Citera
2022-06-14, 11:47
Medlem
Pansarveckets avatar
-
Citera
2022-06-14, 11:49
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Din "forskning", ditt jävla pucko!
Har du kollat mina länkar? Du ignorerar dem och påstår alltså att jag länkat till något annat.

Citat:
Skulle vi ha en vuxen diskussion här eller inte?
Jag har skitdåligt med tålamod för nån som bara jamsar runt sitt eget ego och beter sig helt oförstående för vad hen själv säger.
Att din läsförståelse är usel är ditt problem.

Citat:
där du fastnat på "social konstruktion".
Nu projicerar du igen.

Citat:
"Trans" förkastar nämligen biologiska kön. Okej?
Nej, vetenskapen visar att transsexualism är biologiskt, vilket är en av anledningarna till att transpersoner är hatade av många feminister.

Du förkastar vetenskap för att den inte passar din världsbild.
Citera
2022-06-14, 12:11
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Har du kollat mina länkar? Du ignorerar dem och påstår alltså att jag länkat till något annat.

Nu projicerar du igen.

Nej, vetenskapen visar att transsexualism är biologiskt, vilket är en av anledningarna till att transpersoner är hatade av många feminister.

Sitter du nu och skriver bajs igen.

Man har sett förändrade hjärnor hos transsexuella. Det beror på att människor med autism har förändrade hjärnor. Man vet inte vad man har tittat på. Vad man sett är autism.

Sambandet mellan autism och transsexualitet är vetenskapligt fastställt. Det finns inget inom könsdysfori som är lika vetenskapligt bevisat som sambandet autism -> könsdyfori.

Man kan inte åberopa en vetenskaplig undersökning. Man måste ha läst många för att kunna bedöma värdet av ett enskildt arbete.

Tack vare just sådan fejkforskning som du refererar till kan man bara reproducera 50% av alla vetenskapliga arbeten och få samma resultat.
Och var tror du man har flest felaktiga arbeten inom fysik eller genus?

Jag har sett innan att du skrivit dumheter som "inom sociologin har man upptäckt förändade hjärnor".
Du vet alltså inte ens att sociologer undersöker inte hjärnor. Biologer och medicinare gör.
Du är en nolla med noll meriter bakom dina påståenden.
Senast redigerad av kyrkstocken 2022-06-14 kl. 12:16.
Citera
2022-06-14, 12:27
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Sitter du nu och skriver bajs igen.

Man har sett förändrade hjärnor hos transsexuella. Det beror på att människor med autism har förändrade hjärnor. Man vet inte vad man har tittat på. Vad man sett är autism.

Sambandet mellan autism och transsexualitet är vetenskapligt fastställt. Det finns inget inom könsdysfori som är lika vetenskapligt bevisat som sambandet autism -> könsdyfori.

Man kan inte åberopa en vetenskaplig undersökning. Man måste ha läst många för att kunna bedöma värdet av ett enskildt arbete.

Tack vare just sådan fejkforskning som du refererar till kan man bara reproducera 50% av alla vetenskapliga arbeten och få samma resultat.
Och var tror du man har flest felaktiga arbeten inom fysik eller genus?

Jag har sett innan att du skrivit dumheter som "inom sociologin har man upptäckt förändade hjärnor".
Du vet alltså inte ens att sociologer undersöker inte hjärnor. Biologer och medicinare gör.
Du är en nolla med noll meriter bakom dina påståenden.
Ytterligare en som gärna projicerar. Dina påståenden är bästa definitionen av att ”sitta och skriva bajs”.

Att transsexualitet skulle vara autism har du fantiserat ihop själv eller fått från någon radikalfeminist- eller nazistblogg.
Citera
2022-06-14, 13:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Självklart!
Du hänvisar inte till forskning. Du hänvisar till en wikipediasida med en massiv ordsallad, som är så lätt att falsifiera att det inte ens var roligt att utmana sig själv.

Alltså är det inte vetenskap utan ideologi vi pratar om.
Har du sett den svenska motsvarigheten till sidan?
Eller vad det står i ICD-10 eller DSM-5?
Citat:
Haha, okej, kolla vem som talar!
Citat:
Nu projicerar du igen.
Okej, peka?
Vet du ens vad en projicering är för något?
Citat:
Nej, det är inte vetenskap.
Det är psykisk ohälsa. Som så många andra vanföreställningar.
Dysfori är dessutom "känsla av olust" och dess motsatsord är eufori.
Det är alltså inte en mätbar defekt eller åkomma, utan något man själv uppger att man "känner".
Lite som någon med schitzofreni kan "höra röster i huvudet", eller få för sig att deras plomb i tänderna är en avlyssningsapparat för KGB.
Man säger då normalt: nej, det funkar inte så. Men för de här snorungarna låter man dem hållas i sin psykiska ohälsa och nu har "viskningsleken" blivit allvar och man har börjat mutilera fullt friska barns könsorgan och förpubertala bröst och göra dem infertila för resten av deras liv.

Riktig jävla Dr Mengeleskit, helt ärligt.
Rada upp varenda kirurg som ställer upp på det här, plocka av deras legitimationer och kör ut dem till Sibirien, bakom Gobiöknen.
Citat:
Jag följer Poppers definition av vetenskap.
Inte den här jävla hittepå-kvasivetenskapen.

Den är avslöjad för länge sen i Grievance Study-affären.

Läs en bok som heter The madness of crowds av Douglas Murray.
Den förklarar hur allt hänger ihop.

Försök ta dig in till 2022, för allt det där du försöker driva fram är gammalt debunkat skåpmat.

Lika trendig som trampstamps-tatueringar och ankläppar.
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-06-14 kl. 13:13.
Citera
2022-06-14, 13:25
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Självklart!
Du hänvisar inte till forskning. Du hänvisar till en wikipediasida med en massiv ordsallad, som är så lätt att falsifiera att det inte ens var roligt att utmana sig själv.

Alltså är det inte vetenskap utan ideologi vi pratar om.
Har du sett den svenska motsvarigheten till sidan?
Eller vad det står i ICD-10 eller DSM-5?Haha, okej, kolla vem som talar!Okej, peka?
Vet du ens vad en projicering är för något?Nej, det är inte vetenskap.
Det är psykisk ohälsa. Som så många andra vanföreställningar.
Dysfori är dessutom "känsla av olust" och dess motsatsord är eufori.
Det är alltså inte en mätbar defekt eller åkomma, utan något man själv uppger att man "känner".
Lite som någon med schitzofreni kan "höra röster i huvudet", eller få för sig att deras plomb i tänderna är en avlyssningsapparat för KGB.
Man säger då normalt: nej, det funkar inte så. Men för de här snorungarna låter man dem hållas i sin psykiska ohälsa och nu har "viskningsleken" blivit allvar och man har börjat mutilera fullt friska barns könsorgan och förpubertala bröst och göra dem infertila för resten av deras liv.

Riktig jävla Dr Mengeleskit, helt ärligt.
Rada upp varenda kirurg som ställer upp på det här, plocka av deras legitimationer och kör ut dem till Sibirien, bakom Gobiöknen.
Jag följer Poppers definition av vetenskap.
Inte den här jävla hittepå-kvasivetenskapen.

Den är avslöjad för länge sen i Grievance Study-affären.

Läs en bok som heter The madness of crowds av Douglas Murray.
Den förklarar hur allt hänger ihop.

Försök ta dig in till 2022, för allt det där du försöker driva fram är gammalt debunkat skåpmat.

Lika trendig som trampstamps-tatueringar och ankläppar.
Även om homosexualitet och/eller transsexualitet vore psykisk ohälsa finns inget som hindrar forskare från att forska kring det. Psykisk ohälsa går också att forska om.

Olyckligtvis för er finns decennier av studier och forskning. Ni är inte nöjda med resultaten och då stoppar ni huvudet i sanden.

Mycket ironiskt att du ber en annan att komma in i 2022 när ditt synsätt är fast på 50-talet.
Senast redigerad av Warmane 2022-06-14 kl. 13:28.
Citera
2022-06-14, 13:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Även om homosexualitet och/eller transsexualitet vore psykisk ohälsa finns inget som hindrar forskare från att forska kring det. Psykisk ohälsa går också att forska om.

Olyckligtvis för er finns decennier av studier och forskning. Ni är inte nöjda med resultaten och då stoppar ni huvudet i sanden.

Mycket ironiskt att du ber en annan att komma in i 2022 när ditt synsätt är fast på 50-talet.
Homosexualitet och transsexualitet är två väldigt olika saker. Låt bli att blanda ihop dem, är du snäll.

Och sluta hänvisa till mig som "ni".
Jag har försökt göra det enkelt för dig att följa simpel logik.

Det finns ingen ironi i mitt välkomnande till 2022. Homosexualitet är äldre än berättelsen om Jesus. Transsexualitet har funnits hos typ en på miljonen, dvs lika vanligt som att födas utan armar, men började ta fart på 90-talet och och fungerar som en galen sekt och en trend, där självmordsfrekvensen efter operationer är lika hög som före.

Helt naturligt förekommande är det även i naturen så att alla inte ens är tänkta att överleva i evolutionen. En trans bästa egenskap är att de inte förökar sig efter transitionen.

Vi får helt enkelt leva med att det finns psykfall därute, men som tur är, är dessa väldigt många färre än psykopaterna som utgör 2-4% av oss, medan "riktiga trans" utgör 0.018% ungefär.

Nu till en mycket viktig poäng, om vi ska diskutera vidare.
Du måste börja bemöta mina argument, för en föreläsning av dig intresserar mig inte ett dugg.
Citera
2022-06-14, 13:54
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vi får helt enkelt leva med att det finns psykfall därute, men som tur är, är dessa väldigt många färre än psykopaterna som utgör 2-4% av oss, medan "riktiga trans" utgör 0.018% ungefär.

Spännande. Kan du styrka det sista? 0.018% borde nästan bli ett citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in