2022-06-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Tragiskt , kan verkligen gå åt skogen rent ut sagt när så unga människor får tag på en bil . Vi gjorde liknande saker i den åldern i mitt kompisgäng , och det är ren tur att vi aldrig krockade med någon , idag är man inte stolt över det .

Tråkigt för grabbarnas familjemedlemmar men som " tur " var så verkar det varit en singelolycka ?

Dumma idéer kan verkligen sluta åt helvete , må grabben vila i frid .

Bra skrivet.
En flashbackare som begriper att man inte behöver vara ett kriminellt drägg för att tjuvlåna farsans bil.
Citera
2022-06-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jigsaw74
Bara tur att dom inte kört in i nån mötande bil eller kört över några lekande barn eller cyklister. Fy fan vilka idioter.

Ja, himla tur att de körde in i ett träd och inte körde på andra oskyldiga personer.
Citera
2022-06-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Bilen är en av de inblandades förälders bil. Den killen ligger nu på intensiven.
De tog bilen olovandes, så det är inget sådant.

Flera av grabbarna är helt vanliga killar som fått för sig att busköra och är inget "gängkrimminellt avskumm", man har inte begått några brott, varit påverkade eller liknande utan man har helt enkelt dragit till ett ställe som är välkännt övningskörningsområde och sedan total havererat.

Idiotiskt oavsett, men det är inte "mer tragistkt" än så.

“De tog bilen olovandes”, ”man har inte begått några brott”.

Well, att ta en bil olovligt och sedan framföra den utan körkort och med totalt 7 personer i bilen är vaddå om inte ett brott?
Citera
2022-06-14, 09:33
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jävla skumt ställe för en bilolycka, enda anledningen att köra där är väl om man har ärenden till campingen? Till de andra ställena kommer man väl till utan att behöva köra där(Himmelstalundshallen, Curlinghallen, Racketstadion, Stadium Arena, skejtparken, hockeyrinken etc)?

Campingen är förövrigt jävligt skum, råkade gå förbi den en gång på vintern när vi var i Norrköping för att se Vita Hästen(skitlag förövrigt). Noterade att det bodde fullt av folk på campingen mitt i vintern!!?? I risiga husvagnar dessutom! Trailer-trash och Skräckfilms-aura över hela stället. Om jag nu tänker på rätt ställe, man går över en liten gångbro över ett vattendrag(Motala ström?), visst är det den campingen? Kan väl inte finnas två campingar på Himmelstalund?

Det är den campingen. Har alltid bott minst en skummis där
Citera
2022-06-14, 09:36
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Som taxichaufför vet jag att bältesanvändning bland invandrare inte är lika vanligt som bland svenskar. Lagar och regler och sådana löjliga saker. Kan säkert förklara varför det gick så dåligt för de inblandade.
Förmodligen spelar även faktumet att de är/var minderåriga tjuvar in på bristande konsekvenstänk. En stulen totalkvaddad bil och en rad åtalspunkter plus minst en död kompis. Sommarlov i Sverige 2022.
Citera
2022-06-14, 09:37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen

Well, att ta en bil olovligt och sedan framföra den utan körkort och med totalt 7 personer i bilen är vaddå om inte ett brott?

Försäkringsbolaget anser inte det och därför kommer bilägaren inte att få ersättning från försäkringen för bilen eller de skador som sonen eventuellt fick.
Citera
2022-06-14, 09:38
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Förmodligen spelar även faktumet att de är/var minderåriga tjuvar in på bristande konsekvenstänk. En stulen totalkvaddad bil och en rad åtalspunkter plus minst en död kompis. Sommarlov i Sverige 2022.

Åtalspunkter? Nej, de är inte straffmyndiga.
Citera
2022-06-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Bilen är en av de inblandades förälders bil. Den killen ligger nu på intensiven.
De tog bilen olovandes, så det är inget sådant.

Flera av grabbarna är helt vanliga killar som fått för sig att busköra och är inget "gängkrimminellt avskumm", man har inte begått några brott, varit påverkade eller liknande utan man har helt enkelt dragit till ett ställe som är välkännt övningskörningsområde och sedan total havererat.

Idiotiskt oavsett, men det är inte "mer tragistkt" än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Dugerdet
Bra skrivet.
En flashbackare som begriper att man inte behöver vara ett kriminellt drägg för att tjuvlåna farsans bil.

Lite märkligt resonemang, är man en välartad ungdom som fått växa upp i en bra familj och haft förmånen att få vettiga föräldrar bör det väl rimligen ställas lika höga, om inte högre, krav på det barnets omdömme än vad man gör på 14åringa barn som haft oturen att växa upp i omgivningar och med föräldrar med mindre kapacitet.

Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
OMAR MORAD är alltså idioten som körde den stulna bilen
https://ibb.co/T0SpKby

Kommer man ens in i en personbil med den där frisyren?
Citera
2022-06-14, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Sen får man faktiskt vara lite försiktig med att svälja mediauppgiften "föraren är under 15 och inte straffmyndig". Var kommer den uppgiften ifrån? är polisutredningen redan klar och detta fasslaget? eller har babbarna själva pekat ut en 14-åring eftersom de vet att han slipper straff??
Dumsnuten och dummedia köper ju valserna rakt av...

Eller så var det en under 15 år som dom plockade ur bilen från förarplatsen, jösses tänk lite
Citera
2022-06-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen

Förstod att det skulle komma en sådan kommentar, jag uttryckte mig slarvigt.

Det jag menar är att det är ingen flykt fårn ett bankrån, narkotikasmuggling eller något sådant.
Citera
2022-06-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Olyckan inträffade typ nästan en dag efter att bilen stulits och den var stöldanmäld redan på morgonen. Det är inte så troligt att sonen skulle våga åka med den och använda den efteråt.

Troligt eller inte, det är precis vad som hänt.

De förstod att sonen tagit den när de inte heller hittade reservnycklarna.
Citera
2022-06-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbekillen
Varför hittar du på för?

Det gör jag inte, jag har direktkontakt med en av de inblandades styvförälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in