2022-06-14, 08:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Ja och det är helt ok så länge man inte hävdar att de är överlägsna bedömare av marknaden, vilket de uppenbarligen inte är eftersom de inte har det fokuset.

Burry kvalificerar sig alltså som expert eftersom han gjort bra med pengar på börsen, men Musk som är rikast i världen kvalificerar sig inte?

Återkom när du har en bättre hedge mot inflation än BTC att bjuda på.

Nu börjar det bli off-topic, så jag svarar inte mer än följande:

Du efterfrågade personer med högre kvalifikationer än Musk och du fick flera stycken.

I princip alla tillgångar har varit en bättre hedge mot inflation än bitcoin under det här året.
Citera
2022-06-14, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nu börjar det bli off-topic, så jag svarar inte mer än följande:

Du efterfrågade personer med högre kvalifikationer än Musk och du fick flera stycken.

I princip alla tillgångar har varit en bättre hedge mot inflation än bitcoin under det här året.

Jag efterfrågade personer som kan anses förstå marknaden och BTC bättre än Musk. Du har hittills inte presenterat någon sådan.

Det blir väldigt kortsiktigt och året är inte slut. Mitt tips är att BTC kommer att återhämta sig betydligt snabbare än aktiemarknaden och börja fungera som hedge, liksom BTC gjorde 2020 när allt inklusive BTC dippade, men medan resten fortsatte dippa så hämtade sig BTC och gjorde en tjurrusning. Jag tippar att vi kommer att få se detsamma inom en snar framtid.
Citera
2022-06-14, 08:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag efterfrågade personer som kan anses förstå marknaden och BTC bättre än Musk. Du har hittills inte presenterat någon sådan.

Om kriteriet är att vara Elon Musk så är det förstås svårt att slå Elon Musk i det

I annat fall skulle jag hävda att professorer inom matematik, datavetenskap och ekonomi kan anses förstå området bättre än Musk med sin kandidatexamen.
Citera
2022-06-14, 08:43
Avslutad
Citat:
Om kriteriet är att vara Elon Musk så är det förstås svårt att slå Elon Musk i det

Vad har detta med det jag skrivit att göra?

Citat:
I annat fall skulle jag hävda att professorer inom matematik, datavetenskap och ekonomi kan anses förstå området bättre än Musk med sin kandidatexamen.

Hur många av dem som du lämnade som referens är professorer inom matematik, datavetenskap och ekonomi?

Men du har alltså bettat mot BTC med hävstång i dagarna? När blir du likviderad?
Citera
2022-06-14, 08:45
Medlem
rrpipers avatar
Citat:

Det blir väldigt kortsiktigt och året är inte slut. Mitt tips är att BTC kommer att återhämta sig betydligt snabbare än aktiemarknaden och börja fungera som hedge, liksom BTC gjorde 2020 när allt inklusive BTC dippade, men medan resten fortsatte dippa så hämtade sig BTC och gjorde en tjurrusning. Jag tippar att vi kommer att få se detsamma inom en snar framtid.

När tror du vi gör ny ATH i BTC?
Citera
2022-06-14, 08:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hur många av dem som du lämnade som referens är professorer inom matematik, datavetenskap och ekonomi?

Är du inte läskunnig? Alla förutom Michael Burry.

Citat:
Men du har alltså bettat mot BTC med hävstång i dagarna? När blir du likviderad?

Jag har legat kort sedan december 2021.
Citera
2022-06-14, 08:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Positivt:
* Att denna lavin som ser ut att vara på väg i traditionell finans med år av björnmarknad och potentiell depression, blir katalys för att Bitcoin börjar bli den hedge som den skall vara mot just detta.
* Vi är översålda och börjar (obs BÖRJAR) komma in i reapris områden på olika rainbow charts (se nedan klipp).

Negativt:
Det ser ut att ligga otroligt mycket likvideringar strax under $17000. Marknaden har ju en förkärlek att gå för dessa likvideringar:
* https://youtu.be/9W64lv4Q38E?t=455
Senast redigerad av Leaston 2022-06-14 kl. 08:57.
Citera
2022-06-14, 08:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Positivt:
Att denna lavin som ser ut att vara på väg i traditionell finans med år av björnmarknad och potentiell depression, blir katalys för att Bitcoin börjar bli den hedge som den skall vara mot just detta.

Det är alltså positivt att mitt hus brinner ner, för då kan jag bygga ett helt nytt och bättre hus i framtiden
Citera
2022-06-14, 09:06
Avslutad
Citat:
Är du inte läskunnig? Alla förutom Michael Burry.

Läskunnig? Tror du att jag googlar på random ointressanta namn som inte förstått sig på BTC? Varför skulle jag göra det? Har du rökt på nu på morgonen?

Citat:
Jag har legat kort sedan december 2021.

Noterar att vemsomhelst kan hitta på vadsomhelst på ett anonymt forum.

Men du är alltså övertygad om att BTC går till noll redan detta år kebabsvarvarn?
Citera
2022-06-14, 09:08
Avslutad
Citat:
Det är alltså positivt att mitt hus brinner ner, för då kan jag bygga ett helt nytt och bättre hus i framtiden

Det är naturligtvis positivt att kunna se verkligheten som den är och att kunna vidta åtgärder utifrån det.

Verkligheten är att BTC är en livboj och Fiat är tyngder som drar dig ner i djupet.
Citera
2022-06-14, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
När tror du vi gör ny ATH i BTC?

Det kan vara så tidigt som q4-2022.
Citera
2022-06-14, 09:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Läskunnig? Tror du att jag googlar på random ointressanta namn som inte förstått sig på BTC? Varför skulle jag göra det? Har du rökt på nu på morgonen?

Det fanns länkar till deras wiki-sidor i mitt inlägg, så du kan ju läsa på vid tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in