2022-06-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Då är det fastslaget. Finns bara en grupp av människor som samlas vid sjukhus, så att det behövs vakter och poliser för att hålla ordning.

Kan iofs vara någon blek kille med i gänget men de lär inte stå utanför.
Citera
2022-06-13, 21:48
Medlem
sebbekillens avatar
Saxat från nt.se

Bilen stals natten till måndag
Bilen, en Kia Sportage, som kraschade vid den våldsamma olyckan vid Himmelstalunds camping stals natten mellan söndagen och måndagen vid Albrekstvägen.

- Jag skulle till jobbet vid 06-tiden imorse och upptäckte att bilen var borta.

- När vi letade efter extranyckeln i lägenheten och den också var borta förstod vi vad som hänt. Vi anmälde den stulen nu på måndagsmorgonen, berättar bilägaren för NT.

Bilägaren berättar att flera hört av sig efter att det rapporterats om olyckan i media.

- Jag har fått informera alla som undrar att det inte var vi som var i bilen. Det känns väldigt olustigt det här, säger bilägaren.
Citera
2022-06-13, 21:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbekillen
Saxat från nt.se

Bilen stals natten till måndag
Bilen, en Kia Sportage, som kraschade vid den våldsamma olyckan vid Himmelstalunds camping stals natten mellan söndagen och måndagen vid Albrekstvägen.

- Jag skulle till jobbet vid 06-tiden imorse och upptäckte att bilen var borta.

- När vi letade efter extranyckeln i lägenheten och den också var borta förstod vi vad som hänt. Vi anmälde den stulen nu på måndagsmorgonen, berättar bilägaren för NT.

Bilägaren berättar att flera hört av sig efter att det rapporterats om olyckan i media.

- Jag har fått informera alla som undrar att det inte var vi som var i bilen. Det känns väldigt olustigt det här, säger bilägaren.

Måste ju vara barnens kompisar eller något? De kanske haft hemmafest och de kom oinbjudna..
Citera
2022-06-13, 21:59
Medlem
Åkte förbi olycksplatsen för en stund sen. Stod ett gravljus på platsen. Det kom 4 bilar och alla framfördes utav icke skidåkande personer.
Citera
2022-06-13, 22:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Då är det fastslaget. Finns bara en grupp av människor som samlas vid sjukhus, så att det behövs vakter och poliser för att hålla ordning.

Inte många svenska 14-15-åringar som stjäl bilar heller.
Citera
2022-06-13, 22:03
Medlem
sebbekillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Måste ju vara barnens kompisar eller något? De kanske haft hemmafest och de kom oinbjudna..

Japp, låter troligt med tanke på nycklarna.
Citera
2022-06-13, 22:07
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Inte många svenska 14-15-åringar som stjäl bilar heller.

Jo då det finns en del. Men då brukar det vara 2-3 stycken som stjäl. Sedan samlas ju inte hela orten på akuten, om det sker en olycka. Är det svenskar så brukar den närmaste familjen vara på sjukhuset. Det behövs aldrig polis och väktare. Skönt att veta att vi kan lägga ännu mer pengar på bidragstagarna.
Citera
2022-06-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
https://kartor.eniro.se/?c=58.589132,16.143100&z=16&q=%22Campingv%C3%A4gen ,%20NORRK%C3%96PING%22;233265257;geo&sv=58.591462, 16.140064,5.3242,1.3259,-0.0170,233265257

hur vägen ser ut

Skedde olyckan i den skarpa kurvan söder om Rallybanan?
De körde ffrån Söder mot Norr?
Citera
2022-06-13, 22:14
Medlem
Ja det var mig en fin start på sommarlovet detta, vi stjäl en bil och krockar. Fy fan, fanns det verkligen inget annat dessa idioter kunde komma på att göra? Föräldrarna helt frånvarande som vanligt kan jag tänka mig. Tragiskt med dödsfall men nån djälva måtta får det vara på galenskaper i detta land.
Citera
2022-06-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Väldigt tragiskt detta, ett misslyckande samhället bär stor skuld till.

Nej. Ett misslyckande föräldrarna till dessa barn bär ansvaret till, 100%. Skyll inte på någon annan tack.
Citera
2022-06-13, 22:16
Medlem
Cirkulerar en bild i sociala medier.
Ham*a

*z
Citera
2022-06-13, 22:18
Medlem
Jigsaw74s avatar
Bara tur att dom inte kört in i nån mötande bil eller kört över några lekande barn eller cyklister. Fy fan vilka idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in