Citat:
Ursprungligen postat av
aadde81
Ja, de har ökat i omgångar. Din artikel säger 20 % av JM, numera 30 %.
Om dessa är köpta efter juni 2021 så kan det ju vara SBBs stora uppköp (10% av aktiekapitalet?) som gett den enorma toppen i JM-värderingen. När SBB slutade köpa så pyste allting ut.
Man ska nog inte hålla på med så små aktier som JM, om man inte köper företaget för att få samordningsvinster, eller ser förbättringspotential.
Jag kan inte se någon som helst vinst för en vanlig JM-ägare att SBB numera har 30% av kapitalet. Tvärtom är SBB en kvarnsten. Inte konstigt om de gamla ägarna säljer.
Notera att det är glasklart att byggboomen kommer att sluta nu när räntorna går upp och många räknar med 10.000-tals arbetslösa byggjobbare.