2022-06-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja visst, alla gör det dom känner fungerar bäst. För min del finns bara en divergence indikator jag bryr mig om, CVD

Möjligtvis att jag slänger ett öga på weekly rsi ibland

Ja, BTC "ser" skit ut. Just därför är jag intresserad av en long snart.

Så länge man har något som funkar för en.

Låter som ett svårt sätt att få någon bra risk:reward ratio i alla fall, är det någon specifik support du tror det kommer bounca?

Om det är så du månadssparar är det väl lugnt, men låter som en högrisk trade.
Citera
2022-06-13, 02:33
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Juni 2021: https://www.tradingview.com/x/LdR96Cla/

Juni 2022: https://www.tradingview.com/x/S3073KE0/

En väldigt enkel setup, för den som önskar
Och där tog vi förra månadens lägsta. Då är det bara att hålla tummarna https://www.tradingview.com/x/UeHZhyeM/
Citera
2022-06-13, 02:48
Medlem
Citat:
Och där tog vi förra månadens lägsta. Då är det bara att hålla tummarna https://www.tradingview.com/x/UeHZhyeM/

25200-25400 var botten på index och Binance perp contracts. Ingen support här heller, i jämförelse med setupen 2021. Det var även en korrektion efter gigantisk Covid-19 bull run, sponsrat av amerikanska staten.

Nu har vi varit dubbelt så länge, 165 dagar, under SMA200 gentemot 2021 och touchat SMA en gång och blev rejektad.

Men lycka till
Citera
2022-06-13, 03:06
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Senast RSI var såhär lågt var vid covid våren 2020.

Innan dess var det på dessa nivåer 2018, och då varade det i ca 2 månader.
Jag köpte på mig för 15k idag, hälften ETH och resten BTC.

Kommer inte kunna köpa mer förän slutet av juli men det är tveksamt om vi kommer se nån större rusning innan dess.
Citera
2022-06-13, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Senast RSI var såhär lågt var vid covid våren 2020.

Innan dess var det på dessa nivåer 2018, och då varade det i ca 2 månader.
Jag köpte på mig för 15k idag, hälften ETH och resten BTC.

Kommer inte kunna köpa mer förän slutet av juli men det är tveksamt om vi kommer se nån större rusning innan dess.

Lågt RSI är ju inte riktigt en köp signal. I bear markets så har RSI en tendens att hoppa mellan översålda nivåer till 50-60 för att sedan gå ner igen.

Jag, personligen, tycker inte detta verkar som en bra entry både som trade eller investering. Finns dåligt med support för att få en bra stop loss med bra risk:reward, likaså så tror jag inte detta var selling climax eller botten.

Intressant att följa utvecklingen, speciellt då det är så stor skillnad gentemot för några år sedan. "Buy the dip" är ju inte någon vidare strategi i bear markets, då kör vi "Sell the rally" istället.

Men lämnar det öppet för att jag har fel, även jag är människa.
Citera
2022-06-13, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Lågt RSI är ju inte riktigt en köp signal. I bear markets så har RSI en tendens att hoppa mellan översålda nivåer till 50-60 för att sedan gå ner igen.

Jag, personligen, tycker inte detta verkar som en bra entry både som trade eller investering. Finns dåligt med support för att få en bra stop loss med bra risk:reward, likaså så tror jag inte detta var selling climax eller botten.

Intressant att följa utvecklingen, speciellt då det är så stor skillnad gentemot för några år sedan. "Buy the dip" är ju inte någon vidare strategi i bear markets, då kör vi "Sell the rally" istället.

Men lämnar det öppet för att jag har fel, även jag är människa.

Jag tycker hela krypto handlas med mänskliga känslor som man sätter trendiga tradenamn på. Är alltså en som tycker att det är luft.
Citera
2022-06-13, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag tycker hela krypto handlas med mänskliga känslor som man sätter trendiga tradenamn på. Är alltså en som tycker att det är luft.

Allting handlas med känslor, människor är involverade.

Trendiga tradenamn? Låter som att du inte är trader.
Citera
2022-06-13, 03:49
Medlem
DroidBishops avatar
20k it is then
Citera
2022-06-13, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Allting handlas med känslor, människor är involverade.

Trendiga tradenamn? Låter som att du inte är trader.

Har varit daytradare på hobbynivå när optionsmarknaden tog fart i Sverige och visst är det mycket mänskliga känslor i trading och det bygger till stor del på förtroendet för det underliggande värdet.
Hör nu att massor med optionsstrategier som finns appliceras på krypto och den typen av ren finansiell spekulation växer starkt. Javisst, tror man på krypto så kör hårt, men inte jag.
Citera
2022-06-13, 03:54
Medlem
pixiedust token är vid 25k nu... Vad ska bondfångaren Michael Saylor göra nu?
Citera
2022-06-13, 03:59
Bannlyst
Hoppas på att många ger upp nu, ser gärna att den går ned till 2-3k
Citera
2022-06-13, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Har varit daytradare på hobbynivå när optionsmarknaden tog fart i Sverige och visst är det mycket mänskliga känslor i trading och det bygger till stor del på förtroendet för det underliggande värdet.
Hör nu att massor med optionsstrategier som finns appliceras på krypto och den typen av ren finansiell spekulation växer starkt. Javisst, tror man på krypto så kör hårt, men inte jag.

Finns optionsstrategier där din risk är noll. Att de appliceras låter väldigt konspiratoriskt, men derivata är guld värda.

I crypto så används futures kontrakt i mycket högre utsträckning än optioner.

Förtroende till underliggande värdet låter helt fel. Tror du inte på underlying så köper man ju puts eller LEAPS puts och inväntar nedgången.

Men crypto trades mycket mer på teknisk analys och således människors känslor, än på fundamentals, då det knappt finns några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in