2022-06-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukraina05
OBS! OBS! OBS!
DPR kommer att uppfylla sina internationella åtaganden gentemot Storbritannien.
Brittiska legosoldater kommer att skjutas med brittiska patroner från brittiska vapen. Notan för kulorna kommer att skickas till deras brittiska släktingar, men betalning kan endast göras genom att öppna ett rubelkonto hos Gazprombank.
DPR sa att de inte ser någon anledning att benåda legosoldater som dömts till döden i DPR.
Nu är han inte där mot betalning, så han är inte legosoldat. Trist för grabben, men Bårris har nu inget annat val än att skicka mer vapen. Och det faktum att han var ganska nära att få sparken förra veckan, kräver en väldigt stor sändning vapen. Ryssarna borde vara medvetna om att engelsmännen är några envisa rackare. Det polska flygvapnets sovjetbyggda plan tar kanske en tur förbi Biggin Hill på sin väg Ukraina.
Citera
2022-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Är 8% inflation (som i Eurozonen) eller 17% (som i Ryssland) att föredra tycker du?
Väst vann redan dag 1, Ryssland har förpassats tillbaka till 1950-talet. Hur det går i kriget ändrar inte på det faktum.

FSB sket på sig när Putin beodrade full invasion prutt-full från sitt Sotji-slott.

Finns en anledning varför han började sparka så många från FSB och satt vissa i husarrest, nån måste ju få skulden för ”shitshowen” som skapades för det var ju inte han som missade.
Citera
2022-06-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
En sak är säker.

Det är ingen i väst som kommer att sakna den ryska sprit- och våldskulturen.

Förresten. Ingenting annat heller.

Jag har iallafall inget hemma som det står ”made in russia” på.

Du kommer ha det överallt eftersom Kina äntligen kan dumpa skiten på ngn som är fattig.

Ryssland kommer bli en vasall-stat till Kina. När Putler har sänkt hela sitt land.
Citera
2022-06-12, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja när krigsröken skingrats kommer många förbrytelser att komma i öppen dager. Vad som sällan diskuteras i den judiska västmedian är krigsförbrytelser begångna av ukrainska soldater.

Nä. Varför lägga tid och kraft på något som inte förekommer? Varför ska ukrainska krigsförbrytelser diskuteras när det är s uppenbart att det är ryssjävlarna som påbörjade folkmordet, mördar oskyldiga människor, begår övergrepp i parti och minut? Ryska soldater som skär av öron, läppar, fingrar, könsdelar - för att göra en ”ros”.

Helt meningslöst.

Citat:

Jag kommer inte bli förvånad om det i slutändan visar sig att ukrainska trupper begått fler och värre brott än de ryska trupperna.

Just nu leder ryssarna med 15 000 mot 0.

Det tycker jag ger en rätt bra indikation på dina kognitiva förmågor, din kapacitet att begripa din omvärld, tycker jag.
Citera
2022-06-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saken2
Tycker vi raderar svensk kultur då det mest är Homosex transexuella könsbyten kaos och feminitet

Ni måste ”vinna” i Ukraina först innan ni får möta de Svenska hbtq soldaterna. Ni kommer troligtvis få stjärta upp för dem när ni kommer rullande med era T-34or då, de gillar ju båda könen så de är ju inte så kinkiga.
Citera
2022-06-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
FSB sket på sig när Putin beodrade full invasion prutt-full från sitt Sotji-slott.

Finns en anledning varför han började sparka så många från FSB och satt vissa i husarrest, nån måste ju få skulden för ”shitshowen” som skapades för det var ju inte han som missade.
Jag misstänker att arméledningen iallafall sket ner sig. Så länge det inte pågår ett krig kan arméledningen fortsätta att plundra de väpnade styrkorna och då det ryska systemet är satt upp på ett sätt som förhindrar stävjandet av korruption, så var det riskfritt att rekvirera 100 stridsvagnar, få 50 levererade och dela mellanskillnaden med Puttlers kompis som äger stridsvagnstillverkaren. Men när de plötsligt hade ett krig att utkämpa var de gamla korruptionssynderna inte längre så lätta att dölja. Barnamördare V.Puttin måste ha blivit vansinnig, men fisk ruttnar som bekant från huvudet.
Citera
2022-06-12, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Olof.H
Made in China.. Bra jobbat Grattis !

”Made in China”?

Nä. USA. Tyskland. Taiwan. Sydkorea.

Och Sverige naturligtvis.

Men ingenting som det står made in Russia på.

Hemma hos dig är det tvärtom förstår jag?
Citera
2022-06-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jag misstänker att arméledningen iallafall sket ner sig. Så länge det inte pågår ett krig kan arméledningen fortsätta att plundra de väpnade styrkorna och då det ryska systemet är satt upp på ett sätt som förhindrar stävjandet av korruption, så var det riskfritt att rekvirera 100 stridsvagnar, få 50 levererade och dela mellanskillnaden med Puttlers kompis som äger stridsvagnstillverkaren. Men när de plötsligt hade ett krig att utkämpa var de gamla korruptionssynderna inte längre så lätta att dölja. Barnamördare V.Puttin måste ha blivit vansinnig, men fisk ruttnar som bekant från huvudet.

Putin: Sänd in trupperna.
Arméledning: *svettiga* eftersom de precis brände en halvårs budget på en ny yacht.
Citera
2022-06-12, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saken2
Tycker vi raderar svensk kultur då det mest är Homosex transexuella könsbyten kaos och feminitet

Att det ser ut så hemma hos dig utgör ingen grund för att tro att det ser ut så i hela samhället.

Men i sak så är den kulturen att föredra framför den ryska ”invadera, våldta och slå ihjäl oskyldiga medmänniskor”-kulturen som du är en sån anhängare av.
Citera
2022-06-12, 23:43
Medlem
Citat:
En sak är säker.

Det är ingen i väst som kommer att sakna den ryska sprit- och våldskulturen.

Förresten. Ingenting annat heller.

Jag har iallafall inget hemma som det står ”made in russia” på.

Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Rysk kultur att terrorisera grannar, hota med att döda deras barn och knulla dom i röva?

Seriöst. Om det där är er "kultur" kan ni ta och kärnvapen bomba era egna.

Frågan är dock hur man i EU tänker betala för import av t.ex. naturgas?
Genom sanktioner och blockader av transporter har man nästan helt gjort det omöjligt leverera varor till Ryssland från EU.
De stora förlorarna på sanktionerna är förresten västföretag med tidigare verksamhet i Ryssland, vars tillgångar och fastigheter är i princip värdelösa idag.
Citera
2022-06-12, 23:49
Medlem
Citat:
Nä. Varför lägga tid och kraft på något som inte förekommer? Varför ska ukrainska krigsförbrytelser diskuteras när det är s uppenbart att det är ryssjävlarna som påbörjade folkmordet, mördar oskyldiga människor, begår övergrepp i parti och minut? Ryska soldater som skär av öron, läppar, fingrar, könsdelar - för att göra en ”ros”.

Helt meningslöst.

Just nu leder ryssarna med 15 000 mot 0.

Det tycker jag ger en rätt bra indikation på dina kognitiva förmågor, din kapacitet att begripa din omvärld, tycker jag.
Så är det. Och om vi ser tillbaka på 1900-talet så kan jag inte komma på något fall där arméer under krig begått omfattande övergrepp på civila medborgare i det egna landet, med undantag för den Röda Armén under andra världskriget.
Citera
2022-06-12, 23:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Frågan är dock hur man i EU tänker betala för import av t.ex. naturgas?
Genom sanktioner och blockader av transporter har man nästan helt gjort det omöjligt leverera varor till Ryssland från EU.
De stora förlorarna på sanktionerna är förresten västföretag med tidigare verksamhet i Ryssland, vars tillgångar och fastigheter är i princip värdelösa idag.

Större chans att man importerar gas från andra länder.

De största förlorarna är egentligen Ryssland. De största vinnarna är andra aktörer.

Follow the money...
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2022-06-12 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in