• 1
  • 2
2022-06-12, 23:12
Medlem
Hej!
Jag har gett upp att få jobb. Omöjligt pga belastningsregister.

Har funderat på att dra till Norge och söka jobb där, Norge har ju bättre välfärd och det anses väl lättare att få jobb där?

Skulle de i Norge på något sätt kunna få tillgång till mitt svenska belastningsregister eller kan jag få vilket jobb som helst där så länge jag inte lyckas bli jagad av norsk polis?

Är det lätt att flytta till Norge?
Citera
2022-06-12, 23:19
Medlem
Lite info i denna tråd :
(FB) Jobb i Norge - belastningsregister i Sverige
Citera
2022-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade det inte varit bättre att tänka till innan du hamnade i skiten?
Nu kommer du få leva med pricken en tid framöver pga din egen dumhet.
Berätta gärna vad du åkt dit för och säg det sen till drösen av andra som säkert funderar på att göra samma sak. Vi kan ha dig som avskräckande exempel.

Det är lätt att vara efterklok, moralkakor är inte särskilt behjälpliga.

TS: Skaffa dig en utbildning, kvalificerade arbeten begär mer sällan belastningsregister.
Citera
2022-06-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Lite info i denna tråd :
(FB) Jobb i Norge - belastningsregister i Sverige

Tack!
Citera
2022-06-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Det är lätt att vara efterklok, moralkakor är inte särskilt behjälpliga.

TS: Skaffa dig en utbildning, kvalificerade arbeten begär mer sällan belastningsregister.

Ja, vad sägs som en master i kriminologi?
Citera
2022-06-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Hej!
Jag har gett upp att få jobb. Omöjligt pga belastningsregister.

Har funderat på att dra till Norge och söka jobb där, Norge har ju bättre välfärd och det anses väl lättare att få jobb där?

Skulle de i Norge på något sätt kunna få tillgång till mitt svenska belastningsregister eller kan jag få vilket jobb som helst där så länge jag inte lyckas bli jagad av norsk polis?

Är det lätt att flytta till Norge?
Korta svaret är ja.

Men sköt dig här. Det är så jävla skämmigt med alla blattar och knarkare som reser från Sverige till Norge för att leva fan I svenska zigenarkollektiv. Satsa på att bygga en dig själv. Med 2 jobb kan du utan problem tjäna 1 miljon om året.

Har du utbildning?
Citera
2022-06-12, 23:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Helvete vad människor som du är patetiska.
(Nej, jag har inget i mitt belastningsregister)

Ändå tog du åt dig av ett inlägg som absolut inte var riktat till dig?
Citera
2022-06-12, 23:38
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Kanske inte men de behövs och hade TS använt förståndet innan pricken kom in i registret så hade denne kanske nu haft ett jobb.
Många ungdomar vill vara vuxna när de passar dem och annars ska de fortsätta räknas som det barn de är.

Jag har själv levt i snart 50 år och inte varit i kontakt med polisen förutom någon fortkörning med kamera och allmän trafikkontroll.
Jag är född med konsekvenstänk.

Ja men då hade inte TS förståndet till det och han är knappast den enda som har gått igenom en sån period. Ska vi fokusera på det som hänt som vi inte kan ändra eller fokusera på hur vi kan hjälpa TS framåt i fortsättningen?

Det är inte direkt svårt att sitta och säga till vad andra borde göra och borde ha gjort det krävs verkligen inte ett skit av en. Och det är inte där vi är nu och alla gör inte som alla andra så kanske sluta sitta på sin höga häst och göra det bästa av just nu och framtiden istället?
Citera
2022-06-12, 23:48
Medlem
Beror självklart på vilket yrke du tänker. Dagis = kan bli problem. Ventilationsmontör = inga problem.

Svenskar är omtyckte i Norge för att dom till skillnad från polackjävler m.m inte ringer in sjuka varannan dag, jobbar hårt och pratar språk man forstår. Just nu skriker Norge efter arbetskraft så stanna inte kvar i Sverige en dag till utan åk till Norge och tjäna cash och håll din lilla belastningsregister-hemlis för dig själv.
Citera
2022-06-13, 00:04
Medlem
Citat:
Kanske inte men de behövs och hade TS använt förståndet innan pricken kom in i registret så hade denne kanske nu haft ett jobb.
Många ungdomar vill vara vuxna när de passar dem och annars ska de fortsätta räknas som det barn de är.

Jag har själv levt i snart 50 år och inte varit i kontakt med polisen förutom någon fortkörning med kamera och allmän trafikkontroll.

Kul för dig, föga behjälpligt för TS.
Citera
2022-06-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Ja, vad sägs som en master i kriminologi?

Jag hade nog rekommenderat något som är mer eftertraktat på arbetsmarknaden men för all del.
Citera
2022-06-13, 00:13
Medlem
Citat:

Är du född med konsekvenstänk så har du bara haft tur. Har du förvärvat ett konsekvenstänk genom erfarenheter så har du bara haft tur. Hur bra vi är på att förutse konsekvenserna av våra handlingar handlar i grund och botten bara om slumpen. Vi har liksom inte fri vilja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in