Citat:
Nei, jeg vet ikke hvem han reiste med. Eller hvorfor han var invitert med. Energi var et av temaene for delegasjonen.
Jeg tror ikke det har vært skrevet noe i mediene om turen til Kina. Tror det var en bruker her inne som visste at TH hadde vært med der.
Og jeg vet heller ikke hvor lett eller vanskelig det er, å få kjøpt fentanyl i Kina. Men jeg tror det er lett å få kjøpt mobiltelefoner der. Og andre elektroniske duppeditter.
Vi vet heller ikke hvordan reisen foregikk. Om det var direkteflyvninger, eller om det kan ha vært mellomlandinger med stop-over.
Men, jeg er enig i det mange andre også mener, at om TH hadde leid leiemordere til å drepe AE, så ville drapet ha skjedd mens han var i Kina. Da hadde det ikke vært noen som helst tvil om THs eget alibi.
Derfor tror jeg at TH står bak selve drapshandlingen selv. Men nøyaktig hvordan han har gjort det, det vet jeg ikke.
Jeg tror ikke det har vært skrevet noe i mediene om turen til Kina. Tror det var en bruker her inne som visste at TH hadde vært med der.
Og jeg vet heller ikke hvor lett eller vanskelig det er, å få kjøpt fentanyl i Kina. Men jeg tror det er lett å få kjøpt mobiltelefoner der. Og andre elektroniske duppeditter.
Vi vet heller ikke hvordan reisen foregikk. Om det var direkteflyvninger, eller om det kan ha vært mellomlandinger med stop-over.
Men, jeg er enig i det mange andre også mener, at om TH hadde leid leiemordere til å drepe AE, så ville drapet ha skjedd mens han var i Kina. Da hadde det ikke vært noen som helst tvil om THs eget alibi.
Derfor tror jeg at TH står bak selve drapshandlingen selv. Men nøyaktig hvordan han har gjort det, det vet jeg ikke.
Denne artikkelen med overskriften "Bitte små mengder kan drepe på sekunder" i Aftenposten fra 2017 omtaler den økende bruken av fentanyl i USA.
Der står det bl.a. følgende:
– Det meste av fentanyl på det amerikanske markedet kommer fra Kina
Stoffet er billig, lett tilgjengelig og fordi det er så sterkt og konsentrert – enkelt å smugle.Det er i løpet av de siste årene også blitt mer vanlig med bruk av fentanyl som rusmiddel også i Norge.
Det er bl.a. benyttet som reseptbelagt legemiddel som ofte kommer i form av doseringsplaster, der
stoffet er blandet ut i en slags tyktflytende gelé som skal gi jevn tilstrømming til blodbanen.
Jeg har lest i noen norske rusfora at det ikke er uvanlig å åpne slike plastere og skrape ut
innholdet, slik at man skal kunne innta doser sterke nok til å gi rusvirkning. Det er visstnok
ikke uvanlig at folk med denne metoden utsetter seg for overdoser som bl.a. kan gi respirasjonssvikt
og i verste fall føre til dødsfall.
Jeg gjentar meg selv, men understreker at dersom en har til hensikt å ta livet av noen
uten at det behøves noen til å utføre selve handlingen, er forgiftning med dette stoffet
kanskje den mest effektive metoden, f.eks. administrert i mat eller drikke. Skulle offeret
mot formodning ikke innta stoffet, står man uten større risiko for avsløring, slik f.eks.
et mislykket fysisk angrep ville medføre.
Citat:
I følge boken var visst TEH's utsagn, fra når han først gikk inn i huset, at "det var noe søl på gulvet".
Jeg får omtrent frysninger, når vi nå vet at dette var de såkalte "slepesporene".
Hvorfor det er kun TEH, og ikke TH, som så dette "sølet" (fy faen...), kan man jo bare lure på.
Jeg får omtrent frysninger, når vi nå vet at dette var de såkalte "slepesporene".
Hvorfor det er kun TEH, og ikke TH, som så dette "sølet" (fy faen...), kan man jo bare lure på.
Hvis antagelsen stemmer om at TH ikke gjennomgikk huset først, men ringte TEH og HHB1 mens
han fremdeles var utendørs, er det ikke utenkelig at dette var for å ikke tråkke ned åstedet
med egne sko. Så da er det kanskje mulig at han har møtt TEH på utsiden og latt ham gå
inn for å se, mens TH selv ble stående ute.
Senast redigerad av Svartediket 2022-06-12 kl. 20:24.
Senast redigerad av Svartediket 2022-06-12 kl. 20:24.