2022-06-12, 14:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag hittade originalkällan och la till det i den dagliga uppdateringen jag postar.

Vad bra, har du postad den uppdateringen idag? Var tar du din lista på Ryska förluster enligt Ukraina? Jag läste den alltid på https://twitter.com/DefenceU men de har slutat med den (De har mycket färre inlägg i över huvud taget).
Citera
2022-06-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
NATO skapades som en försvarsallians mot SOVJET. Sovjet finns inte längre.

Exempelvis fastslog NATO på Warzsawa-mötet 2016 att de skulle sätta sina vapen nära Rysslands gränser. Och du menar att det inte var ett beslut riktat direkt mot Ryssland?

Jösses grabben, du är naiv. Väx upp.

“The purpose of the NATO alliance is "to keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down.” Lord Ismay.

Nä Sovjet finns inte näe. Men hela makt strukturen sitter kvar precis som innan.

Så frågan är skyddar man sig mot strukturen eller mot ett namn.

Att skydda sig mot ett namn är rätt överdrivet.
Citera
2022-06-12, 14:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ett lager med NATO-ammunition hittades av LPR-scouter i ett bostadshus i staden Severodonetsk, medan de städade ett bostadsområde.
https://www.youtube.com/watch?v=VxFUYXtAs4o
Ja vad säger man?.. Ryssarna lär ju tacka och ta emot gratis Nato-ammunition.

De använder inte samma ammunition.
Citera
2022-06-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad bra, har du postad den uppdateringen idag? Var tar du din lista på Ryska förluster enligt Ukraina? Jag läste den alltid på https://twitter.com/DefenceU men de har slutat med den (De har mycket färre inlägg i över huvud taget).
Jag tar uppgifterna från Ukrainas försvarsministeriums facebook sida.
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
Dagens uppdatering 2022-06-12
Citera
2022-06-12, 14:25
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Om du verkligen inte förstår i vilket syfte detta utförs. Så förstår jag varför du inte fattar vad som pågår i denna konflikt överhuvudtaget.
Jag vi andra generationens krigsbarn som då är ett resultat av WW - 2 och kommer från gamla militär släkten förstår mycket väl vilka svin Nazisterna är.
Citera
2022-06-12, 14:28
Medlem
Citat:

Exempelvis fastslog NATO på Warzsawa-mötet 2016 att de skulle sätta sina vapen nära Rysslands gränser. Och du menar att det inte var ett beslut riktat direkt mot Ryssland?

“The purpose of the NATO alliance is "to keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down.” Lord Ismay.
Motpolen till NATO var Warszawapakten som upplöstes 1 juli 1991.
Citera
2022-06-12, 14:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag bryr mig om att Donbas befolkning ska få leva ifred utan hot från beväpnade nazister.

Annars bryr jag mig enbart om pengar. Alla politiska partier och politiker är skrattretande dåliga. Svensk politik har blivit ett skämt. Ett riktigt dåligt skämt.

Nej. Du bryr dig inte om pengar. Hade du gjort detta så hade du ställt dig på NATOs sida. Du har valt Rysslands sida för du vill känna vinst. Vinner Ryssland så vinner du. Men du ska veta att Ukraina kommer bli en del av väst och Ryssland kommer få problem med att leverera gas då kriget handlar om gas. Då kommer du känna dig som en förlorare när Ryssland tvingas flytta närmare Kina.

Jag vet att du som imperialist hatar Sverige.
Citera
2022-06-12, 14:37
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Mot Sovjet ja men inte Ryssland. Nato höll på självdö men Rysslands väg mot diktatur, febriga drömmar om storryssland har skakat nytt liv i Nato igen. Bra jobbat Ryssland!

Rysslands terrorkrig i Ukraina har gjort Nato större och starkare än någonsin.
Citera
2022-06-12, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Joe Biden har posten som högste befälhavare för Nato, vilket gör att i dagsläget kan han kommendera ut Natoländernas styrkor, vart han vill och när han vill.
Lite mer komplicerat än så är det.
Citera
2022-06-12, 14:38
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja? Och detta tack vare Putin. Jämfört med tidigare ryska makthavare är han ett fynd. Nykter, ordning och reda, förstår hur ekonomi fungerar.

Man får skynda långsamt. Ryssar är ett pragmatiskt folk, om de ser sin levnadsstandard förbättras så bryr man sig inte om vilket politiskt system som råder. Demokrati ger inte välstånd per automatik.
Vi kan ju även flika in att Ryssland fick tålmodigt vänta i hela 18 år på att få vara med i det internationella handelsutbytet och under hela tiden behöva leva med strafftullar på sina exportprodukter.
Här snackar vi om mobbning på hög höjd!
Citera
2022-06-12, 14:38
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fan vad märkligt det är att vart de än vänder kameran i Ukraina så ser man en swastika-tatuering. Bläddra bland bilderna så hittar ni en civil som genomsöker en skåpbil. Kolla armen.

https://www.reuters.com/world/europe/battle-ukraines-east-rages-zelenskiy-vows-retake-territory-2022-06-07/

Ukraina ÄR det mest nazistiska landet i världen.
Kanske det men det är iaf inte det mest ryska landet och det är det som spelar roll idag.
Citera
2022-06-12, 14:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vi kan ju även flika in att Ryssland fick tålmodigt vänta i hela 18 år på att få vara med i det internationella handelsutbytet och under hela tiden behöva leva med strafftullar på sina exportprodukter.
Här snackar vi om mobbning på hög höjd!
Ja stackars Ryssland. Offerkoftan sitter fint. De motgångar som drabbat Ryssland förut måste kännas som en frisk fläkt jämfört med vad som är idag och vad som kommer.

Ingen vill ens ta i Ryssland med vantar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in