2022-06-12, 13:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Demokrati är kanske inte lösningen på alla länders problem. Ryssarna har ju fått se sin levnadsstandard höjas till nästan västerländsk nivå under Putins år vid makten. De flesta är mer än nöjda med sin "diktator" vid rodret.

Ja. Levande standarden ökar - bara i stora städer.
Citera
2022-06-12, 14:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
.

Läs historia. Över 14000 människor i Donbas har dött i Ukrainas utrotningskrig mellan 2014-2022. Kriget har legat stilla under de senaste åren, men blossade upp igen i slutet av 2021. Ryssland dödar inga civila, de har gått in för att stoppa dödandet.

Nej. Jag tjänar alldeles, alldeles för mycket för att rösta på dom. Skulle förlora jättemycket om dom kom i regeringsposition. Enbart M gynnar min egen ekonomi.

Säg det till FN och OSSE.

M är motståndare till Ryssland. Och du verkar vara motståndare till att Ukraina ska vinna.
Citera
Medlem
Citat:
Demokrati är kanske inte lösningen på alla länders problem. Ryssarna har ju fått se sin levnadsstandard höjas till nästan västerländsk nivå under Putins år vid makten. De flesta är mer än nöjda med sin "diktator" vid rodret.

25 procent av befolkningen som har utedass ser jag mer som en levnadsnivå av Kongo.

Jag säger som Churchill "Demokrati är det värsta styrelseskicket, förutom alla andra som någonsin provats".

Demokrati fungerar endast i länder som nått en viss nivå av civilisering. Självklart fungerar inte demokrati i en stat som inte är en rättsstat eller garanterar folks egendom. Ryssland är ett bra exempel på att ha för låg civiliseringsgrad för demokrati. Tyvärr vill inte Putin civilisera Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:

Och vad tror du det beror på? Låt mig höra.

Snälla säg inte att du inte fattar varför levnadsstandarden gick up i Ryssland?

De fick tillgång till världsmarknaden.

Du skulle kunnat sätta en groda vid makten och levnadsstandarden skulle gått upp ändå.

Och jag skulle lugnt kunna påstå att om Ryssland då skulle tagit valet att ändra sitt land till en demokrati skulle de varit extremt mycker rikare (om man ser till bnp) än de är idag.
Citera
2022-06-12, 14:03
Medlem
Citat:
Över 14000 människor har dött, flertalet mellan 2014-2015. Därefter har minskavtalen hjälpt. Men Ukraina började mobiliserade sina nazistbataljoner vid slutet av 2021 och började eskalera sin bombning av civilbefolkningen igen. Står om det här: https://www.crisisgroup.org/content/conflict-ukraines-donbas-visual-explainer

Finns många rapporter som visar hur det såg ut alldeles innan operationen startade, här är för Feb. 17 https://reliefweb.int/attachments/8f0bd3bf-15ac-3385-b463-a17d7dd1460d/2022-02-17%20Daily%20Report_ENG.pdf

Ja, 14 tusen människor dog i Rysslands krig mot Donass. Rysslands bär ansvaret.
Citera
2022-06-12, 14:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ryssland har sagt länge att de kommer att vidta åtgärder om en fortsatt expansion sker mot deras gränser. NATO började planera att sätta sina vapen vid Rysslands gränser 2016 och har skickat vapen till Ukrainas galna nazistbataljoner under många år som använt dom i sitt etnisk utrotningskrig mot befolkningen i Donbas. Ryssland har all rätt att skydda sina gränser och hjälpa människor i nöd.

Och? Låt NATO expandera då.
Ryssland hjälpte inte folket i Mariopol. Folket är knappast glada där.

Dessutom flyr mest Ukrainare till väst jämfört med Ryssland. Frågor på det?
Citera
2022-06-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Kurder har jag inte läst någonting om.
Men däremot så har Checen och deras Kadyrov satt upp ett till regemente så nu finns det två Akhmat - regementen och som är underställda militärpolisen med bevakning och städar och rensar bort de sista motståndsfickorna där Nazisterna gömmer sig i de befriade områdena och städer de har även en stor del i den humanitära delen med att frakta in förnödenheter sjukvårdsmatriell mm.

Det häftigaste förra veckan var ju att ryssarna körde skolbarnen på taket av trupptransportfordon till och från skolan i Good old russian style.

Du fattar att som militärer köra skolbarn på ett tak av ett trupptransportfordon. Kallas för mänskliga sköldar va?

Det är ännu vidrigare när du gör det med barn från området du ockuperar.
Senast redigerad av Acekorv 2022-06-12 kl. 14:10.
Citera
2022-06-12, 14:06
Avstängd
Ett lager med NATO-ammunition hittades av LPR-scouter i ett bostadshus i staden Severodonetsk, medan de städade ett bostadsområde.

https://www.youtube.com/watch?v=VxFUYXtAs4o

Ja vad säger man?.. Ryssarna lär ju tacka och ta emot gratis Nato-ammunition.
Citera
2022-06-12, 14:09
Medlem
leachs avatar
Citat:
Hur menar du att de skulle ha gjort det?

Du pratar dynga. Vem bryr sig om vad en lögnaktig förövare själv säger eller tar den på allvar? Läs lite nutidshistoria. Det finns några länder som heter Jugoslavien, Irak, Libyen och Afghanistan. Alla förstörda av USA och NATO. Miljoner människor döda. Systematiska krigsförbrytelser. Vilket land åberopade artikel 5 för att NATO skulle invadera dessa länder? Inget.

Att ens jämföra vad Rysslandskulle ha gjort med USA och NATO är inget annat än patetiskt.

Läs lite själv. Ett av dina nämnda länder finns inte gissa vilket
Citera
2022-06-12, 14:10
Medlem
Taggads avatar
Citat:
De länder som redan är med i Nato och hyser amerikanska trupper kan man inte göra något åt. Men ryssarna kan fortfarande försöka hindra att Ukraina går med i Nato, genom att ta kontroll över landet.
Det har avslöjats som ytterligare en lögn från mytomanen i Kreml eftersom Finlands blivande NATO-gräns till Ryssland blir 1 340 km. Bara att tugga i sig verkligheten.

Vågar påstå att bakom lögnerna om nynazzar och Nato är motivet till blundern att anfalla Ukraina grandiositeten beläget mitt i mellan Putins öron.:
1. Grandios självbild
2. Besatta av framgång
3. Tror sig vara unika
4. Kräver överdriven beundran
5. Uppblåst tro på sina rättigheter
6. Utnyttjar andra
7. Brist på empati

https://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/9-tecken-som-kan-genomskada-en-narcissist/

Senast redigerad av Taggad 2022-06-12 kl. 14:25.
Citera
2022-06-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Nej det är för att undvika minor. Då är det säkrare att sitta på taket än inuti fordonet.

Om du verkligen inte förstår i vilket syfte detta utförs. Så förstår jag varför du inte fattar vad som pågår i denna konflikt överhuvudtaget.
Citera
2022-06-12, 14:15
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Säg det till FN och OSSE.

M är motståndare till Ryssland. Och du verkar vara motståndare till att Ukraina ska vinna.

Jag bryr mig om att Donbas befolkning ska få leva ifred utan hot från beväpnade nazister.

Annars bryr jag mig enbart om pengar. Alla politiska partier och politiker är skrattretande dåliga. Svensk politik har blivit ett skämt. Ett riktigt dåligt skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in