Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Nej, kan ej slang. Alltså han menar ju någon person. Men betyder Shurda någon speciell typ av person? Typ fiende, golare etc etc?
Svar: Googlade: "Shurda betyder grabb eller kille. På senare år har ordet blivit särskilt känt i Sverige tack vare youtubern och artisten Anis don Demina, som haft med ordet shurda flera gånger i sina låtar."
OK, jag förstår, men han verkar tala om killar/personer allmänt. Det är nog mest tillfälligheter och drogpåverkan som avgör vem som drabbas...
Citat:
Ursprungligen postat av
Baraettfan96
Jag såg en lajv från hans insta om det var för ett eller två år sedan där han satt helt tyst i ungefär 30/40 min och skrev massa grejer i chatten bland annat skrev han i stil med ” jag är den enda rapparen som klippt tre shurdas” sen stängdes lajven av nån sekund senare. Precis nån timme efteråt öppnar han en ny lajv där han bara filmar taket i bostaden han befinner sig i och då hör man att AC säger till nån annan ” ska du röka en jolle innan det här? Ungarna börjar ta på sig handskar. Har du hagelbrakaren.” 😂
Har han varit misstänkt för fler än ett mord? (Förlåt om det varit uppe - dåligt minne). Måste varit ganska väck för att snacka så på liven... Men det verkar ju vara något inom honom som "vill ut" med tanke på Turkiet-tiktoken ("två mördare"). Kanske tuggar mycket om sådant "under the influence"...
Skillnad med raptexter då finns deniability att det är konst. "Jag rappar bara om livet här i orten - grejer som folk häromkring varit med om..." eller "Jag brukar ta inspiration från amerikanska rap-låtar och gör egna på svenska, det är inget som hänt på riktigt".