Spännande nästan mer spännande än F1. Eller vad tycker ni ?
Jag tycker det är svårt att hitta någon endaste enskild motorsportsklass som är mindre spännande än F1, och då har jag ändå följt om vartannat säkert runt 100 olika racingserier dom senaste 15 åren, beroende på vilka som livestreamats och vilka som har förare jag hejar på.
Dagens race fick väl dock ingen bra start, killarna väntade inte ens till mörkret i år innan dom körde på Flörsch'an i #47'an, hon hamnade i kattsanden redan på varv 1, och #85 fick problem 10min senare. Har inte kollat hela racet, har zappat mellan annan sport, men jag tror inte #1'an med Lilou har råkat illa ut än? Får hoppas alla tre klättrat upp till top 10 tills imorgon. Iron Dames-#85'an är uppe på 11'te(PIC) just nu faktiskt. #1 på 12'te, #47 dock är nere på 25'te 7 varv efter.
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ledarna.
Toyota leder därefter Glickenhaus racing och Jota och Team Penske.
Spoiler för ställningen i ett direktsänt 24 timmars-race? Du är för hänsynsfull.
Nu är ivarjefall alla annan sport slut(även om jag har på Formula Drift och Radical USA i två andra streams) så nu kan man kan kolla några timmar oavbrutet tills det är dags för Trucks-racet med Hailie Deegan 01:30, hennes #1'a startar 9'a inatt, har blivit väldigt bra på att kvala.
Ja synd att Toyota är ensam på toppen även i år. Var väl tänkt att Peugeot skulle hoppa på men sköt upp starten till Monza. Hoppas bör frukt och slåss i toppen nästa år. Sjukt taggad på det med Ferrari och alla som är sugna.
Förvisso har ju natten bara börjat och det kan hända saker förvisso borde väl Toyota ha koll men lite hett över radion nyligen!
Ni har säkert koll men slår ett slag för denna då det är sjukt nice att bara lyssna på detta härliga lopp. http://player.radiolemans.co/
Det går i direktsändning på danska TV2 Lorry. Det brukar alltid vara någon som kraschar på natten. Det är dock bra väder denna gång. Det brukar vara danskar med men vet inte om någon svensk är med. Två Toyota främst just nu.
Det går i direktsändning på danska TV2 Lorry. Det brukar alltid vara någon som kraschar på natten. Det är dock bra väder denna gång. Det brukar vara danskar med men vet inte om någon svensk är med. Två Toyota främst just nu.
Är ganska så sällant att ngn av toppbilarna i högstaklassen av Le Mans kraschar. Men visst, allt kan ju hända. Och såhär långt har det varit ett tvålopps race mellan Toyotorna - precis som de sista 4-5 åren.
Vad jag vet, så är det inga svenskar som deltar i år. Var länge tänkt att Henrik Hedman skulle köra LMP2, men det ändrades i sista minuten.
Vad jag vet, så är det inga svenskar som deltar i år.
Du räknar inte Alexander West i #59'an som svensk? Normalt kör han bilar med #88 eller #188 även om teamet heter Garage 59. Kom 2'a senast för några veckor sedan i en McLaren på Donington i British GT där han gjorde ett gästinhopp. Direktsändes på MotorsportTV.
OffTopic: West tycker jag tävlar nästan varenda helg i någon GT-serie, känns som att han är den svensk som tävlar allra mest i internationell motorsport, kör i 4-5 olika GT-serier.
Edit: Kan tilläggs att svenskan Mia Flewitt tävlar heltid i British GT, kör i en McLaren hon med, med #76 på fronten, så hon är 50% av anledningen att jag kollar på dom racen.
Edit2: #85'an uppe på 10'de plats nu i GTE AM. Den låg sist. #1 på 9'de. #47 på 24'de i LPM2.
Senast redigerad av pumahunter 2022-06-12 kl. 10:03.
Du räknar inte Alexander West i #59'an som svensk? Normalt kör han bilar med #88 eller #188 även om teamet heter Garage 59. Kom 2'a senast för några veckor sedan i en McLaren på Donington i British GT där han gjorde ett gästinhopp. Direktsändes på MotorsportTV.
OffTopic: West tycker jag tävlar nästan varenda helg i någon GT-serie, känns som att han är den svensk som tävlar allra mest i internationell motorsport, kör i 4-5 olika GT-serier.
Edit: Kan tilläggs att svenskan Mia Flewitt tävlar heltid i British GT, kör i en McLaren hon med, med #76 på fronten, så hon är 50% av anledningen att jag kollar på dom racen.
Edit2: #85'an uppe på 10'de plats nu i GTE AM. Den låg sist. #1 på 9'de. #47 på 24'de i LPM2.
Kände inte till West, men såg när hans bil sade stopp.
_ _ _ _ _ _ _ _ _
LMP1 har som väntat varit en riktig sömnpiller. Men desto mer intressant är det i GTE-PRO och LMP2. Riktigt klantigt av LMP2-föraren som på ngt märkligt vis tog ut den sista Corvetten, AF Corse (51) cruisar mot totalsegern i den största GT-klassen.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-06-12 kl. 11:22.
Kände inte till West, men såg när hans bil sade stopp.
Jag såg det inte själv men enligt timing and scoring så var det West som satt bakom ratten när bilen gav upp?
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Riktigt klantigt av LMP2-föraren som på ngt märkligt vis tog ut den sista Corvetten..
Perrodo i bilen i mitten hade ingen uppsikt åt vänster och Corvetten utan var helt fixerad på bilen till höger om honom, när 47'an(det var inte Flörsch som körde vid tillfället) gjorde en lite manöver åt vänster sannolikt pga vägens ojämnhet, så Perrodo möjligtvis överreagerade lite och svängde vänster för mycket, precis när han körde över ett gupp vilket förvärrade bilens rörelse än mer, varvid han körde in i Corvetten. Sånt som händer.
---
Edit: Iron Dames-Ferrarin #85 är uppe på 8'de nu, dom låg 23'a. Det är ett kluster av 7 bilar där inom spannet av mindre än två varv runt placeringarna 6 till 12.
Senast redigerad av pumahunter 2022-06-12 kl. 11:56.
Jag såg det inte själv men enligt timing and scoring så var det West som satt bakom ratten när bilen gav upp?
Perrodo i bilen i mitten hade ingen uppsikt åt vänster och Corvetten utan var helt fixerad på bilen till höger om honom, när 47'an(det var inte Flörsch som körde vid tillfället) gjorde en lite manöver åt vänster sannolikt pga vägens ojämnhet, så Perrodo möjligtvis överreagerade lite och svängde vänster för mycket, precis när han körde över ett gupp vilket förvärrade bilens rörelse än mer, varvid han körde in i Corvetten. Sånt som händer.
1. Korrekt, West var pilot när motorn gav sig.
2. Ja, det är ju sådant som kan hända. Men just den incidenten är bland det mest amatörmässiga som jag har sett inom racing på väldigt länge.
Perrodo gick dock strax bort till Corvette Racing’s garage efter missen och beklagade sig.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-06-12 kl. 12:07.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!