Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Argumenten? Ja de berättade det klart o tydligt!! Att ingen av reviosnsisterna kan besvara var tog de vägen?
Okej, fast detta är inte ett argument, utan ett påstående. Jag undrar vad deras motargument till bevisbilden är. I ditt citat ovan så återges argument som jag aldrig tidigare hört, om att deportationer skulle ha skett till Minsk och Östersjöregionen innan lägren ens öppnade... Inget av mina argument har sin utgångspunkt i såna uppenbart felaktiga föreställningar.
Citat:
Bodde de inga judar innan i dessa länder?
Tja, enligt er så "utrotades" ju alla judar, så rimligen borde ju inga ha dykt upp överhuvudtaget, vare sig västerländska eller östeuropeiska.
Citat:
Hur vet man de var västerländska? De kan väl åkt dit innan 1940 ?
Jag har redan återgivit rapporter om västerländska judar som "befriats" av sovjeterna. Till exempel återgav jag en rapport om tusentals franska judar från Paris som hittats oförklarligt i Ukraina. Men jag antar att detta bara var den stora Paris-judiska diasporan som bosatt sig i Ukraina före kriget?
Citat:
Då borde det finnas transportlistor från dessa läger? Varför finns inte det? Det är inte hundratals utan 100 000 tals personer vi snackar om.
Reinhardt-lägren demolerades som bekant ganska tidigt i kriget, så det faktum att ingen dokumentation eller transportlistor från dessa läger finns bevarade idag är ju knappast förvånande. Vad gäller "hundratusentals personer" så har jag bl.a. citerat en rapport från den judiska pressen om hur 400 000 judar från sovjetiskt territorium deporterats av Stalin djupare in i Sovjetunionen efter kriget. Rapporterna om Stalins judedeportationer är för övrigt historiografiskt intressanta med hänsyn till Tysklands policy om judedeportationer till Östeuropa och det faktum att det inte finns några bevis för "utrotning" av judar.