2022-06-05, 20:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men de finns bara i ord, inte dokumenter.

Är det ett problem om någonting enbart "finns i ord" och om det inte finns några "dokumenter" som bevisar påståendet?

Citat:
Hur vet du han ljuger?

Om någon påstår att det vanligaste svaret från revisionister på frågan om var de judar som deporterades via Treblinka, Belzec och Sobibor tog vägen, är att man "inte vet", så är detta en lögn. Det vanligaste svaret från revisionister är att de deporterades vidare till Östeuropa. Om någon påstår att det vanligaste svaret från ortodoxa förintelseforskare på samma fråga är att man "inte vet" var de tog vägen, så ljuger man också. Eller hur?

Citat:
Eric Hunt, David Cole och Marc Weber

Jean-Claude Pressac, Fritjof Meyer och Karin Orth.

Citat:
Om det hade stämt vad du säger så hade de tagit upp det

Men vad var argumenten?
Citera
2022-06-05, 20:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Argumenten? Ja de berättade det klart o tydligt!! Att ingen av reviosnsisterna kan besvara var tog de vägen?

Okej, fast detta är inte ett argument, utan ett påstående. Jag undrar vad deras motargument till bevisbilden är. I ditt citat ovan så återges argument som jag aldrig tidigare hört, om att deportationer skulle ha skett till Minsk och Östersjöregionen innan lägren ens öppnade... Inget av mina argument har sin utgångspunkt i såna uppenbart felaktiga föreställningar.

Citat:
Bodde de inga judar innan i dessa länder?

Tja, enligt er så "utrotades" ju alla judar, så rimligen borde ju inga ha dykt upp överhuvudtaget, vare sig västerländska eller östeuropeiska.

Citat:
Hur vet man de var västerländska? De kan väl åkt dit innan 1940 ?

Jag har redan återgivit rapporter om västerländska judar som "befriats" av sovjeterna. Till exempel återgav jag en rapport om tusentals franska judar från Paris som hittats oförklarligt i Ukraina. Men jag antar att detta bara var den stora Paris-judiska diasporan som bosatt sig i Ukraina före kriget?

Citat:
Då borde det finnas transportlistor från dessa läger? Varför finns inte det? Det är inte hundratals utan 100 000 tals personer vi snackar om.

Reinhardt-lägren demolerades som bekant ganska tidigt i kriget, så det faktum att ingen dokumentation eller transportlistor från dessa läger finns bevarade idag är ju knappast förvånande. Vad gäller "hundratusentals personer" så har jag bl.a. citerat en rapport från den judiska pressen om hur 400 000 judar från sovjetiskt territorium deporterats av Stalin djupare in i Sovjetunionen efter kriget. Rapporterna om Stalins judedeportationer är för övrigt historiografiskt intressanta med hänsyn till Tysklands policy om judedeportationer till Östeuropa och det faktum att det inte finns några bevis för "utrotning" av judar.
Citera
2022-06-05, 21:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Men samma sade David Irving i rättegången! "ho holes, No holoquast!" Det fick han äta upp! Så hur vet du det inte var hål?

Irving hade ju helt rätt på denna punkt. Eftersom det inte finns några bevis för att det någonsin existerat några hål i taket på "gaskamrarna", så har "förintelsen" heller inte ägt rum. Tvärtom: det finns flygfotografier från de påstått intensiva "utrotningsmånaderna" under 1944, som tydligt visar att det inte fanns några hål i taket.

Så varifrån kom gasen?

Citat:
Så om någon påstod det förekom gasning av människor i en stor sal (gaskammare?) så kan det vara troligt? eller väldigt troligt eftersom det finns andra som säger liknande! dt ska då läggas på att finns flera tyska vittnen som säger samma sak.

Om samma person påstår att 500 000 utrotats i Theresienstadt, är det trovärdigt?

Citat:
lögner på vad? Fast en påstår nyckelhålet som ska jämnföras med 100 tals olika vittnen som påstår om gasningen är en lögn också?

Kan du ge mig en lista på dessa "100 tals vittnen" (sic!) som var ögonvittnen till "gasningar"? För mig veterligen utgör bevisbasen för gasningsmyten i Auschwitz en handfull motstridiga lögnhalsar som påstod sig ha arbetat som judesläpare i "gaskammaren", inte "100-tals vittnen".

Citat:
Så om jag granskar om A.Hilter existens så har han aldrig funnits! Betyder det att det stämmer?

Skillnaden är ju att Adolf Hitlers existens går att bevisa. Förintelsemyten går enkelt att motbevisa. Hur tänkte du där?
Citera
2022-06-05, 21:14
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nej, det är DU som hävdar att det finns propaganda för att utrota alla judar i filmen. DU får visa det.

..du vet, "autentiska dokumenter" och "seriös forskning"..

Tigern tillhör en tankeskola som hävdar att den påstådda "utrotningen" av judarna var stadfäst redan i NSDAP:s partiprogram, under punkten som talar om hur "ockrare", "folkförbrytare" och "profitörer" måste bestraffas med döden. Han anser att detta är ett bevis för förintelsemyten och att punkt 18 i partiprogrammet är en juridisk carte blanche för fullskalig utrotning av det judiska folket.

Trots att majoriteten av alla förintelseforskare idag anser att den påhittade förintelseordern måste ha nedfallit under sommaren 1942, så anser Tigern att den istället nedföll 1920.

Jag gillade förresten din jämförelse med överljudsfart. Jag uppnådde Överljudsfarten så sent som igår när jag körde till järnhandeln; det är ju försöket som är det viktiga!
Citera
2022-06-06, 05:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tigern tillhör en tankeskola som hävdar att den påstådda "utrotningen" av judarna var stadfäst redan i NSDAP:s partiprogram, under punkten som talar om hur "ockrare", "folkförbrytare" och "profitörer" måste bestraffas med döden. Han anser att detta är ett bevis för förintelsemyten och att punkt 18 i partiprogrammet är en juridisk carte blanche för fullskalig utrotning av det judiska folket.

Trots att majoriteten av alla förintelseforskare idag anser att den påhittade förintelseordern måste ha nedfallit under sommaren 1942, så anser Tigern att den istället nedföll 1920.

Jag gillade förresten din jämförelse med överljudsfart. Jag uppnådde Överljudsfarten så sent som igår när jag körde till järnhandeln; det är ju försöket som är det viktiga!

Ja, det är tokerier och ogrundade påståenden som vanligt. Jag kikade igenom filmen "der ewige juden" / "The Eternal Jew" igår där senilTigern hävdade att det propagerades för utrotning av judar och inte någonstans sades det att juden skulle utrotas. Inte heller sades det att juden bar med sig tyfus och andra sjukdomar som råttor, vilket även detta hävdades av Herkulestönten.

Men men, detta är standardförfarandet här av dessa lögnhalsar; först hävda något absurt och färgstarkt nog för att kunna bära andra än mer absurda lögner och sedan helt räkna med att ingen kontrollerar källor och "autentiska dokumenter". Precis som vanligt så backade Herkulestönten in i kaklet och precis som vanligt försöker han flytta målstolparna när man sätter press på honom.

Samma jävla upplägg varje gång..

Ni andra utomstående som läser detta; varför höjer ni inte rösten mot alla dessa jävla lögner?? Ska ni verkligen tillåta att dessa stinkande lögner få fortgå när det idag finns oerhörda mängder av andra folk som lider och behöver ert medlidande? Är det inte mer moraliskt rätt att 'reda ut' vilka som ljuger om sitt lidande och vilka som talar sanning om sitt lidande och sedan lägga fokus på rätt sak?? ..jag anser det iallafall min skyldighet som god människa att om jag ser sanningen och ser lögnerna att höja rösten och peka finger!!
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-06 kl. 05:33.
Citera
2022-06-06, 06:28
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Är det ett problem om någonting enbart "finns i ord" och om det inte finns några "dokumenter" som bevisar påståendet?
Därför det är lätt skriva text utan ha underlagg för det.

Citat:
Om någon påstår att det vanligaste svaret från revisionister på frågan om var de judar som deporterades via Treblinka, Belzec och Sobibor tog vägen, är att man "inte vet", så är detta en lögn. Det vanligaste svaret från revisionister är att de deporterades vidare till Östeuropa. Om någon påstår att det vanligaste svaret från ortodoxa förintelseforskare på samma fråga är att man "inte vet" var de tog vägen, så ljuger man också. Eller hur?
Varför skulle Eric Hunt, David Cole, Marc Weber ljuga om det? Det är på den grunden som de ändrade sig Reinhardlägrerna att de var förintelse läger.

Citat:
Men vad var argumenten?
Argumentet är den att om det stämmer som du säger i trådstarten, så hade de tagit upp det. Vilket de inte gör! Så antingen har du hittat på eller har du blivit lurad.
Citera
2022-06-06, 07:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Irving hade ju helt rätt på denna punkt. Eftersom det inte finns några bevis för att det någonsin existerat några hål i taket på "gaskamrarna", så har "förintelsen" heller inte ägt rum. Tvärtom: det finns flygfotografier från de påstått intensiva "utrotningsmånaderna" under 1944, som tydligt visar att det inte fanns några hål i taket.

Så varifrån kom gasen?
Fast den matchen förlorade han, det bevisades det fanns hål. De syns tydligt på en bild med ett tåg.

Citat:
Om samma person påstår att 500 000 utrotats i Theresienstadt, är det trovärdigt?

Kan du ge mig en lista på dessa "100 tals vittnen" (sic!) som var ögonvittnen till "gasningar"? För mig veterligen utgör bevisbasen för gasningsmyten i Auschwitz en handfull motstridiga lögnhalsar som påstod sig ha arbetat som judesläpare i "gaskammaren", inte "100-tals vittnen".

Visst hade jag kunnat göra det. Här en av dem: https://www.bbc.com/news/world-europe-42144186

Citat:
Skillnaden är ju att Adolf Hitlers existens går att bevisa. Förintelsemyten går enkelt att motbevisa. Hur tänkte du där?
Därför om man vill, så kan man ta enstaka saker med smula sönder få det som A. H inte fanns. Nej det går inte att bevisa att han har funnits om man vill.
Citera
2022-06-06, 19:55
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Därför det är lätt skriva text utan ha underlagg för det.

Ungefär som "förintelsen", som består av massor med ord men inga bevis.

Citat:
Det är på den grunden som de ändrade sig Reinhardlägrerna att de var förintelse läger.

För att den revisionistiska ståndpunkten är att de deporterades till Östeuropa. Jag kan inte spekulera i varför människor ljuger.

Citat:
Argumentet är den att om det stämmer som du säger i trådstarten, så hade de tagit upp det.

Du har fortfarande inte förklarat vad motargumenten till argumenten i trådstarten faktiskt är. Kan du visa mig dem?
Citera
2022-06-06, 20:01
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Fast den matchen förlorade han, det bevisades det fanns hål. De syns tydligt på en bild med ett tåg.

Det finns ju ett stort fotografi som visar att det inte fanns några hål. Bilden från marken visar cirkulära hinkar med byggmaterial... Hur får du det till "hål för Zyklon B", än mindre fyrkantiga hål?

Citat:
Visst hade jag kunnat göra det. Här en av dem: https://www.bbc.com/news/world-europe-42144186

Jag bad dig om en lista på "100-tals" ögonvittnen till gasningar. Du länkade mig just till en enda person, som påstår att en gasning tog 6 minuter (imponerande! ). Verkligheten är att hela gasningsmyten bygger på en handfull av vittnesmål, inte hundratals, tusentals eller tiotusentals.

Citat:
Därför om man vill, så kan man ta enstaka saker med smula sönder få det som A. H inte fanns.

Hur då? Kan du demonstrera hur du resonerar?
Citera
2022-06-07, 01:15
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Jag bad dig om en lista på "100-tals" ögonvittnen till gasningar. Du länkade mig just till en enda person, som påstår att en gasning tog 6 minuter (imponerande! ). Verkligheten är att hela gasningsmyten bygger på en handfull av vittnesmål, inte hundratals, tusentals eller tiotusentals.

Hur Herkules resonerar vet jag inte.
Men jag vet att 'en enda person' av 100 blir 1%.

Dina två av 400.000 blir .... ja inte är det mycket inte.

Sedan 'handfull'. Till och med jag kan räkna upp några. Det finns betydligt fler som har vittnat som jag inte känner vid namn. Tror du verkligen att Förintelsen 'vilar' på en handfull vittnesmål?
Då är du lika smart som Stor-och-Snabb.

/VV

PS Den sista raden är inget du ska ha med i ditt CV om du söker jobb en dag.
Citera
2022-06-12, 07:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ungefär som "förintelsen", som består av massor med ord men inga bevis.

För att den revisionistiska ståndpunkten är att de deporterades till Östeuropa. Jag kan inte spekulera i varför människor ljuger.

Du har fortfarande inte förklarat vad motargumenten till argumenten i trådstarten faktiskt är. Kan du visa mig dem?

Men varför vägra du oftast ange källor? Men gott om bevis verka det finnas tanke på du har svårt bevisa att det ej finns....

Jo motargumentet är ju att flera stycken revisionister anser att Reinhardlägrerna är förintelseläger, det eftersom ingen kan svara på det faktum att det finns inga bevis var det tog vägen!

All along, I claimed I was looking for the truth and out to tell the truth. I have determined I have reached “the end of the line” in the extent relevant research in the central issue of the “Holocaust denial” debate is able to go. I have come to what can be called a conclusion regarding the central issue of “Holocaust denial” which is –
Where did the Jews declared unable to work (small children and the elderly, etc.) sent to Auschwitz-Birkenau, Treblinka, Belzec, Sobibor, Chelmno, go if they were not gassed at these sites?
Through the years, I have asked several prominent “Revisionists” this question. The most common response is “I don’t know.”

Does this answer sound like it would win a public debate let alone get laughed out of an auditorium? Instead it is undoubtedly a losing position. And this is precisely why Revisionists have not and are, without additional miraculous, earth-shattering new data, unable to ever “win” the “Holocaust denial” debate.

Det visar ju tydligt att du antingen ljuger eller du har blivit lurad.
Citera
2022-06-12, 08:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det finns ju ett stort fotografi som visar att det inte fanns några hål. Bilden från marken visar cirkulära hinkar med byggmaterial... Hur får du det till "hål för Zyklon B", än mindre fyrkantiga hål?
Hur vet du det är hinkar med byggmaterial?
Eran trevande försök att få det till allt möjligt, är förkastade. https://www.hdot.org/debunking-denial/ab8-holes-roofs/#_edn7 här är en förklaring varför det är "hål" där de kastade ner Zyklon B.

Citat:
Du vet det finns fler... du har själv nämnt flera stycken. Så vad är problemet?

Citat:
va? Du frågade innan om jag var nykter? hahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in