2022-06-05, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men Förintelsen är ett namn på ett försök att utrota alla judar. Ser du inte vi skrev Förintelsen med stor bokstav?
Så du menar alltså att om jag skriver med stor bokstav framför att t.ex. köra i Överljudsfart så kan jag säga att jag gjort det trots att jag bara kört i 190 Km/h?

Citat:
Ja det heter revisionism alltså om att skriva om historian. Men då måste den vara sanningsenlig. Vilket ni verka ha svårt för.
Intressant. Så du menar alltså det är DU/NI här som bestämmer om vi är revisionister eller 'förnekare' på detta revisionism forumet??
Citera
2022-06-05, 12:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så du menar alltså att om jag skriver med stor bokstav framför att t.ex. köra i Överljudsfart så kan jag säga att jag gjort det trots att jag bara kört i 190 Km/h?

Intressant. Så du menar alltså det är DU/NI här som bestämmer om vi är revisionister eller 'förnekare' på detta revisionism forumet??

Alltså man skriver namn med stor bokstav, det trodde jag du visste. Förintelsen är ett namn på ett försök med att utrota judarna.

Men ni förnekare det ju! Ni skriver allt med försöka få att tyskarna inte försökte utrota judarna. Även om det gjordes både filmer om det och propagandan var så tydlig. Att det även det är inskriven i NSDAP partiprogram att de hade rätt avliva dem.
Citera
2022-06-05, 12:11
Avslutad
Citat:
Alltså man skriver namn med stor bokstav, det trodde jag du visste. Förintelsen är ett namn på ett försök med att utrota judarna.

Men ni förnekare det ju! Ni skriver allt med försöka få att tyskarna inte försökte utrota judarna. Även om det gjordes både filmer om det och propagandan var så tydlig. Att det även det är inskriven i NSDAP partiprogram att de hade rätt avliva dem.

Vilka filmer och vilken propaganda?
Citera
2022-06-05, 12:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Vilka filmer och vilken propaganda?

Trodde du var insatt i detta. Bland annat "der ewige jude" där judarna blir kallad för parasiter och parasiter måste man döda, så de inte sprider sin sjukdomar. För tyskarna ska kunna vandra in i framtiden som ren ras. I slutet av filmen så Säger A.Hitler i sitt tal om just judarna kommer få lära sig en läxa.

https://www.google.com/search?q=jewish+german+poster&rlz=1C1CHBF_svSE885S E885&sxsrf=ALiCzsbSep6cjIP-uCsec31Myv0edHMXPQ:1654424469642&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=2ahUKEwiAhMi2i5b4AhVlxIsKHXjwDOQQ_AUo AXoECAEQAw&biw=1536&bih=722&dpr=1.25

Där flera posters säger att judar sprider sjukdomar (tyfus) m.m
Citera
2022-06-05, 12:26
Avslutad
Citat:
Trodde du var insatt i detta. Bland annat "der ewige jude" där judarna blir kallad för parasiter och parasiter måste man döda, så de inte sprider sin sjukdomar. För tyskarna ska kunna vandra in i framtiden som ren ras. I slutet av filmen så Säger A.Hitler i sitt tal om just judarna kommer få lära sig en läxa.

https://www.google.com/search?q=jewish+german+poster&rlz=1C1CHBF_svSE885S E885&sxsrf=ALiCzsbSep6cjIP-uCsec31Myv0edHMXPQ:1654424469642&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=2ahUKEwiAhMi2i5b4AhVlxIsKHXjwDOQQ_AUo AXoECAEQAw&biw=1536&bih=722&dpr=1.25

Där flera posters säger att judar sprider sjukdomar (tyfus) m.m

Nej, ge mig en direkt länk till materialet där det propageras (propaganda) för att man avser att utrota/förinta alla judar.

..du vet, "autentiska dokumenter".., som du brukar upprepa här.
Citera
2022-06-05, 12:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, ge mig en direkt länk till materialet där det propageras (propaganda) för att man avser att utrota/förinta alla judar.

..du vet, "autentiska dokumenter".., som du brukar upprepa här.
Tryckte du inte på länken ?? Slå ihop med filmen "der ewige juden"

https://archive.org/details/DerEwigeJude1940

18. Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras.
Citera
2022-06-05, 12:38
Avslutad
Citat:
Tryckte du inte på länken ?? Slå ihop med filmen "der ewige juden"

https://archive.org/details/DerEwigeJude1940

18. Vi kräver en skoningslös kamp mot de som genom sin verksamhet skadar allmänintresset. Gemena folkförbrytare, ockrare, profitörer etc måste bestraffas med döden, utan hänsyn till religion eller ras.

Här slås inte ihop något. Ge mig en direkt länk till propagandamaterialet som är fetat så jag kan göra research på det. Inte ett sökresutat med massa bilder på Google. Du vet "autentiska dokumenter".
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-06-05 kl. 12:48.
Citera
2022-06-05, 12:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Här slås inte ihop något. Ge mig en direkt länk till propagandamaterialet som är fetat så jag kan göra research på det. Inte ett sökresutat med massa bilder på Google.

Men det finns i filmen, i propagandan de sprider Tyfus och därför är ett hot emot tysk välbefinnande, alltså hade de rätt att döda enligt NSDAP parti program.
Citera
2022-06-05, 12:46
Avslutad
Citat:
Men det finns i filmen, i propagandan de sprider Tyfus och därför är ett hot emot tysk välbefinnande, alltså hade de rätt att döda enligt NSDAP parti program.

Har du en tidsmarkering i filmen där det propageras (propaganda) för att man avser att utrota/förinta alla judar?
Citera
2022-06-05, 12:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Har du en tidsmarkering i filmen där det propageras (propaganda) för att man avser att utrota/förinta alla judar?

nej det har jag inte, men det återkommer flera gånger i filmen. Kan ju titta på den, så får du se.
Citera
2022-06-05, 12:53
Avslutad
Citat:
nej det har jag inte, men det återkommer flera gånger i filmen. Kan ju titta på den, så får du se.

Nej, det är DU som hävdar att det finns propaganda för att utrota alla judar i filmen. DU får visa det.

..du vet, "autentiska dokumenter" och "seriös forskning"..
Citera
2022-06-05, 12:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, det är DU som hävdar att det finns propaganda för att utrota alla judar i filmen. DU får visa det.

Nej judarna ansåg som de var parasiter, och parasiter ska man döda, så de inte sprider sina sjukdom vidare. Det sägs flera gånger filmen där de ansågs vara som råttor. Det behöver man inte ha så många hjärnceller att förstå vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in