2022-06-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Finns många anledningar till varför bussarna/tåg går åt ett håll... men du ljuger nu för Ryssarna har tagit emot flyktingar också.. men sådant inte visas i västerländsk media för det skulle få Ryssland att ses som dom gjort något bra. Allt som är bra med Ryssland och det som görs bra skrivs det inte om. Det mörkas.

”Tagit emot” flyktingar, om du menar tvångs förlyttat en befolkning och skickat dem långt åt helvete i fattigdom till ngn sketen håla samt adopterat bort en jävla massa barn som ingen riktigt vet vart. Samtidigt förhört människor och kört dem igenom ”filtreringsläger”

Du verkar inte fatta hur jävla misärigt detta är.
Citera
2022-06-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Lol ja din länk kändes ju pålitlig .. Han klankar ju såklart ner på Lancaster pga att han jobbar med ryssar vad annars. Precis som resten av västvärldens media.

Tror vad du vill men jag lyssnar inte ett skit på er. Sanningen kommer fram förr eller senare och fler vittnen kommer komma till tals.

Och du kommer känna dig dum som en åsna då.

Jag kommer kontakta dig den dagen när allt kommer ut. Antingen är du 100% rysstroll som har detta som ditt jobb, eller så är du helt urblåst .
Citera
2022-06-11, 23:50
Medlem
Oops. Biden börjar skylla på Zelensky nu när ryssarna börjar vinna.
"Han lyssnade inte på varningarna"

Citat:
Meanwhile, President Biden said Ukrainian President Volodymyr Zelensky “didn’t want to hear” U.S. warnings of a potential Russian attack before the invasion began, according to the Associated Press. Ukrainian officials have objected to Biden’s claim.

https://www.washingtonpost.com/world/2022/06/11/russia-ukraine-war-putin-news-live-updates/
Citera
2022-06-11, 23:53
Medlem
Snapcounts avatar
Skall Europa börja vakna, på allvar ?

Tysklands förbundskansler Olaf Scholz, Frankrikes president Emmanuel Macron och Italiens premiärminister Mario Draghi kommer att besöka Kiev ännu i juni, rapporterar den tyska tidningen Bild am Zonntag.

Statsledarna planerar ett besök till Kiev före G7-mötet som ordnas i slutet av månaden, enligt tidningen som hänvisar till ukrainska och franska regeringskällor.

Uppgifterna är inte bekräftade. En representant för den tyska regeringen kunde inte bekräfta uppgiften när nyhetsbyrån Reuters tog kontakt.

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113
Citera
2022-06-11, 23:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror att det är just den sortens antaganden som bidrar till att förlänga kriget. Villkorslös kapitulation är nog knappast aktuellt i vilket fall, men det är hög tid att sätta sig vid förhandlingsbordet igen. Vet inte hur det ser ut med intresset för det från ryssarnas sida, men i Ukraina lät det ju nyligen som att ett krav är att ryssarna drar sig tillbaka först. Vilket inte lär hända.

Det är svårt att säga om det är revanschism, något slags heroiskt sinnelag eller en sinister agenda som gör att Ukraina verkar helt inställt på att slåss till sista blodsdroppen. Jag kan köpa att det finns en rädsla för övergrepp, absolut, och att de flesta ukrainska medborgare vill bo i Ukraina. Men det är knappast hela nuvarande Ukraina som tillfaller Ryssland på ett bräde — DET skulle man få slåss om, och den fajten skulle bli hårdare än kriget i skrivande stund.

Ibland tänker jag att för mycket står på spel för ledningen i Kiev. Löften som man avgett... Att misslyckas med att skydda hela Ukraina är så klart ett bakslag. Därför höjer man insatsen. Ryssland dubblar.

Men det var ju vad Putin krävde. Demilitarisering är ju total fullständig kapitulation, efter det kan han återigen anfalla för fjärde gången utan motstånd. Han skulle även fängsla presidenten och byta regim. De var ju knarkande nazister. Försök inte skriva om historien, Putins plan var att utplåna Ukraina, landet borde ju inte finnas enligt honom.

Men det kommer inte räcka för Ryssland att avsätta Putin, de kommer att få lämna ut hundratals personer till krigsbrottstribunaler. Det kommer att ta många år för Ryssland att ens kunna börja återuppbygga sin ekonomi. Ryssland är redan avskrivet, resten av världen planerar långsiktigt för en framtid utan Ryssland. När Ryssland har gjort upp med sin imperialistiska historia kommer de inte kunna få tillbaka vad de kastade bort. Det de sålde förr kommer redan köpas på annat håll. De kommer inte behövas längre. Och ekonomin kommer att vara så liten att den inte spelar någon roll. Ryssland var världens 13e största ekonomi. Om ett par år är de snarare 30e.
Citera
2022-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tyska soldater fick åka på permission från Norge till Tyskland. Men en gång fick en hel tysk stridsrustad trupp åka genom Sverige till Finland.

Men skulle Sverige slagits mot Sovjet för att hjälpa Finland eller mot Tyskland för att hjälpa Norge? Det var onda massmördarstater på båda sidor i Kriget.

Menade väl mer att tyska soldater fick åka på permission genom Sverige till både Norge och Finland.
Norge var ju i princip ointagligt via kustremsan pga deras berg och dalar.

Nu matar vi rysstrollen men kanske men vem fan bryr sig?

Vi var väl lite rädda och fega helt enkelt och totalt oförberedda.
Och kanske ”smarta” då om vi pratar om människoliv, iaf i vårat eget land.
Men nu är vi där igen fast lite längre bort med ny underrättelse och ny teknologi.
Men med en annan medvetenhet och möjlighet att förstå förhoppningsvis.
Hela världen tittar på och vi står stolta att vi skickar lite defensiva vapen vilket jag ändå hyllar regeringen för men jag tycker samtidigt att det är för lite.
Politiken har en än gång blivit affärer vilket inte i första hand drabbar vårat land jämfört med länder som är u på riktigt.
Jag ser inte ljust på framtiden med all skit vi lever i så kanske dags att stå raka i ryggen och kriga det här 3:e världskriget som verkar vara oundvikligt ändå.
För våra nästkommande generationers skull om inte annat.
Nån form av civilkurage, ”gott” mot ont..
Citera
2022-06-11, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall Europa börja vakna, på allvar ?
Tysklands förbundskansler Olaf Scholz, Frankrikes president Emmanuel Macron och Italiens premiärminister Mario Draghi kommer att besöka Kiev ännu i juni, rapporterar den tyska tidningen Bild am Zonntag.
Statsledarna planerar ett besök till Kiev före G7-mötet som ordnas i slutet av månaden, enligt tidningen som hänvisar till ukrainska och franska regeringskällor.

Uppgifterna är inte bekräftade. En representant för den tyska regeringen kunde inte bekräfta uppgiften när nyhetsbyrån Reuters tog kontakt.
https://svenska.yle.fi/a/7-10013113

Tufft för Putin. Italien har en lika stor ekonomi som Ryssland. Frankrike en större och Tyskland mycket större. Det blir nog mer kärnvapenhot från Putin nu.
Citera
2022-06-11, 23:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Oops. Biden börjar skylla på Zelensky nu när ryssarna börjar vinna.
"Han lyssnade inte på varningarna"

https://www.washingtonpost.com/world/2022/06/11/russia-ukraine-war-putin-news-live-updates/
Inte oväntat, men nog är det väl någorlunda välkänt sedan länge att ukrainarna visste att en invasion var nära förestående och att de sa "kom då!"...? Varför? Tja, de hade kanske påräknat stöd från Nato. Varför? Säg det. Eller så ville de slita av plåstret. Sedan gick det ju hyfsat bra en bit in i maj.

I analogi med något skrev för en stund sedan ("beslås med lögner retroaktivt") kan säkert kritik mot Zelensky börja sippra fram när det inte längre verkar som fullt flås i hejaklacken har någon större effekt...
Citera
2022-06-12, 00:01
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hårresande. Då har det alltså gått utför oerhört snabbt, om det inte är så att man passat på att korrigera tidigare siffror i skydd av de skenande siffrorna just nu.

Det är nästan så jag funderar på om praktiskt taget alla erfarna ukrainska soldater är borta och det blivit Ukrainas tur att skicka in kanonmaten.

Ingen har velat låtsas om hur illa det går. Zelensky rekryterar 16-åringar nu, barn helt utan erfarenhet och träning.

Och Zelensky vill fortfarande inte förhandla, han vill bara ha mera vapen. Han har erkänt att de förlorar om de inte får enormt mycket mera vapen. Vilken clown.

“We are inferior in terms of equipment and therefore we are not capable of advancing,” he said. “We are going to suffer more losses and people are my priority.”

"Ukraine needs 10 times the amount of weapons and people to move forward with its counteroffensive, he said. "

https://www.ft.com/content/37d511b4-a127-4a17-bd6c-260e3744a0d5
Citera
2022-06-12, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Orsaken var för att ryssland blockerade. Fanns ingen chans för Ukraina att evakuera.
Jag sa inte att Ryssland INTE har tagit emot flyktingar. Jag sa att dom har gjort det. Men tänk på att Polen har tagit emot mest Förklara den saken haha.

Klart det visas i västerländsk media vart flyktingarna åker.

Nej, ryssland mörkar...och kastar folk i fängelse för att ha sagt ordet "krig" Haha...vad tycker du om det? Putin får inte kritiseras. Man får inte kritisera kriget i Ryssland....15 års fängelse....Snyggt va? Putin...en riktig trevlig kille som straffar sitt folk.

Flyktingar fördelas över stora områden Olika länder ..ett land kan inte ta emot mer än vad dom kan ta hand om. Kunna ge mat boende ,bidrag, boende osv osv under längre perioder.

Hur som helst jag tror betydligt mer på en person som är med där det händer än nån Jeppe i väst som inte ens är på plats.

Jag tycker han är cool han visar det råa och ärliga sidan. Tycker det verkar väldigt långsökt att han skulle hyra in personal att som ska säga saker och att skjuta och bomba för hans skull.. eller att han nu skulle arrangera döda kroppar för att göra dokumentation mitt i ett fullskaligt krig!

Han försöker ju själv överleva för att kunna rapportera i kameran lixom.

Du får tycka ,tro ,känna vad du vill men jag tror absolut att det är på riktigt!
Citera
2022-06-12, 00:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu eldar ryssarna upp sina fordon redan i Ryssland. Kanske tycker de att det är lika bra för de kommer ju brinna i alla fall? Det brinner ju på två ställen så det kan väl inte vara en olycka? Ingen försöker heller släcka elden eller köra bort de bilar som inte hunnit fatta eld. https://twitter.com/antiputler_news/status/1535731916934094848
Citera
2022-06-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av processed
Ännu en Zelensky fanboy som stampar och skriker, dessvärre utan framgång. Ryssland vann hur mycket än du gråter här på flashback!

Vad vann ryssland ditt kräk?
Lätt för dig att sitta här att säga samtidigt som du suger putins kuk.
Vem fan är du att uttala dig om alla miljoner stackars ryssar som ska leva i fortsatt misär tack vare din stora ledares förfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in