2022-06-11, 22:32
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tog mina siffror från Jahvets sammanställning. Han gör dessa sammanställningar varje dag.
Här finns en liten sammanställning https://minusrus.com/en
Citera
2022-06-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tvingas? De kunde ge fan i det också.
Vinna en bit mark...ja, men är det värt det? Största delen kommer gå till väst.

Ja, det är bra att Ryssland drar sig mer mot Asien. Då blir det fyra stora grupper som ska försöka enas. Slaver, Muslimer, Hinduer och Mongoler. Lycka till säger jag bara!!!!

Nej Ukraina kommer inte bli en del av väst iaf inte militärt, Ukraina kommer bli en neutralt land emellan NATO och Ryssland, hur stor del av landet dom kommer få behålla får framtiden avgöra men gissar att halva eller hela ladet kommer bli annekterat av Ryssland.
Citera
2022-06-11, 22:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Kan du inte istället inse att allt snack om nazism är rätt...föråldrat nu. Det HANDLAR om gas! Ryssland vill ha råvaror...från Ukraina.

Det är mer att de vill förhindra att Ukraina får gas. Får Ukraina gas behöver inte EU handla gas från Ryssland och Ukraina behöver inte gasledningarna som går genom Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja, Putin använder den mytologisering av nazismen som den judisk-amerikanska efterkigspropagandan skapat, som ett inverterat propagandavapen mot Ukraina och dess judiska herrar.
När man tänker på det så är det ganska ironiskt faktiskt: både ryssen och den västliberala judiska världsordningen vilar väldigt mycket på att bekämpa den mytologiska "nazismen".
Om detta må ni berätta, aldrig igen, osv.

Ja nazistsmetandet blir ju löjligare och löjligare när två krigar och båda anklagar den andra för att vara nazister. Vi Sverigedemokrater har ju insett det meningslösa med alla dessa dödsknarkarnazister i årtionden, det blir mer och mer ihåligt.
Citera
2022-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så det är illa att ryssen kommer hata väst för att väst tvingar dem att döda sitt eget broderfolk..?!
Läser det du själv skriver?
Är inte det värsta just detta ATT de dödar sitt "broderfolk"?

Man får se det ur Ryssarnas perspektiv det är så dom kommer att tänka.
Citera
2022-06-11, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Mänskligheten måste befrias från Ryssland. Det är den enda sanningen, tyvärr.

"Mänskligheten" består av en majoritet kineser, indier, sydamerikaner, araber och även en förbluffande stor andel tänkande människor i väst) som inser fördelarna med en stark handelsrelation och rättvisa fredsavtal med vår mäktige granne i öst. Europa har krigat lika mycket med varandra som vi har krigat med Ryssland.

Europa är Ryssland och Ryssland är Europa. Vad några fångkolonier och deras gravt störda ledare på andra sidan atlanten fått för sig ska vi självklart skita i.
Citera
2022-06-11, 22:36
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Jag följer han med , han är från Vitryssland bästa kanalen om kriget på YT.

Jaså ok Vitryssland. Ja ja, sak samma.

Ja, jag blev positivt överraskad faktiskt. Man märker att han är genuint kunnig om ämnet. Sådana kommentatorer brukar ha minst behov av att sitta och "tycka" massa saker. Han nöjer sig med att förklara vad som hänt och varför, samt vad som är på väg att hända.

Lite märkligt att han bara har 25k subs.
Citera
2022-06-11, 22:37
Medlem
Citat:
Tvingas? De kunde ge fan i det också.
Vinna en bit mark...ja, men är det värt det? Största delen kommer gå till väst.

Ja, det är bra att Ryssland drar sig mer mot Asien. Då blir det fyra stora grupper som ska försöka enas. Slaver, Muslimer, Hinduer och Mongoler. Lycka till säger jag bara!!!!

Indien hade tydligen gjort bort sig diplomatiskt. så muslimer ”var arga”.

Indien kommer bli ett rikare land i framtiden bl.- pga tätare samarbete med USA men de kommer nog ha duktigt med problem från just muslimer.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
"Mänskligheten" består av en majoritet kineser, indier, sydamerikaner, araber och även en förbluffande stor andel tänkande människor i väst) som inser fördelarna med en stark handelsrelation och rättvisa fredsavtal med vår mäktige granne i öst. Europa har krigat lika mycket med varandra som vi har krigat med Ryssland.

Europa är Ryssland och Ryssland är Europa. Vad några fångkolonier och deras gravt störda ledare på andra sidan atlanten fått för sig ska vi självklart skita i.

Orcherna ska väck! Sedan blir allt frid och fröjd!
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Som vanligt från er ukrainaonanister så var det i stort inget som stämde i ditt inlägg.

Vi får se vad det blir av det hela, men jag bedömer att folket i Ukraina har större överlevnadschanser på lång sikt om de befinner sig under rysk överhöghet än vad de kommer ha under den västliberala världsjudenhetens järnhäl.

Du kan ju ta DDR som var under Sovjets flrtryck och sedan blev av-ryssifierat hur välståndet sköt i höjdet. Försök hitta en östtysk som vill tillbaka i DDR förtrycket. Lycka till

(Ioförsig har säkert Putin våta drömmar om tiden som spion i DDR)
Citera
2022-06-11, 22:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är mer att de vill förhindra att Ukraina får gas. Får Ukraina gas behöver inte EU handla gas från Ryssland och Ukraina behöver inte gasledningarna som går genom Ukraina.

Jag vet inte hur mycket gas det finns i Ukraina eller vart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jaså ok Vitryssland. Ja ja, sak samma.

Ja, jag blev positivt överraskad faktiskt. Man märker att han är genuint kunnig om ämnet. Sådana kommentatorer brukar ha minst behov av att sitta och "tycka" massa saker. Han nöjer sig med att förklara vad som hänt och varför, samt vad som är på väg att hända.

Lite märkligt att han bara har 25k subs.

Han har växt väldigt mycket bara på några veckor , men som sagt han känns väldigt kunnig.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Man får se det ur Ryssarnas perspektiv det är så dom kommer att tänka.
Men det är galet.
Det är som hustrumisshandlaren som säger "det är ditt fel att du fick mig att slå dig".
Om du inte fattar den galna logiken i detta är du mentalt handikappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in