2022-06-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
De som är mest avundsjuka är väl amerikaner? Att ständigt sträva efter att bli rikast, och trycka ned dem som är under. Ryssar är däremot vana att staten ger allt man behöver, man måste inte konkurrera och krossa andra. Kommunismen är bättre för alla.
Nej, i de asfalterade områdena har de ett extremt mindervärdeskomplex och vill till varje pris vara minst lika fiiina som de i väst.
De har hört talas om hur kommunismen förstörde världen.
Ryssarna i de asfalterade områdena är obehagliga djur, de övriga vet knappt om att världen finns.
Citera
2022-06-11, 22:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni som är på Putins krigssida....varför vill NI att Ukraina ska förlora?
Ni inser väll att om Ukraina förlorar, så tyder detta på att väst är försvagat. Då tyder detta på att andra länder kommer också få smaka på stryk, vilket leder till miljoner i dödstal.

Jag förstår inte er logik.
Kallar ni er för nationalister?
För ni verkar inte ens stödja nationalism, mest bara hat mot ett folk och en vit ras.

Vad är det ni ser som vinst om Ryssland vinner?
Jag ser bara ökad misär och våld.
Citera
2022-06-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det ser inte ut som att Ryssarna gör sina senaste förluster vid frontlinjen. Snarare är det så att Ukrainarna kommer åt dom vid truppförflyttning, eller i södra Ukraina.

Vi har10 utslagna stridsvagnar, 16 bepansrade fordon, men noll utslagna artilleri. Jag har svårt att se någon annan förklaring?

Det kan vara som du säger. Man försöker slå mot försörjningen och angriper inte särskilt hårt vid fronten. Men vi vet väldigt lite egentligen.
Citera
2022-06-11, 22:23
Medlem
RustyShacklefords avatar
Tänkte bara tipsa om en bra YouTube-kanal jag snubblade över nyligen, vid namn "Military Summary":
https://www.youtube.com/channel/UCUnc496-PPmFZVKlYxUnToA

Killen publicerar dagligen en 30 min lång sammanfattning av vad som hänt längsmed fronten i Donbas.

Han är ryss, men jag tycker att han är föredömligt saklig. Han visar både ukrainsk och rysk versionen av kartan och belyser skillnaderna, utan att ta direkt ställning om vem som "har rätt". Tror även att den pro-ukrainska sidan kan ha utbyte av kanalen.

Det var allt.
Citera
2022-06-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ni som är på Putins krigssida....varför vill NI att Ukraina ska förlora?
Ni inser väll att om Ukraina förlorar, så tyder detta på att väst är försvagat. Då tyder detta på att andra länder kommer också få smaka på stryk, vilket leder till miljoner i dödstal.

Jag förstår inte er logik.
Kallar ni er för nationalister?
För ni verkar inte ens stödja nationalism, mest bara hat mot ett folk och en vit ras.

Vad är det ni ser som vinst om Ryssland vinner?
Jag ser bara ökad misär och våld.

Varför skulle det försvaga väst?

Ryssarna skiter fullständigt i vad detta krig kommer att kosta dom, så det är givet att dom kommer vinna förr eller senare , det farliga i att väst blandat sig i är det dom kommer hata väst i all oändlighet efter att tvingas döda sitt eget broderfolk .
Jag tror inte CIA räknade med att Ryssarna skulle gå all in även fast det fanns hintar om det dom sista 15 åren.
Det troliga är att efter detta krig kommer Ryssland dra sig mer emot Asien och en annan världsordning kommer skapas.
Citera
2022-06-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Tänkte bara tipsa om en bra YouTube-kanal jag snubblade över nyligen, vid namn "Military Summary":
https://www.youtube.com/channel/UCUnc496-PPmFZVKlYxUnToA

Killen publicerar dagligen en 30 min lång sammanfattning av vad som hänt längsmed fronten i Donbas.

Han är ryss, men jag tycker att han är föredömligt saklig. Han visar både ukrainsk och rysk versionen av kartan och belyser skillnaderna, utan att ta direkt ställning om vem som "har rätt". Tror även att den pro-ukrainska sidan kan ha utbyte av kanalen.

Det var allt.

Jag följer han med , han är från Vitryssland bästa kanalen om kriget på YT.
Citera
2022-06-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Egentligen tog jag det rakt av från ShariaInstructor inlägg, som jag kommenterade, eftersom siffrorna såg ut att stämma bra från vad jag mindes från ”Ukrainska Pravda” som jag spanat av några timmar tidigare.

Här:
https://www.pravda.com.ua/eng/

Jag tog mina siffror från Jahvets sammanställning. Han gör dessa sammanställningar varje dag.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet

Ryssarna skiter fullständigt i vad detta krig kommer att kosta dom, så det är givet att dom kommer vinna förr eller senare , det farliga i att väst blandat sig i är det dom kommer hata väst i all oändlighet efter att tvingas döda sitt eget broderfolk .
Jag tror inte CIA räknade med att Ryssarna skulle gå all in även fast det fanns hintar om det dom sista 15 åren.
Det troliga är att efter detta krig kommer Ryssland dra sig mer emot Asien och en annan världsordning kommer skapas.

Tvingas? De kunde ge fan i det också.
Vinna en bit mark...ja, men är det värt det? Största delen kommer gå till väst.

Ja, det är bra att Ryssland drar sig mer mot Asien. Då blir det fyra stora grupper som ska försöka enas. Slaver, Muslimer, Hinduer och Mongoler. Lycka till säger jag bara!!!!
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Som vanligt från er ukrainaonanister så var det i stort inget som stämde i ditt inlägg.

Vi får se vad det blir av det hela, men jag bedömer att folket i Ukraina har större överlevnadschanser på lång sikt om de befinner sig under rysk överhöghet än vad de kommer ha under den västliberala världsjudenhetens järnhäl.
Tror du på något sätt att krig/specialoperationer slutar vid vinst eller förlust på slagfältet? Psssssst, i så fall borde du kanske tänka en vända till. Det är inte år 1470 nu, så den stenåldersvisionen du har av det hela är precis det som gör att förlusten alltid är, och kommer att så vara, på den sidan du stödjer. Skrämmande att det sitter en drös neandertalare och pratar om vinst och förlust, när de inte har den blekaste aning om ingredienserna som avgör utfallet av soppan. Ryssland hade skämts för att bli representerade utav sådan som dig. Ut i fronten som kanonmat med dig, för det är så de hade sett din nytta i det hela.
Citera
2022-06-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Visst visst, låt oss se vem som gnäller mest runt årsskiftet, ryssen eller vi.

Enligt gamla historien:
Västländer - man ska inte klaga
Ryssland - man får inte klaga
Så du har helt rätt
Citera
2022-06-11, 22:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet

Så det är illa att ryssen kommer hata väst för att väst tvingar dem att döda sitt eget broderfolk..?!
Läser det du själv skriver?
Är inte det värsta just detta ATT de dödar sitt "broderfolk"?
Citera
2022-06-11, 22:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Har det alltså dött 500 000 civila ?! Vart kommer dessa siffror ifrån ? Det har jag isåfall helt missat.

50000 blev en nolla för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in