2022-06-11, 19:18
  #164917
Avstängd
En ukrainsk rädd soldat överför info till Ryska styrkor..
Tycker lite synd om honom faktiskt.. han får en panikattack.

https://youtu.be/ZfTrxU561Ns
Citera
2022-06-11, 19:23
  #164918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
En ukrainsk rädd soldat överför info till Ryska styrkor..
Tycker lite synd om honom faktiskt.. han får en panikattack.

https://youtu.be/ZfTrxU561Ns

Stackarn. Så ska soldater ej behandlas i krig!
Citera
2022-06-11, 19:24
  #164919
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Elfte kompaniet alltså
Men glöm inte vem som rapporterade det, propaganda/lögn kompaniet...

Jag tror det stod på många platser, jag länkade bara det första som kom upp när jag googlade det.
Citera
2022-06-11, 19:28
  #164920
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Allt som kan motverka ryssar är bra.

Finland samarbetade med Nazityskland från 1941.

Citat:
”Finland ljuger om nazismen”
Finland var den enda demokrati i världen som frivilligt allierade sig med Nazityskland.

Ett faktum som borde tillhöra allmänbildningen i Finland.

Finlands utrikesministerium bör skickas på en grundkurs i historia. 61 år efter krigsslutet har Finland ännu inte medgivit den nära militära alliansen med Nazityskland
,

https://www.svd.se/a/f6a9733c-d624-3a91-af81-f3a73fa80351/finland-ljuger-om-nazismen
Citera
2022-06-11, 19:30
  #164921
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Finland samarbetade med Nazityskland från 1941.

,

https://www.svd.se/a/f6a9733c-d624-3a91-af81-f3a73fa80351/finland-ljuger-om-nazismen

Man hade inte så mycket val. Antingen samarbetade man med Hitler och fick behålla mycket av sitt land, eller så blev man uppäten av Sovjet.

Vad skulle du ha valt? Stötta din värsta motståndare, som blir din tillfälliga vän, eller förlora allt?
Citera
2022-06-11, 19:30
  #164922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Måste säga att jag finner det olustigt att det inte uppmärksammas mer om detta i Väst.
Jag tänker då på nyheter och på politisk nivå.

Det här är ett fruktansvärt kapitel!
År 2022. Europa.

Man såg ganska omgående att det fanns en plan från Putins håll vad gäller barnen.
Och han ville dessutom att andra skulle förstå eller ana.....
Men att inte kunna göra något åt det...

https://www.expressen.se/nyheter/putins-mote-om-adoptionslag-nar-bb-avdelning-bombades/

Har för mig att några få i tråden redan varit inne på detta.

Det är så sjukt och så stört att det är nästan omöjligt att förstå.
Ett fullständigt övergrepp på befolkningen!
Här och nu...
Har du någonsin sett att en diktator, fascistledare, eller kommunistledare gjort någonting gott?
I alla länder där den typen av ledare finns lider befolkningen svårt, utan undantag.

Det är så jävla obehagligt att det finns en hel skock skribenter i denna tråd som hyllar den typen av ledare, skribenten humanlife är en av de värsta, denne skribent njuter av att andra lider svårt av krig och hunger.
Citera
2022-06-11, 19:32
  #164923
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vad har du för källa på att det är så?

Fanns en del olika i början av kriget men indiska Crux gjorde ett inslag.

https://youtu.be/0wtmfbjsd4g
Citera
2022-06-11, 19:33
  #164924
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Stackarn. Så ska soldater ej behandlas i krig!

Haha ja tur nog jävlas dom bara på skoj.. men farligt med en sådan soldat i ett krig.. Dom ska hantera vapen i krig och kan inte kontrollera sig.
Citera
2022-06-11, 19:33
  #164925
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Man hade inte så mycket val. Antingen samarbetade man med Hitler och fick behålla mycket av sitt land, eller så blev man uppäten av Sovjet.

Vad skulle du ha valt? Stötta din värsta motståndare, som blir din tillfälliga vän, eller förlora allt?

Här en bild när er landshjälte Mannerheim chillar med Hitler och nazistgeneraler.

https://anonfiles.com/l0j8afpey8/findland-hitler_jpg
Citera
2022-06-11, 19:33
  #164926
Medlem
QuietExits avatar
En till by befriad från Ryska fånar https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1535663955154292737?s=20&t=XworHujsdfJ_H8SdMgjisw
Citera
2022-06-11, 19:36
  #164927
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Här en bild när er landshjälte Mannerheim chillar med Hitler och nazistgeneraler.

https://anonfiles.com/l0j8afpey8/findland-hitler_jpg

Fint!
Inte som cancer-Putin som sitter halvdäckad i stolen med ostrukna kläder.
Citera
2022-06-11, 19:46
  #164928
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Här en bild när er landshjälte Mannerheim chillar med Hitler och nazistgeneraler.

https://anonfiles.com/l0j8afpey8/findland-hitler_jpg

Tja, det var verkligen hårda tider. Mannerheim och Finland hade att söka sig till någon som hade möjlighet att hålla ryssen stången.

I fortsättningskriget hade Finland god hjälp av 200 000 tyska soldater plus flygdivision Kuhlmey. Man slapp förslavas vilket drabbade de andra länder som gränsade till ryssen i väster.

Av två onda ting.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in