2022-06-11, 11:33
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är ju inte de lögner som tråden handlar om.

Någon påstod att det inte går att lura barn. Jag svarade att det går utmärkt. Det går tillochmed att lura tonåringar.
Citera
2022-06-11, 11:33
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Är det bara jag som blir störd av ljus i bilen när man kör?

Nej, det är åt h-e!
Citera
2022-06-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Någon påstod att det inte går att lura barn. Jag svarade att det går utmärkt. Det går tillochmed att lura tonåringar.
Klart man kan lura barn och även tonåringar. Vet inte hur många jag fått att tro vi har ett källarmonster i vårt (tidigare) källarlösa hus.
Citera
2022-06-11, 16:58
Medlem
Hussefars avatar
"Nu städar ni, annars kommer SOC och dödar er".
Citera
2022-06-11, 18:07
Medlem
Jag ljög för mitt barn att katten blev sjuk och jag var tvungen att lämna den på ett katt hem för sjuka katter för där fanns vård och att den skulle ha det mycket bättre där medan sanningen var att jag inte gillade katten av olika anledningar.

Vad skulle man ha kunnat säga som var sant till barnet för att den skulle acceptera läget.

Jag stod inte ut med alla hår, och att den kom upp i sängen, väckte hela familjen kl 04 osv.
Citera
2022-06-11, 18:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Att jag var en mycket flitigare student än jag faktiskt var. Att jag drack måttligt med alkohol. Att jag hade noll frånvarotimmar. Att jag gav järnet på mitt första sommarjobb vilket lönade sig storligen. Etc.

Det är inte dina tonåringar som är lurade, var så säker ... ... ...
Citera
2022-06-11, 18:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag ljög för mitt barn att katten blev sjuk och jag var tvungen att lämna den på ett katt hem för sjuka katter för där fanns vård och att den skulle ha det mycket bättre där medan sanningen var att jag inte gillade katten av olika anledningar.

Vad skulle man ha kunnat säga som var sant till barnet för att den skulle acceptera läget.

Jag stod inte ut med alla hår, och att den kom upp i sängen, väckte hela familjen kl 04 osv.

Du kunde ha provat med sanningen. Du kunde också tagit en diskussion med hela familjen, och situationen, ibland kan det finnas alternativa lösningar som man själv inte tänkt på, istället för att bara tänka på dig själv.
Citera
2022-06-11, 18:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetroVitMan
Jävlar vilken sorglig människa du måste vara som inte ens kan förstå ett skämt.

Det är i så fall inte jag som är den sorgliga människan här. Du förstod visst varken skämtet eller smileyn som följde med det.

Jag förstår då att mitt skämt träffade huvudet på spiken. Så kan det bli ibland
Citera
2022-06-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Med inspiration av (FB) Vad hade ni för roliga föreställningar/tankar när ni var barn?

till mina pågar sa vi
"gör si annars ringer vi farbrorn/gubben"
ingen aning varför men de var svinrädda för honom

det kunde ju inte överdrivas men ibland behövde man knappt säga det för att de skulle äta upp grönsaker eller stänga av tv

vad har ni för vita lögner med barnen?

Lögn är grunden i all god barnuppfostran.

Kolla in Andy Woodhull på YT.
Citera
2022-06-11, 19:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Den lögnen var väl inte bättre än ”gård på landet”?

Vilken lögn?

Påstår du att mitt barn ljög när det sa att det öppnade fönstret för att hundens själ skulle kunna komma ut och upp till himlen? Klent av dig i så fall. Jag är helt övertygad om att det var av den anledningen som mitt barn öppnade fönstret.

Huruvida det sedan faktiskt finns en själ som lämnar den döda kroppen, och om den i så fall behöver ett öppet fönster och om den då kan och kommer att flyga till himlen, det har jag faktiskt inte den blekaste aning om. Och jag är också övertygad om att mitt barn inte heller är helt övertygad på den punkten, men varför chansa. En fin och känslosam gest som visar att man bryr sig. Det borde du prova någon gång.

Så vitt jag vet, har vetenskapen varken kunnat bevisa det ena eller det andra, när det kommer till själars existens. Men jag har hört något rykte om att någon har mätt upp en viss viktförändring i dödsögonblicket på någon som dör, och som menar att det skulle vara själen som lämnar. Det är dock inget jag fäster någon större tro till.
Citera
2022-06-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kunde ha provat med sanningen. Du kunde också tagit en diskussion med hela familjen, och situationen, ibland kan det finnas alternativa lösningar som man själv inte tänkt på, istället för att bara tänka på dig själv.
I teorin är det så.

Inga alternativ fanns för detta problem.
Jag löste det bästa jag kunde. Barnet hade blivit ledset vilket som.
Citera
2022-06-11, 19:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus

Och just av ovanstående anledning är det ett måste att lära barnen att ta skämt på deras egna bekostnad, de måste få träning i att hantera sånt. Värsta som finns är ju folk i vuxen ålder som blir upprörda över harmlösa skämt på deras bekostnad och går runt med en pinne långt uppkörd i röven på grund av att de tar sig själva på för stort allvar. I vuxenvärlden kan man dessvärre sällan ge sådana idioter ett kokt stryk utan konsekvenser, så det vore bra om föräldrar uppfostrade sina barn till att veta att sådant töntigt beteende leder till det.

Man lär inte barn att ta skämt på sin egen bekostnad genom att skämta om barnen. Man lär barn att ta skämt på sin egen bekostnad, genom att skämta om sig själv, på sin egen bekostnad.
Barn gör som du gör. Skämtar du om dig själv, kommer barnen lära sig att man kan ta ett skämt om sig själv. Skämtar du istället om barnen, känner de sig nedtryckta och lär sig att man skämtar om andra, snarare än sig själv, och lär sig då inte ta skämt, bara att "ge" skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in