2022-06-11, 07:16
Avslutad
Alla barn vet att föräldrar har ögon i nacken och ser allt. Dessutom har mamma alltid rätt.
Citera
2022-06-11, 07:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
När vi avlivade vår hund, för att han inte skulle behöva lida mer, så var barnen självklart med och fick ta farväl. Ett av barnen öppnade fönstret, så att hundens själ kunde komma ut och fara upp till himlen.

Den lögnen var väl inte bättre än ”gård på landet”?
Citera
2022-06-11, 08:07
Medlem
HetroVitMans avatar
Citat:
Det går som regel inte att lura barn, de förstår mycket mer än du inser. Det är du som är inceln här.

Jävlar vilken sorglig människa du måste vara som inte ens kan förstå ett skämt.
Citera
2022-06-11, 08:13
Medlem
Min yngsta dotter trodde att jag kunde trolla så jag körde trollramsor för henne innan hon skulle sova för att hon skulle somna snabbare. Funkade varje gång

Mina barn trodde även att jag kunde kinesiska. De frågade vad som stod när informationen var på kinesiska, så jag sa hittade på något och de var sjukt imponerade att jag kunde det. Nu är de vuxna och har genomskådat mig för länge sedan.
Citera
2022-06-11, 08:13
Medlem
htdgs avatar
Jag är av uppfattningen att ärlighet varar längst och säger alltid som det är. Jag förklarar för mina barn vad de skall och inte skall göra och varför det är viktigt och de tar verkligen till sig mina förklaringar. Jag tycker det är respektlöst att behandla sina barn som idioter. De förtjänar att behandlas med respekt och värdighet, precis som vilken vuxen som helst.
Citera
2022-06-11, 08:28
Moderator
Carlboms avatar
Kör ni föräldrar fortfarande med att man får fyrkantiga ögon om man kollar på TV (idag: skärm/platta/mobil..)? Så jävla dum lögn men när man var riktigt liten visste man ju inte om det kanske kunde vara sant.

Samma med den stora livslögnen att man inte kunde tända kupébelysningen i bilen kvällstid. Då kunde man tydligen inte se ut genom rutan och vi skulle krocka omedelbart. Sån jävla bullshit.. Varför drog ni en sån lögn egentligen? Vad skulle problemet vara om vi tände den lilla lampan i kupén? Antingen härskarteknik bara eller så trodde ni föräldrar på skiten själva..
Citera
2022-06-11, 09:24
Medlem
Vi sa till våra barn för ett antal år sedan att när glassbilen spelar sin melodi så är glassen slut. De gick på det 😄
Citera
2022-06-11, 11:19
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Det går som regel inte att lura barn, de förstår mycket mer än du inser. Det är du som är inceln här.

Klart man kan lura barn. Mina är tonåringar och det går fortfarande hur bra som helst.
Citera
2022-06-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Klart man kan lura barn. Mina är tonåringar och det går fortfarande hur bra som helst.
Hur lurar du dom?
Citera
2022-06-11, 11:28
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hur lurar du dom?

Att jag var en mycket flitigare student än jag faktiskt var. Att jag drack måttligt med alkohol. Att jag hade noll frånvarotimmar. Att jag gav järnet på mitt första sommarjobb vilket lönade sig storligen. Etc.
Citera
2022-06-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Att jag var en mycket flitigare student än jag faktiskt var. Att jag drack måttligt med alkohol. Att jag hade noll frånvarotimmar. Att jag gav järnet på mitt första sommarjobb vilket lönade sig storligen. Etc.
Det är ju inte de lögner som tråden handlar om.
Citera
2022-06-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PullPipparPenis
Haha den med med att det var Fckn livsfarligt att tända innerbelysningen i bilen har man växt upp med, jävla dumheter.
Är det bara jag som blir störd av ljus i bilen när man kör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in